vklidu píše:
Jen co mne opět nabralo, je ten "2point render", což není nic proti tobě, jenom tomu typu zobrazení pořád nemohu přijít na chuť.
Už mi to připadá jako profesní mor - zobrazovat všechny vertikály paralelně.
Proč by měly jít vertikály s hranou papíru?
Pro mne to jsou "popcornový kýble".
Jak může mít přímo autor zájem, budovu koncipovanou jako blok, prezentovat jako "trychtýř".
Nevím jestli by Karfíka nejeblo.
Budova nejen že vypadá v základech užší než u střechy, ale navíc to vypadá, že patro pod střechou má výšku stropu dvojnásobek oproti přízemí.
Nic proti svislicím, ale ať je pak objekt snímaný z výškového středu ... todle pořád nějak nedávám :)
Tady jsi mimo. Dvojúběžníková perspektiva je zcela legitimní prostředek. Při focení (renderování) pravoúhlé architektury je to podle mě nejhezčí (teda druhá nejhezčí - hned po jednoúběžníkové :)).
Odpovídá to lidskému vnímání. Když se koukáš na televizi pod úhlem, tak ti taky nepřipadá obraz deformovaný, tvůj mozek si to prostě srovná. Navíc když jdeš po ulici, tak většinou koukáš před sebe, ne nahoru. Barák vnímáš spíš periferně...
Btw. hádám, že Karfíka by spíš jeblo, kdyby použil tříúběžníkovou perspektivu. Viz třeba zde:
http://www.usti-aussig.net/public/fotky ... allery.jpgNejsem si jistej, jestli je to jeho kresba, každopádně v jeho době skoro všichni kreslili dvojúběžníkovou perspektivu...
Jo a snažit se srovnat svislice umístěním kamery na střed je podle mě úplně to nejhorší...