blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Fyzika
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=8752
Stránka 11

Autor:  Siso [ čtv bře 21, 2013 8:59 am ]
Předmět příspěvku:  Fyzika

Robil som na jednom projekte taku obycajnu simulaciu CLOTH (veterny rukav). Uz je to hotove ale tak ma napadlo, ze by to vyzeralo lepsie ak by som celu simulaciu urobil naviac este tak, ze ten rukav by sa nehybal len vetrom (latka) ale naviac by sa cela konstrukcia otacala podla smeru vetru. Tak ako je to vlastne pri ozajstnom rukave. Nevie niekto ako na to dosiahnut este otacanie tej konstrukcie?

Diky.

R.

Autor:  Marek [ čtv bře 21, 2013 12:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

Nejsem si uplně jistej, jestli to funguje správně, ale snad ano.

http://www.pasteall.org/blend/20236

Postup je následující: Vložíš empty někam na konec toho pytle. Označíš empty, se shiftem označíš i pytel, přepneš se do edit modu a označíš vertexy na konci pytle, dáš ctrl+P. Teď se to empty bude hejbat s těma vertexama. Vložíš další empty, který bude ve stejné výšce jako pytel a dáš mu constraint typu copy location a dáš aby kopíroval polohu x a y (NE z) toho prvního empty. No a pak jenom přiřadíš další constraint tomu pytli - typ Track to - a dáš trackovat to druhý empty.

Ještě by se tam asi dalo zabudovat nějaký zpomalení, aby se to otáčelo až chvíli potom, co se ten vítr otočí, ale to by bylo možná až zbytečně složitý...

Autor:  Siso [ čtv bře 21, 2013 12:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

No trosku tomu nerozumiem alebo si neviem predstavit co bude kolidovat s force fieldom WIND aby sa to tocilo??? Inak to ukotvenie v CLOTH simulacii "Pinning" na prve vertexy z rukavu som pouzil. Ale diky. Az budem mat cas skusim to...

Jo uz to chapem! Proste podla otacania planu alebo toho objektu co ma force field bude kopirovat otacanie objekt iny..... no jasneeeee. Diky. Tak to ani skusat nemusim. To musi fungovat na 100%. Ze ma to nenapadlo. :)))

R.

Autor:  Marek [ čtv bře 21, 2013 9:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

Siso píše:
Jo uz to chapem! Proste podla otacania planu alebo toho objektu co ma force field bude kopirovat otacanie objekt iny..... no jasneeeee. Diky. Tak to ani skusat nemusim. To musi fungovat na 100%. Ze ma to nenapadlo. :)))

R.


podle toho co píšeš si nejsem jistej, jestli jsi to pochopil tak jak jsem to psal :)
koukal ses na ten blend?
No snad jsi ten svůj problém vyřešil :)

Autor:  Siso [ pát bře 22, 2013 8:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

Jo, ted uz jo... :) V tom zapale vyriesenia problemu som si ho zabudol pozriet.

ALE: :)

Mne to pride ako keby som sa bavil s niekym z CVUT? Je to tak. ;))))
Preco tak zlozite? Tak ako som to pochopil ja na zaklade tvojho podnetu som to upravil a funguje to. Nepochopil som uplne tie tvoje dva empty za rukavom?? Kazdopadne mrkni na tvoj upraveny blend jak som to myslel ja. Proste iba COPY ROTATION (iba os Z) podla rotacii vetru. Znizis Influence aby to ten rukav nebral az tak vazne a voala... :)

http://www.uschovna.cz/zasilka/L46JZ4CFR5S4JVU9-PHC

Ale kazdopadne diky Marek.

R.

Autor:  Marek [ pát bře 22, 2013 11:08 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

Siso píše:
Mne to pride ako keby som sa bavil s niekym z CVUT? Je to tak. ;))))
Preco tak zlozite? Tak ako som to pochopil ja na zaklade tvojho podnetu som to upravil a funguje to. Nepochopil som uplne tie tvoje dva empty za rukavom?? Kazdopadne mrkni na tvoj upraveny blend jak som to myslel ja. Proste iba COPY ROTATION (iba os Z) podla rotacii vetru. Znizis Influence aby to ten rukav nebral az tak vazne a voala... :)
R.


No z CVUTu jsem, to je pravda :lol:
Ale, ta složitost má svůj význam. Samosebou to tvoje řešení je taky v pohodě a v některých situacích bohatě stačí. Problém je, když máš ve scéně několik různých force fields, který všechny ovlivňujou tu simulaci. Pak nevíš, podle jaký force máš kopírovat tu rotaci. Proto se to řídí tím empty na konci rukávu. A to druhý empty je tam proto, aby se mi ta obruč neotáčela dolů, ale to se dá vyřešit i nějakou constraint limit rotation. je to elegantnější.

takhle písemně se to špatně vysvětluje. Možná udělám nějaký video, jestli najdu čas.
Jako rozdíl mezi tvým a mým řešením je v tom, že to moje můžeš použít i s více silama, který ovlivňujou tu simulaci, je to univerzálnější a je to i realističtější, pokud se ten vítr bude měnit nějak zběsile rychle. Ale pokud ti stačí malý otáčení, tak ta jednoduchost tvýho řešení samosebou vítězí :)

Ale to je jedno, hlavní je, žes to vyřešil :)

Autor:  Siso [ pát bře 22, 2013 11:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fyzika

OK. :)

Kazdopadne to nevyresilo nic, pouze moju zvedavost. Ja uz ten rukav mam hotovy a menit ho nebudu. Ta rotace by mi v tomto konkretnom pripade mozno ani neprisla vhod. Napriek tomu ma ale zaujimalo ako na to, do buducna... :)

Video by boldo mozna... :)

R.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/