Právě je čtv bře 28, 2024 6:09 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 5:27 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
Ahoj, chtěl jsem dělat jeden tutoriál na 3d sceně, ale je psaný pro všechny 3d programy, takže je moc obecný. Já bych potřeboval poradit jak spojit 2 body křivky NURBS, myslel sem že to pujde normálně klávesou F, ale naskakuje hláška.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 7:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Ahoj,
zkusil jsem to a F mi jde v pohodě


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 1:13 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
bylo by dobre kdyby si napsal jaka hlaska :wink: a o co presne se ti jde s tema krivkama, pokud se s nima snazis modelovat tak to te zklamu to v blenderu nejde :-( zatim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 9:44 am 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
V blenderu to nejde? Když chci dokončit průřez slimáka :-D , ta nemůžu spojit poslední dva body, když dám F, tak to píše Can´t make segment. Tato otázka bude znít trochu amatérsky, ale proč jsou teda v Blenderu NURBS křivky, když se s nima nedá modelovat, nebo co přesně nejde?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 6:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
posledné dva body sa nespájaj pomocou F ale pomocou C (curve -> make cyclic)
to ti krivku uzavrie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 6:55 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
Díky moc, ještě bych potřeboval poradit jak takovéto křivky jako jsou na obrázku spojit.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 7:05 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
To je zrovna to, co v Blenderu prakticky nejde. Respektive jde to, ale všechny průřezy musí mýt stejný počet vertexů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 8:44 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
Aha, hm tak to nevim, asi by se to u takové malé věci dalo, ale vždyť verzí blenderu je už spousta tak proč to v nějakém neopravili? Příjde mi to jako docela závažné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 9:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
pretože pokiaľ nemáš rovnaký počet vertexov je to tvoja chyba a nie chyba skriptu - on to totiž sweepuje ako štvoruholníkové beziérove pláty a tak potrebuje najkrv vytvoriť štvoruholníky - no a pokiaľ máš nerovnaký počet vodiacich bodov tak to technicky nejde...

ale zase ľahká pomoc je pomocou W -> subdivide rozdeliť ktorýkoľvek úsek na dva a máš to...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 11:00 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
no to co rikas ze to neopravili neni prave tak lehke!! tady jde o system meshe ktery blender pouziva, napriklad Max a ostatni vyuzivaji system ktery umi pracovat s mnohouhelnikami to znamena ze ti udela praktycky z cehokoli fejs (treba budes mit kruznici o 8 vertexech a neni problem aby to byl jeden fejs) jenze todle Blenderovsky system neumi ten pracuje jen se 4 uhelniky a trojuhelniky a mnohouhelniky neumi opravdu malo kdy se mi povedl udelat 5uhelnik a to uz fakt muselo byt velky nedopatreni v edge modu!!! tudic co ti z toho vyplyva?? no to ze kdyz neco chces v blenderu modelovat (ve starsich verzisch) tak se to musi delat v meshi a ten mesh umi pracovat jen se 4 uhelnikama (az bude do verze 2.5XXX iplementovanej system Bmesh tak bude blender zvladat i mnohouhelniky a nebude problem aby se pak zapracovalo i na nurbs modelingem) jinak sem se o tom zminoval v predchozim mem popisku ze blender nurbs modeling neumi!! jak ho znas z rhina...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Spojování NURBS křivek
PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 9:17 am 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 18, 2009 9:36 pm
Příspěvky: 35
Bydliště: Vsetín
Díky moc za všechny komentáře, tohle jsem chtěl vědět, potřeboval jsem nějaké podrobnosti proč to nejde. Díky všem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz