blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

knihovna objektů
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8962
Stránka 11

Autor:  snb.jenik [ ned říj 09, 2016 11:28 am ]
Předmět příspěvku:  knihovna objektů

ahoj. Do svých prací stále dokola vkládám ty samé objekty + občas vytvořím nějaký nový. Zatím se mi bohužel nepodařilo najít kvalitní addon knihovny objektů. Nemáte na něco tip? Vždy jsem měl problém s vložení objektů včetně materiálů.... - u něčeho se vložil u něčeho ne. Jde mi o to abych otevřel složku kde viděl finální fotky předmětů které bych postupně vkládal.

Autor:  G_Taurus [ úte říj 11, 2016 12:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

Nepomohlo by ti vytvořit si strukturovanou databázi jednotlivých modelů s texturou a materiály, které by byly součásti .blend souborů File-External data-Pack all into .blend ?
s tím, že pokud by jsi z té databáze apendoval, tak by jsi mohl prohlížet obsahy jednotlivých .blend souborů z databáze?

Autor:  Marek [ úte říj 11, 2016 9:31 am ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

Jestli to chápu dobře, tak pro tebe bude ideální tenhle addon:
https://gumroad.com/l/kANV#
https://blenderartists.org/forum/showth ... Management

Osobně ho nemám a nevím přesně jak funguje, takže nedokážu říct, jestli je dobrej nebo ne.

Autor:  snb.jenik [ pon říj 17, 2016 12:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

Marek: Bohužel tuhle knihovnu jsem zkoušel a nefunguje mi jak má - nevkládají se objekty včetně materiálů... ještě jí vyzkouším kde je chyba.. kdyby fungovala bylo by super.

G_Taurus: Nevím jak přesně to myslíš? ... můžeš prosím vysvětlit více po lopatě ?:-) Díky

Autor:  G_Taurus [ pon říj 17, 2016 4:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

snb.jenik: no prostě a jednoduše udělat jednotlivé .blend soubory s jednotlivými modely a s texturami co jsou k nim zabalené v tom samém .blend souboru a pak je dát do složek např. /Modely/Budíky/budik1.blend budik2.blend

/Modely/Sroubky/sroubek1.blend

apod.
a při apendování Shift+F1 se dá zapnout náhled těch .blend souborů což řeší to co chceš.


nevím jak víc polopatě ti to vysvětlit.

Autor:  snb.jenik [ pon říj 17, 2016 4:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

takhle to chápu super díky! :) Takhle jsem to řešil do teď ale chtěl jsem nějakou knihovnu kde bych třeba i vložil více objektů najednou a pod... jelikož vkádám hodně často tak jsem chtěl něco hodně rychlého ..

Autor:  G_Taurus [ pon říj 17, 2016 5:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

snb.jenik píše:
takhle to chápu super díky! :) Takhle jsem to řešil do teď ale chtěl jsem nějakou knihovnu kde bych třeba i vložil více objektů najednou a pod... jelikož vkádám hodně často tak jsem chtěl něco hodně rychlého ..


nebo si do template .blend hodit do poslední vrstvy všechny modely s texturama a dát je jako groupy a ty přes Shift+A Group přidávat.

ale nevím jak datově moc jsou náročné ty modely

Autor:  snb.jenik [ úte říj 18, 2016 4:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

jo to by byla taky možnost... rád bych měl náhled objektů v okně file browser ... a pak jednoduše vkládal... ale nemůžu toho docílit. Nějaký nápad?

ještě jedna věc.. při apendování se mi podaří vložit pouze jeden objek.. ne třeba celou sestavu z více objektů. Je nějaká možnost jak je sjednotit a při appendování otevřít bez toho aniž bych je musek sjednotit do jednoho objektu? doufám že je pochopitelné na co se ptám

Přílohy:
Untitled.jpeg
Untitled.jpeg [ 60.81 KiB | Zobrazeno 2349 krát ]

Autor:  Marek [ úte říj 18, 2016 4:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

Pro vkládání skupiny objektů můžeš vybrat místo append object append Group. Tu group si samozřejmě v tom zdrojovym souboru musíš nejdřív vytvořit.

Autor:  snb.jenik [ úte říj 18, 2016 4:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: knihovna objektů

Marek: děkuju, tak tohle by bylo :) ty náhledy by někdo věděl prosím?

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/