blender3d.cz http://www.blender3d.cz/forum/ |
|
Tažení vertex bodů http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8983 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Robix [ ned úno 05, 2017 3:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Tažení vertex bodů |
Prosím o radu. V mesh objektu mám klikatou hranu skládající se z několika set bodů, které potřebuji ve směru osy Z dostat do roviny tak , aby hrana byla v tomto směru rovná. Pokud si označím v editačním režimu vždy jeden vertex a zadám v panelu Transform/Vertex/Y: -10,6 a potvrdím, dostane se mi vždy vybraný bod do požadované pozice (podotýkám, že v okně transform mám nastavení "Global"), bohužel když označím více bodů a opět potvrdím stejné nastavení -10.6, tak se vybrané body dostanou každý do jiné pozice a nedocílím požadované roviny. Existuje nějaká schůdné řešení, jak dostat hranu do roviny při označení ideálně všech bodů? Hranu by také mohl oříznout nějakým modifikátorem, ale výsledek obvykle za moc nestojí |
Autor: | Marek [ pon úno 06, 2017 4:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tažení vertex bodů |
Nejjednodušší postup je následující: Označ si ty body, které chceš zarovnat. Aktivuj scalování (S), omez scalování na osu Z (klávesa Z) a pak na numerické klávesnici dej hodnotu 0. Tím se ti body srovnají do roviny. Teď už jim v té paletce transforms můžeš zadat požadovanou výšku a všechny se přesunou tam, kam chceš. Takže v edit modu označíš požadované vertexy a stiskneš S, Z, 0, Enter. Hotovo :) |
Autor: | Robix [ stř úno 08, 2017 10:42 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tažení vertex bodů |
100% výsledek, ušetří spoustu času. Díky moc |
Autor: | G_Taurus [ stř úno 08, 2017 4:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tažení vertex bodů |
Robix: pak ještě pokud chceš zarovnat k nějakému vertexu označ si ten vertex a dej Shift+S 3D cursor to selected označ body k zarovnání dej pivot na kurzor a scale Z(podle osy na kterou chceš zarovat) numerická nula jak píše Marek. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |