blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vzdál.
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8802
Stránka 11

Autor:  Had_CB [ pon zář 02, 2013 5:49 pm ]
Předmět příspěvku:  obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vzdál.

ahoj, pokouším se zjistit, jestli se nějak jednoduše dá dosáhnout něčeho jako je outline - posun více vertexů po normále o konstantní vzdálenost.

četl jsem návody na různé workaroundy, použití nástroje (I)nset dává za různých okolností různé výsledky, nejuspokojivější je, zdá se, modifikátor Solidify, ale v obou případech se musí postupovat ukrutně složitě, extrudovat pomocnou množinu vertexů, nastavit spoustu vlastností a následně přebytečné nově vytvořené i pomocné vertexy smazat/sloučit.
máte nějaký tip? jak to řešíte vy?

edit: tak ani solidify už v případě relativně jednoduchých tvarů nedává solidní výsledky :(
https://www.dropbox.com/s/klr6i8knp0yalpg/outlineXsolidify.PNG

je nějaký osvědčený/doporučený postup, jak dát vědět vývojářům/komunitě požadavek, resp. námět na úpravu?

Autor:  Marek [ pon zář 02, 2013 7:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz

To co popisuješ (posun vertexů ve směru normál) se dá v edit modu snadno udělat pomocí Alt + S. Solidify funguje trochu sofistikovaněji a můžeš tím docílit konstantní tloušťky.

V tom případě, který jsi ukázal, jsi nejspíš udělal tu chybu, že jsi zvětšoval objekt v Object módu. Transformace v object modu se "aplikují" až uplně nakonec, dokonce i po modifikátorech. Takže na tom tvym příkladě se nejdřív použije Solidify a teprve pak se to zvětší v ose x. Proto se zdá, že ten modifikátor nefunguje správně.
Dá se to snadno napravit tak, že v object modu dáš Ctrl + A a vybereš Scale. Tím se jakoby zapeče zvětšení do edit modu (nevim, jak to lépe popsat). Na první pohled bude objekt vypadat stejně, ale jeho měřítko bude 1 a to ve všech osách...


Co se týká tvého posledního dotazu:
Zaprvé: Neposílej stejné dotazy dvakrát na stejné forum do jiných threadů. Je v tom pak guláš.
Zadruhé: Osvědčený postup asi není. Můžeš to zkusit nadhodit na foru blenderartists.org kam většina vývojářů taky občas zavítá, ale většina lidí tam má požadavků a námětů plný zuby. Jediný, co by mohlo zafungovat, že bys někomu zaplatil za to, aby ti to nakódoval...

Autor:  Had_CB [ úte zář 03, 2013 2:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz

Díky za tip, Alt+S se dá využít také, nicméně pro pěkný rovnoměrný obrys tak jako tak musím udělat spoustu kroků navíc, separaci, extruzi kvůli narovnání normál, vytažení po normálách, smazání přebytečných vertexů, sloučení s původním objektem a odstranění duplicit, takže nakonec je celkem jedno, jestli si vyberu Alt+S nebo modifikátor.

Pátral jsem i po příčině nerovnoměrného obrysu u funkce solidify ze mnou uvedeného příkladu a skutečně je to použitím nesymetrického zvětšení v objektovém módu. Zkoušel jsem i resetovat informaci o předchozí transformaci zapečením, ale to se mi nějak nepovedlo, ani v Object, ani v Edit módu.
Naštěstí to ale neznamená, že nesymetrické škálování během přípravy řídícího obrysu vylučuje použití solidify pro následné vytvoření rovnoměrného obrysu, jen je nutné tuto transformaci provést v Edit módu, potom už dává solidify očekávaný výsledek.

Ještě jednou díky. :emo17:

Autor:  Had_CB [ pát zář 06, 2013 12:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: obrys v Edit módu - posun vertexů po normále o konst. vz

No jo. kdybych nebyl hlupákem...

Jelikož mám dlouhé vedení, prosím všechny zúčastněné, aby v případné komunikaci se mnou kromě zkratek používali i názvy funkcí.
Nepochopil jsem totiž, že jde o zkratku a funkci Object - Apply - Scale jsem objevil až teď, náhodou, při řešení problémů s neproporcionálním UV unwrapem.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/