Právě je pát bře 29, 2024 1:15 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 12:59 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Citace:
Možná to není ideální, ale NOD editor mi přijde sám o sobě hodně jako drbání přes hlavu a babrat se s ním jen kvůli tomuhle není nutné...

Tak přesně to drbání přes hlavu je použít na něco takového Halo. Node Editor je silný nástroj a zas tak složitý na ovládání není.
Navíc na křivky Halo použít nejde, leda že by se zkonvertovaly na mesh...

Material se těm křivkám dá nastavit najednou, netřeba označovat před renderem, nicméně ta křivka nemá žádnej objem...je třeba v nastavení u křivek v záložce Geometry nastavit např. Extrude nebo Bevel na nějakou min hodnotu, např. 0,005.

Ty nody do toho okna se vkládají stejně, jako objekty do 3D okna - Shift + A.
Použité nody:
Render Layer - Input
Blure - Filter
Mix - Color
Composite - Output
Viewer - Output


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 1:51 am 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
Material se těm křivkám dá nastavit najednou, netřeba označovat před renderem, nicméně ta křivka nemá žádnej objem...je třeba v nastavení u křivek v záložce Geometry nastavit např. Extrude nebo Bevel na nějakou min hodnotu, např. 0,005.

Křivky maji objem uz od zacatku.. pouzila jsem v zal. geometry, jenom teda Bevel.. pod tim Depth: kol 0.800 a Resolution na max. 32

jdu na to teda snad uz v tech oknech malych bude vse!!


hahahhaaa furt to je bez tech linii uvnitr... viz. obr .. a je to spravne myslim propojene
jakto ze Jan tam tu kostkuma a ja neee... v mem pripade linie s objemem..


jop a pod F12 mam na macu hlasitost a ne rendrovani.... podle me to je pod klavesou Tab.. aspon kdyz jsem na to klikla tak se dole na liste ukazalo Compositing... to je to co mam udelat ve finale, ze jo? zkousela jsem to i s jednou oznacenou linii ve 3D a pak se prepla do Node Editor.. zase bylo cerno ale zkusila jsem Tab tak se to as vyrendrovalo, ale po prepnuti do 3D se zadny rozptyl nekonal.. nic se nestalo.. to je tim ze tam nemam zobrazene ty linie v Node Editoru, ze jo? :emo23:


Přílohy:
jfhg.jpg
jfhg.jpg [ 88.18 KiB | Zobrazeno 2014 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 3:18 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
michelle píše:
jop a pod F12 mam na macu hlasitost a ne rendrovani... to je to co mam udelat ve finale, ze jo?


Zkrátka je to hotkey pro spuštění renderingu, dá se to spustit i tak že klikneš na render (ikona foťáku) a potom na "Image" nebo když renderuješ animaci tak na "Animation"

Sakra lidi k čemu je dobrej tenhleten MAC? :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 10:32 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Pokud máš na funkční klávesy namapováno něco jiného (hlasitost), tak potom je lepší renderovat z menu Properties.

Ještě mě napadlo, máš ve scéně kameru a světla? Je kamera natočena správným směrem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 1:06 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
chlapci, chlapci...

noob:
mnooo me mac vyhovuje na praci v adobe je bomba.. nic netrva a na praci s videem a hudbou je k nezaplacení (Adobe Premiere) a Abletonem.. nejsem totalni outsider :emo26: jen s blenderem pracuju poprve.. :emo23:

Genom:
jop na klavesnici mam namapovaný zvuk.. tudis budu potom hledat menu Properties. A rendrovat takto..
Kameru a svetla zaple nemam, protoze jsem to vypla kdyz jsem modelovala a barvila ty krivky...
Chtela bych ty krivky za 1, rozzarit a vyrendrovat.... za 2. pohrat si s krivkama aby nebyly v jedne lajne ale sli do prostoru ( spise dozadu... tenhle krok umim.. myslim.. Za 3. nainstalovat svetlo (melo by jich byt vice kusu zaplych dle potreby ale vubec nevim jak na to.. ikdyz v necem jsem videla ze tam musi byt draha po kterem jde rozptyl..jas.. svetla, ale kde a co najit a ulozit nebo rendrovat nevim ... ) ....za 4. zapojit nekolik kamer dle potreby... nektere se budou priblizovat a oddalovat nektere klouzat po liniich.. a za 5. exportovat do avi, dv, mov...nebo neceho podobneho a pak at do toho muzu vlozit svou hudbu a pak to cele promitnout na obraz... tot je cely muj projekt

PS: Prosim nechci po nikom aby to za me modeloval ... jenom chci poprosit at me navedete krok za krokem..
jen ty krivky jsem modelovala tak 11 dniii a dalsi dva jsem zjistovala jak to udelat aby zruzoveli...

OTÁZKA ZNÍ !!
Jak ty linie dostanu do tech okynek v Node Editoru aby mi vznikl ten rozptyl???


Přílohy:
jfhg.jpg
jfhg.jpg [ 88.18 KiB | Zobrazeno 1999 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 3:46 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
takze do NODE EDITORU se resp. do tech kartiček, se me ti krivky..linie..nedostanou prostoze nemam zapnute svetlo a kameru? abych je pak v tech kartickach mela? a jak je tam daam? mám uz ty svetla rovnou rozmistit a zapnout a ty kamery taky tak udelat.. a jak pak uvidim ty kamery ze jsou spravne ... nebo to mam udelat az dosahnu toho roztylu pomoci tech karticek v Node Editoru a vyrendruju..

dekuju mysh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 4:47 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
myslim, ze je nutno nejdriv si ujasnit zakladni pojmy :)

krivky se zobrazi v node editoru az je vyrenderujes (renderovani = vykreslovani finalni podoby snimku; krivky ktere jsi modelovala v 3D okne jsou jen "nahled")

node editor slouzi k uprave vyrenderovanych obrazku... dokud neco nevyrenderujes, bude v nem cerno

vyrenderuje se ti to, co "vidi" kamera. bez kamery neni render :) pohled kamery zobrazis stiskem 0 na numericke klavesnici - kameru tedy musis umistit tak, aby krivky byly v zaberu (ze zacatku chce umisteni kamery trosku cviku)

bez svetel je normalne ve vyrenderovane scene jen tma ale krivkam jsi nastavila "emit", tedy ony samy vyzaruji svetlo - mely by jit videt i bez svetel
jinak svetel v blenderu existuje vice typu a bylo by fajn nekde si je nastudovat

1 svetlo (lamp) a kamera jsou v blenderu standardne po zapnuti spolu s krychli - tim, ze jsi je vypla mozna myslis, ze jsi je smazala? svetla a kamera se vytvari pod stejnou zalozkou, jako ostatni objekty..
pokud mas vice kamer, tak kdyz nejakou vyberes a stisknes ctrl+0, udelas z ni aktivni kameru, ktera se bude pouzivat pro render


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 5:21 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
diky diky diky .. vida o tom renrovani pred NE se nikdo nezminil..ok tak jsem oznacila vse co slo a dala renderovat... jako lampu jsem pouzila area... akorat se me to pri tom renderovani pres ikonu fotaku a kliknuti na image cele vyplo.. takze to stavim znovu bo jsem to nemela ulozene s tema kamerama a lampama,,, klasika... prosim te to zobrazeni je jeste v jine variante nez nulou, bo nemam num. kl... joo a jeste jedna vec... svetlo teda mit nemusim jelikoz krivky zariii takze k rendrovani mam mit jen zaple kamery.. a musi byt zapla je jedna nebo jich muze byt vice zaplych... a ty krivky taky musi byt ozn. nebo nemusi?

a jak poznam ze se to vyrendrovalo nez se me blender vypl byla okstkovana sedocerna plocha ale zadne krivky ani nic jineho....

diky mysh..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 5:25 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
to renderovani me furt vypina blender.. Proc?
[color=#FF40FF]
0x91091000 - 0x914a7ff7 libBLAS.dylib 219.0.0 (compatibility 1.0.0) <9D89FCB3-24C9-8FCF-DB49-27B184AC3222> /System/Library/Frameworks/Accelerate.framework/Versions/A/Frameworks/vecLib.framework/Versions/A/libBLAS.dylib
0x914a8000 - 0x91588fe7 com.apple.vImage 4.1 (4.1) <D029C515-08E1-93A6-3705-DD062A3A672C> /System/Library/Frameworks/Accelerate.framework/Versions/A/Frameworks/vImage.framework/Versions/A/vImage
0x91589000 - 0x915c6ff7 com.apple.SystemConfiguration 1.10.8 (1.10.2) <50E4D49B-4F61-446F-1C21-1B2BA814713D> /System/Library/Frameworks/SystemConfiguration.framework/Versions/A/SystemConfiguration
0x91646000 - 0x9164cfff com.apple.CommonPanels 1.2.4 (91) <CE92759E-865E-8A3B-1488-ECD497E4074D> /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Frameworks/CommonPanels.framework/Versions/A/CommonPanels
0x91677000 - 0x918e8fef com.apple.Foundation 6.6.7 (751.62) <5C995C7F-2EA9-50DC-9F2A-30237CDB31B1> /System/Library/Frameworks/Foundation.framework/Versions/C/Foundation
0x918e9000 - 0x9197bfe7 com.apple.print.framework.PrintCore 6.3 (312.7) <7410D1B2-655D-68DA-D4B9-2C65747B6817> /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/PrintCore.framework/Versions/A/PrintCore
0x9197d000 - 0x91a7efe7 libxml2.2.dylib 10.3.0 (compatibility 10.0.0) <C75F921C-F027-6372-A0A1-EDB8A6234331> /usr/lib/libxml2.2.dylib
[/color]


toto je jen zlomek chyby ... uz jsem to delala vicekrat a furt se me objevuje totok .. coz znamena ze to musim delat znova...
je to proto ze jsem pouzila efekt halo ? jak uz to teda vyrendruju kdyz vim jak na to akorat blender nechce spolupracovat..?

diky mysh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 6:13 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
kdyz ty krivky znova vybarvim na ruzovo ale bez halo jen s emit to uz se pak normalne vyrendruje nebo ja nevim co s tim kdyz ten render vypina blender a to rendrovani tudiz nefunguje... takze je problem asi v barve :emo04: ... tak me napada neni to treba tim ze jsem na tu ruzovou barvu pouzila keyframe v diffusse to policko v surface v materialech?..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: čtv led 19, 2012 7:03 pm 
Offline
..
..

Registrován: ned led 08, 2012 3:54 pm
Příspěvky: 59
Bydliště: Fiji
takze mam opet bezbarve linie... nevim kde pred tim byla chyba, takze zacinam znova, doufam ze jenom v barve... takze v Materalech - Surface pouziju v Difusse barvu Ruzovou opet (mam pouzit keyframe???).. v Emit na 1 - 1.5 .. mam pak zalkliknotu i Transparent a Alpha dat na 0.000??? ... shodli jsme se ze funkce Hope je na ..... nic .... tudiz ji nepouziju jako minule... a tady u tohoto postupu to mam taky renderovat?
Je to spravny postup s Barvou?

az to budu mit tak mam zapnout kameru a svetla... svetlo (tady chci pouzit area, ale aspon 3ks) a dat render ... pres fotak a pak image a cekat az se to vyrendruje a pak se prepnout do Node Editor a tam uz budu met ty krivky, otevru karticky a pospojuju karticky podle Jana musim to dat zase vyrendrovat...

na co jsem zapomnela? ale pochvalim vas spoustu jste me toho naucili :wub:

dekuju mysh


Přílohy:
jfhfh.png
jfhfh.png [ 104.55 KiB | Zobrazeno 1977 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Barva s efektem rozptylu světla
PříspěvekNapsal: sob led 21, 2012 3:01 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
kristova noho, ty v tom mas teda poradny gulas! :-D

predne jsem si vyse vsiml, ze bys rada mela v 3d okne krivky (cokoliv) i s efektem z node editoru. tak to nefunguje. v 3d okne je jen nahled na modely. muzes je tu sice mit barevne nebo, pokud prepnes do textured nahledu, i otexturovane, ale nikdy se ti tam nebudou ukazovat s tim, co pokutis v nodech.
na to je render.

jiz ti psali, ze render je obrazek zachycujici to, co vidi kamera. proto je nemozne, aby vysledny obrazek byl "kolazi" zaberu z vice kamer. scenu proste renderuje jen jedna z nich a basta.
aktivni kamera neni ta, kterou mas oznacenou. aktivni kameru si muzes nastavit ctrl + 0.

pokud nemas numerickou klavesnici, zapni si jeji simulaci ne beznych cislech: File - User preferenc - zalozka Input a tam zaklikni policko Emulate numpad.

fakt netusim, co myslis tim "vypnout svetla". svetlo, ktere je ve scene, proste sviti a ma tedy vliv na vysledny render. lze mu nastavit, ze treba jen vrha stiny nebo mu stahnes energii na 0 atd, ale pri tvych znalostech programu nevim, jestli umis tyto tlacitka najit a vyuzit.

pokud das objektum emit, neni treba mit ve scene svetlo, pujde videt i bez nej, protoze sam svetlo emituje. (v takovem pripade je lepsi nastavit barvu prostredi na cerno - lepe to vynikne (v menu Propeties klikni na zalozku World a tam najdi okynko Horizon. klikni na nej a nastav cernou barvu).

pokud chces nastavit objektu jen ruzovou barvu, nastav proste jen barvu zpusobem, ktery jsi popisovala.
Citace:
v Materalech - Surface pouziju v Difusse barvu Ruzovou opet.. v Emit na 1 - 1.5
Vubec neres zadnou transparenci ani alfa - to je funkce, ktera dela objekt pruhlednym, kdyz das alfa na hodnotu 0 tak neviditelnym.

nevim, jestli je to vsechno, asi by slo radit dal. kazdy tvuj prispevek vyvolava potrebu ti neco ujasnit a dovysvetlovat. :-D snad ti to postaci k tomu, abys vyrenderovala obrazek a pak jej sla upravovat do node editoru.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz