Právě je stř říj 17, 2018 12:27 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 12:59 pm 
Offline
.
.

Registrován: čtv lis 03, 2016 12:37 pm
Příspěvky: 3
Zdravím, ve volném čase se věnuji vývoji vlastní hry v Unity, k tomu taky patří modelování vlastních objektů...naneštěstí právě tohle je moje nejslabší stránka. Nejde o modelování samotné, spíš postrádám zkušenosti a základy topologie při modelování organických objektů. Obvykle modely "nějak" dokončím, ale jejich basemesh není "čistý", nebo vhodný pro animace. Zkoušel jsem okoukat topologie a edge flow z hotových objektů, ale je to jako se vším, když to vidíte hotové přijde vám to jednoduché a intuitivní, ale jakmile to máte udělat sami, je problém...

Ocenil bych proto reference na články, tutoriály a pod. které se zabývají určením topologie organických objektů (hard surface, mi nedělá takový problém) a jakékoliv rady a tipy. Zkoušel jsem hledat "fundamentals of topology of 3D organic objects" nebo třeba "how to determine edge flow of any object" a pod., ale moc uspokojivých výsledků jsem nenašel. Obvykle jde jen o základy 3D modelování, jako co je to polygon, vertex, atd, nebo směrování edge flow. V téhle fázi se začínám obracet už na fora. Reference můžou být i anglicky.

Jde mi napřiklad o modelování kreatur na které nejsou bohaté reference třeba je jen jeden obrázek a já potřebuji nějak vyhodnotit jak by měl vypadat zhruba mesh (použitý později pro rigování a animace). Vím že obvykle jde o zjednodušení modelu, cokoliv fantasy co je vytvořeno, má nějaký původ ve skutečném světě, buď jde o quadraplegy, humanoidy, nebo něco ze světa hmyzu a podobně, takže základy se dají použít i takhle. Pořád jde ale o organický mesh, který by měl splňovat nějaké principy topologie, které věřím, že člověk časem získá, ale je potřeba někde začít.

Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 1:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Dnes se jede styl ze se nejdriv sculptuje a pak se dela retopologie coz je pak o dost jednodusi kdyz uz mas model a staci ho jen potahnout meshem. Co se tyce topologie tak ja kdyz sem nevedel tak sem hledal ve stylu neco wireframe treba chci delat neco jako kun tak napisu horse wireframe vyjede me spousta obrazku a inspiruju se tim kdyz to udelas spatne tak to pak rychle poznas pri skinovani a pro priste si to budes pamatovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv lis 03, 2016 1:55 pm 
Offline
.
.

Registrován: čtv lis 03, 2016 12:37 pm
Příspěvky: 3
Jo to máš pravdu, sculpting je dobrý, jen to chce trošku skill. Navíc nevím jestli používat dyntopo nebo multires. Ale i tak když dělám retopo modelu, tak je stejně potřeba znát topologii. Jak říkáš hledat mesh nejpodobnějšího modelu na netu a zkoušet. Přesto věřím, že existují nějaké základní principy, které pokud člověk zná, je práce trochu jednodušší, než dělat retopo třikrát dokud se nepoučím a další model je pak stejně zase uplně jiný. Třeba kde volit edge loopy, kde je dobré přesměrovat flow apod. Například u lidského těla je několik možností jaký topology flow zvolit ale všechny určitě využívají nějaké principy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned lis 06, 2016 9:26 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
nikdy jsem se v tom moc nešťáral, ale podobný tutorial jsem nikdy neviděl. četl jsem jen moc hezky popsané návody na lidskou hlavu/tělo, možná i nějakého koně jsem kdysi zahlídl, ale obecně organiku, to nikdy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 4:06 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
chcešli rychle načerpat info jak modelovat organiku najdi si DVDčka od Gnomonu a podobné věci, těch je hrozně moc....

hrozně dobře se to pak učí, další věc je že pokud ti jde už o nějaký topologie třeba pro animaci svalů a podobných věcí (ve hrách to ai moc ještě nepoužiješ) tak zde už je nutné znát i anatomii :( a je dobré si také projít základy biomechaniky, tedy to jak je možné že se ti hýbe ruka že se ti otáčí kloub, kam až je logické aby se ta kost otáčela a hýbala ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz