blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Konický objekt
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8947
Stránka 11

Autor:  elektrik [ sob dub 16, 2016 2:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Konický objekt

Ahoj.
Jsem začátečník. Umím si upravit už hotový objekt, ale od začátku něco vyrobit neumím. Potřeboval bych si vyrobit opravdu triviální, dlouhý objekt v kónickém tvaru.
Měl bych dvě fáze dotazu.

1) Zkusil bych to sám nejspíš ze základního objektu Cylidner, ale nevím, jak přidat takovou tu manipulovatelnou kružnici na ten cylinder (viz příloha) a jak jí popř. smazat. Můžete mi poradit?

2) Kdyby jste někdo měl chvilku čas a mohl by jste mi tenhle objektík vymodelovat (*.obj) bez textur, světel.. prostě jen objekt, neplatil by bod 1) :))

Díky za jakoukoliv radu...

Príma den/víkend

Elek

Přílohy:
Poznámka: Zde je patrná ta kružnice, kterou myslím.
kruznice.jpg
kruznice.jpg [ 35.6 KiB | Zobrazeno 2972 krát ]

Autor:  elektrik [ ned dub 17, 2016 12:10 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Konický objekt

Už není třeba. Osobní důvtip je někdy lepší, než-li čekat na zdánlivě triviální radu :emo15: .
Stáhl jsem si free model kuželky v OBJ a upravil dle potřeb, takže klidně lock.

Autor:  G_Taurus [ pon dub 18, 2016 6:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Konický objekt

smyčku vertexů přidáš nástrojem Loop cut Ctrl+R

ten vršek přepni si přes Ctrl+Tab do Face označ si ten vršek a dej klávesu X Only Faces tím se toho vršku zbavíš jestli ho tam zase ten n-gon chceš přidat přepni se Ctrl+Tab Vertex označ si horní smyčku a dej klávesovou zkratku F tím se to zase zaplní

Autor:  smrq [ ned zář 25, 2016 10:27 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Konický objekt

pokud je to nováček, možná ani neví, co je N-gon, martine.

pokud jsi chtěl vymodelovat kuželku, doporučoval bych ti začít s kružnicí (prázdnou, nevyplněnou), které pomocí klávesy S uděláš patřičný rozměr a pak v Editačním menu extruduj (klávesa E), posouvej (klávesa G) po ose Z a měň velikost vybraného prstence (loopu) vertexů pomocí klávesy S.
zní to asi zmateně, ale je to primitivní a po pár pokusech se budeš orientovat bez problémů. a hlavně, toto je absolutní základ modelování, pokud chceš v Blenderu dělat dál, bez znalostí tohoto (a i martinova) postupu to nepůjde.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/