Právě je úte čer 19, 2018 10:06 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2012 10:36 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
Mohl bych požádat o jednu malou radu? Objevil se mi problém na materiálu u meshe, na který jsem použil Spin Dup. Jde o to, že na výsledném kruhu kopií, které mají všechny stejný materiál, je vždycky jedna kopie světlejší, jedna tmavší, světlejší, tmavší atakdál, prostě se to pravidelně střídá, nevím proč. Nezmění se to ani když to mám úplně bez Specularity, bez osvětlení a s jednobarevným materiálem bez textur. Nenapadá vás, čím by to mohlo být?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2012 10:47 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Bez screenu to jde těžko poradit ale první co mě napadlo zkusit přepočítat normály...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2012 11:23 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
To jsem zkoušel, tím to nebude... Ono to nevypadá jako pokažené normály, nejsou to takové ty černé šmouhy nebo fleky - spíš že materiál je na každém druhém kousku o trochu tmavší, rovnoměrně po celé ploše...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2012 11:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
Ještě tedy obrázek, ať je úplně jasné, co mám na mysli. V tom prstenci úplně vlevo je to dobře vidět...


Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2012 11:44 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Zkus ještě na celej model dát "shade flat" jinak asi nevím... Při subsurfu se to ztratí?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2012 9:17 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Jergon, posli blend to bude najlepsie ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2012 10:04 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
Když už se ta fce jmenuje "spin dup", tak nemáš tam náhodou nějaký plochy zduplikovaný? Třeba zrovna ty tmavý?
Jinak postup: označení všech vertexů, nastavení Shade smooth a následný Recalculate normals by tohle při spávném modelu opravdu snad zanechat neměl. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2012 10:25 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
Ale jinak jsem teď dodělal pneumatiku a řešil jsem vlastně podobný problém. Dělal jsem to tím postupem: udělat 1 (rovný) segment, pak ho pomocí Array (se zaplým Merge) nakopírovat do řady, dotáhnout všechny detaily do koce (vč. normal map) a výsledný rovný pás zatočit pomocí Warp. A při renderování jsem zjistil, že tam mám taky nějaký tmavší plochy a při bližším prozkoumání už detailního modelu jsem zjistil, že na některých místech mám zduplikovaný plochy (a i ještě nějak blbě pospojovaný) a vzniklo to vlastně při tom "arrayování". Takže jsem ten array udělal ještě jednou (opravdu pod drobnohledem a hrál jsem si s tisícinami jednotek, aby mi to opravdu sedělo úplně přesně a nevznikl nikde žádný bordel). A už je to OK.

A taky na těch pár blbých místech směřovaly normály opačným směrem, což ctrl+n samozřejmě nijak nespraví, pouze prohodí vnitřní/vnější směřování, spíš si ty normály zobrazit a detailně se na to kouknout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Materiál na Spin Dup
PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2012 11:35 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 26, 2010 11:28 pm
Příspěvky: 392
Bydliště: Mělník
Díky za příspěvky. Subsurf to opravdu zlikviduje, tak jsem ho tam dal - při simple subdivide 1.level se tvary nijak nezmění, akorát že tam už není ten hnus, takže to zatím dál neřeším... :-) Ale myslím, že v normálech to asi nebude, vadné normály jsou vidět ve 3D okně - a tam všecko bylo OK.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz