blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

černé "skvrny" na modelu
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8910
Stránka 11

Autor:  Flexi [ sob pro 27, 2014 2:22 pm ]
Předmět příspěvku:  černé "skvrny" na modelu

Zdravím, sem nováček a určitě je to naprosto triviální otázka, ale musím se zeptat co je toto: zakroužkoval jsem vám to
Obrázek
Ty černé "skvrny" se mi vytvářeli i bez toho,abych to vyhlazoval a odstranil jsem je tím že sem odstranil pouze faces a zamenil je za nové a vše bylo v pohodě, jakmile jsem to ovšem vyhladil, oběvili se černé skvrny zase a tantokrat nejdou odstranit.. :emo04: nevím co s tím. Za normálních okolností by mi to nevadilo ale jelikož to hodlám exportovat do .fbx souboru do unity pro hru tak mám problém s tím, že v místech, kde jsem míval ty černé "skvrny" mam průhlednou texturu, ba žádnou. Prostě díra. Prosím o radu co dšlám špatně a jak bych se toho mohl vyvarovat, díky.
btw. omlouvám se za chyby v textu, pospíchám.

Autor:  Apolokrieg [ ned pro 28, 2014 12:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: černé "skvrny" na modelu

Vypadá to, že máš dva body na sobě (duplicitně).
Označ roh sekery, tam kde se stýkají jednotlivé polygony a dej Ctrl-V a pak D.

Možná to pomůže, možná ne.

Autor:  Flexi [ ned pro 28, 2014 2:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: černé "skvrny" na modelu

Body na sobě mám, protože jsem přes Ctrl-R upravoval tvary a remove doubles mi sice pomůže, ale ztratí to tvar. Každopádně jsem si to za 20 min vymodeloval znova. Sice trochu jinou sekerku, ale vše je v pořádku, takže nezbývá nic jiného než ti poděkovat za kladnou odpověd :)
PS: přikládám obrázek nové sekery, pro zajímavost.
Obrázek

Autor:  Flexi [ ned pro 28, 2014 9:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: černé "skvrny" na modelu

Mám stále problém s těmito skvrnami :/ a víc bodů v nich nemám vše sem odstranil. Pokud někdo víte v čem je chyba prosím napište :emo04:
zde, přikládám obrázek.
Obrázek
post image online

Autor:  Marek [ ned pro 28, 2014 9:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: černé "skvrny" na modelu

máš špatně otočené normály:

označ všechny vertexy (Ctrl + A)
dej přepočítat normály zvenčí (Ctrl + N) - model by měl být světlejší

Autor:  Flexi [ ned pro 28, 2014 9:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: černé "skvrny" na modelu

Máš pravdu, už je to v pořádku. Díky moc :banana:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/