Právě je čtv bře 28, 2024 5:34 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2014 8:13 pm 
Offline
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 06, 2014 12:55 pm
Příspěvky: 6
Zdravím.

Potřeboval bych se naučit vytvářet ještěří kůži a velmi se mi líbí právě taková, co je použita například na tomto modelu draka:
Obrázek

Případně se mi taky líbí kůže dinosaurů z Doby ledové 3.

Jsem začátečník (v Blenderu se učím převážně podle tutoriálů na internetu už asi 5 měsíců) a mám vymodelovaného dinosaura. Chtěl bych ho pokrýt šupinami, aby nevypadal tak plasticky. Na internetu jsem zatím nenašel žádný tutoriál, který by mi dostatečně pomohl. I přes moji špatnou znalost angličtiny jsem ale z tutoriálů pochopil, že se na to používají jakési mapy normál apod., aby se každá šupina nemusela modelovat (což by vytvořilo strašnou spoustu vertexů).

Bohužel zatím všechny moje pokusy o nakreslení šupin selhaly. Ať jsem se snažil jakkoliv, pořád mi ta kůže připadala plastická.

Nemáte někdo prosím nějaké tipy nebo rady, jak na to?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2014 7:17 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
ahoj,
asi te zklamu ale tyhle veci se delají na míru pres sculpty....

vzdy se udelá základní model a model ten se bude animovat UVNrapovat a atd, pak se protáhne sculptingem kde se právě udělají tebou ziňované detaily, když je takový skulpt hotový začnou se z něho vypíkat tetury právě pro ten základní model...

nejčastěji se tento postup používá v herním průmyslu

vypékají se tyto textury:
normal mapa
specular mapa
color mapa
glossi mapa

ty si zatím vůbec projdi co tyto témata a okruhy:
Sculpting
https://www.youtube.com/watch?v=i8lIvWN8ZmQ
https://www.youtube.com/watch?v=MtdQzURW324
https://www.youtube.com/watch?v=4ZzKTb9rJUY

https://www.youtube.com/watch?v=Rf2BNKtXwVA
https://www.youtube.com/watch?v=OvuDwdF_psQ

Textura baking
https://www.youtube.com/watch?v=dIKwKa-Fy3o
https://www.youtube.com/watch?v=BQcD5N8QYKc
https://www.youtube.com/watch?v=d2H0k8BtJag
https://www.youtube.com/watch?v=X6DjzbrIsTY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát srp 29, 2014 2:11 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Bumpkin +1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 30, 2014 9:54 pm 
Offline
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 06, 2014 12:55 pm
Příspěvky: 6
Bumpkin píše:
ahoj,
asi te zklamu ale tyhle veci se delají na míru pres sculpty....

vzdy se udelá základní model a model ten se bude animovat UVNrapovat a atd, pak se protáhne sculptingem kde se právě udělají tebou ziňované detaily, když je takový skulpt hotový začnou se z něho vypíkat tetury právě pro ten základní model...

Díky, nejsem zklamaný. Alespoň jsem zase o něco chytřejší. :emo02:
Koukal jsem na ty návody se sculptingem... v tom ZBrushi to vypadá celkem jednoduše, já to potřebuji v Blenderu.


Naposledy upravil Lukin.7 dne stř zář 03, 2014 8:40 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 30, 2014 10:08 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
doporučuju tuto sérii videí - najdeš tam snad všechno, co potřebuješ, a je to aktuální.
https://www.youtube.com/watch?v=U71qlz5UyVg

najdeš to tady: cloud.blender.org
je to placený, ale nestojí to moc. Navíc tím podpoříš vývoj blenderu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 8:56 pm 
Offline
.
.
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 06, 2014 12:55 pm
Příspěvky: 6
Zkoušel jsem to přes ten sculpt mode, ale při použití modifikátoru multiresolution se mi počítač začal hrozně zasekávat. Ale zjistil jsem, že se k tomu dá dojít i pomocí textur. Když si na modelu nakreslím height map, tak ta se z ní pak dá vygenerovat normal map.

Zkoušel jsem si to na jednoduchém objektu a podařilo se.Jen bych ještě potřeboval poradit, protože i když mám normal mapu na celém objektu, při renderování jsou nerovnosti vidět jen na osvětlené části a ta neosvětlená je jednoduše černá a nerovnosti tam vidět nejsou.

Jak na to? To si musím nějak pohrát se světlama, aby tam nebyl jen černý stín, nebo se tam musí nastavit ještě další textura ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř zář 03, 2014 9:14 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
když to máš černý, tak tam přidej světlo :)
zkus si vyhledat něco o "three point lighting" - dobrý úvod k nastavování světel...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2014 1:24 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Marek - spíš než to tak by si měl přečíst něco o tom jak fungují normály ;)


Lukin.7
hezky se uč a hledej ;)
normal mapa upravuje chování normály na daném plygonu, následně normála jako taková, funguje na základě toho jak na polygon dopadá světlo....

hodně by jsi si toho měl všimnout když si vyzkoušíš nškolik jednoduchých scén a jednotlivá osvětlení, třeba globální iluminaci, spot, sun a další...


http://cs.wikipedia.org/wiki/Norm%C3%A1la
tady je to v AJ lépe popsané
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_(geometry)

následně by bylo i dobré si přečíst další návazné články ohledně geometrie a objektů

http://en.wikipedia.org/wiki/Tangent


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz