Právě je čtv bře 28, 2024 11:40 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: pát kvě 27, 2011 8:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Cauko, ako spravit: modelova situacia: mam model unwrapnuty,ale UV čka zaberajú polovicu celeho obrazku napr. z obrazka o velkosti 512x512 a tak si poviete ze ked to zabera polovicu mozete urobit aj texturu o velkosti 512x256 no ale ked ju tam nahodite (dajme tomu ze sme si ju upravili v Gimpe na požadovanu velkosť) UVčka sa prisposobia pomeru strán, a to my nechceme.
(ak ste nepochopili, tu je stručna verzia)Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran.
Diki


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: pát kvě 27, 2011 8:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Este cosi, da sa nabakeovat z high poly na low poly model normalova textura ktora by ale NEbakeovala povrch celeho meshu highpoly modelu ale by len "skopirovala" normalove textury z high poly na ten low poly model


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: ned kvě 29, 2011 8:05 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
Teda moja otazka je , ako spraviť aby sa "pomery stranUVčka" nemenili pri naloadovani textury ktora ma iny pomer stran.
odpoved na tvou otazku nevim, ale nepomohlo by vzit uv sit a proste ji podle jedne osy zmensit na polovinu?

druhou otazku vyresit neumim.


Naposledy upravil smrq dne pon kvě 30, 2011 12:19 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: ned kvě 29, 2011 8:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
OK, diki :emo17:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 5:15 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Nejdem zakladat nový thread, opytam sa tu:
Mám na modeli spravenú normal mapu (dosť silnú) a chcem aby nanesená difúzna textura kopírovala "sfakeovaný" povrch tvorený tou normal mapou.
Dá sa?
Díki


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2011 5:39 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Nejdem zakladat nove tema: cim to moze byt sposobene? ZAKLAD JE STVORSTEN, BEZ MATERIALU BEZ NICOHO, ZAPNUTY GLSL
http://i53.tinypic.com/dskep.jpg
http://i53.tinypic.com/2hqtceb.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 10:52 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
A co ti na tom přijde divné? Mě to zobrazení přijde normální...

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 12:14 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Na plochom face nemoze byt taká šmuha,ako keby to bolo ostré


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 1:12 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Nevím, jestli ti rozumím, ale možná ti vadí to smooth zobrazení. Dá se to nastavit v položce shading v 3D okně v tom levém sloupci (T) - jsou tam tlačítka smooth a flat...

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 5:11 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 5:44 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Paul 68 Rageous píše:
zase taký noob som neni aby som toto nevedel, ale ten smooth sposobuje, ze neni "ostrosť" tam kde je edge ale v strede face-u

Myslíš, že každý má křišťálovou kouli a ví jaký jsi nebo nejsi noob....Nebo co vlastně víš nebo nevíš....
Tobě by pomohl autosmooth nebo spíš modifikátor edge split... ostatní vygooglíš

Peace Martin S. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 6:35 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
nemyslel som to tak trollsky, len hovorim ze to viem,p no nic, t je blend, hore je original dole je na porovnanie, ten hore ma tu hranu divnu, staci pokyvat svetlom hore dole a hned to je jasne http://www.uloz.to/9698944/rib-blend


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 8:27 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Dobrý, teď už tomu rozumím, někdy je jeden *.blend víc než tisíc slov;)
Taky je fajn říct, jesli používáš blender 2.5 nebo 2.49, abych ti neradil nějaký špatný tlačítka:)
A teď už k věci:
Problém snadno vyřešíš tím, že dáš apply scale. Když "skejluješ" objekt, mění se i velikost normál a to pak z nějakýho důvodu (kterýmu teď nerozumím) ovlivní i smooth shading.
Jinak apply scale je pod zkratkou Ctrl + A -> Scale to ObData

Marek

P.S.: S tím předchozím postem jsem tě nechtěl nijak zesměšnit, ale nějak nerozlišuju mezi noob a profi radama, protože i mě občas uniknou věci, který skoro každej zná...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2011 9:30 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
jestě jsem na to koukal a s tím zvětšováním je to tak, že scale celýho objektu ovlivňuje i normály. Pokud zvětšuješ ve všech osách stejně, tak je to v poho, protože se zvětšuje akorát velikost normály a to nemá žádný vliv na výpočet úhlu mezi normálou a světlem. Pokud ale zvětšíš objekt v ose x jinak než v ostatních osách, normály rázem mířej jinam a způsobuje to pak problémy se stínováním.


Přílohy:
Normals.png
Normals.png [ 146.8 KiB | Zobrazeno 2581 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: UV zmena pri pomere
PříspěvekNapsal: ned črc 17, 2011 10:10 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Fiiiha! Diki moc, a stym zosmešnovanim , neviem ako by som to povedal....ta sprava vyznie tak ako keby som bol na teba nastvaty ze ma takto zosmesnujes, ale predstav si situaciu (ktora sa mi tiez stala :-( ): pises si s jednou holkou, ktora ta brala domov naj*baneho, lebo si nevedel ani chodit. A teraz si s nou pises cez FB a bavite sa o tom vcerajsku, a povies: Aby som ta aj ja raz nebral takto domov! (vyznie to nevdačne až odporne) aleked napises Aby som ta aj ja raz nebral takto :emo02: (vyznie to humorne, robis si srandu) Vsetko je v tom ze cez net nemozes vyjadrit intonaciu hlasu, potom to vyznie ze si nastvany alebo co. Keby som tam dal smajla, isto by to vyznelo viac "s humorom". Takze asi takto, celé to viazne v intonácii hlasu koty napisanymi slovami nemozno vyjadrit :emo05:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz