Právě je čtv bře 28, 2024 8:04 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: ned led 09, 2011 10:37 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Zdravím, nechápu proč ale nejde mi funkce z blenderu 2.49 doplnění faců. Dělalo se to normálně F.
Mám třeba dva kruhy oba mají 32 verticles a chci mezi něma udělat facy a nejde to. Zkoušel jsem i alt+F a to mi vyplní facy v kruhu a to já nepotřebuju. Nesetkal se s tim už někdo? Je to totiž dost používaná věc a jsem bez toho docela ztracenej :-)
Any ideas?
Předem dík.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 2:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
1. "Ctrl+Tab" (Select Mode) -> vyber "Edges"
2. Vyber jakékoli dvě Edge (hrany), z každého kruhu jednu.
3. "Ctrl+E" (Edge Specials) -> vyber "Edge Loop Select".
4. "F" (Make Faces) -> vyber "Skin Faces/Edges Loops".

ps: kroky 2. a 3. by měly jít urychlit použitím "Ctrl₊RMB" na vybranou Edge (hranu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 3:20 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
díky za radu ale není to úplně přesně to co jsem chtěl... tohle mi jde že spojím jen dva edge ale já chci spojit všechny edge najednou co jsou v těch kruzích. Prostě z toho udělat tube a nespojovat to po dvou edgích do nekonečna :-) samozřejmě se to netýká jenom kruhů, dá se spojovat cokoliv. V 2.49 to šlo vždycky bez problémů. Dokonce jsem včera ještě dlouho hledal na netu a dočetl jsem se že to novej blender dokonce ani neumí spojit víc jak 4 verticly ale nechápu teda když to starej umí proč by to neuměl novej :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 4:36 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
ale ak označíš celé loopy tak skin faces ti to spraví


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 5:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
noob píše:
... ale já chci spojit všechny edge najednou co jsou v těch kruzích...

Jak píše EdgarVanat.
Tím, že na základě jedné Egde vybereš celou smyčku, tak "Skin Faces/Edges Loops" ti automatický spojí odpovídající všechny Edge, které jsou v těch smyčkách označené.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: pon led 10, 2011 6:11 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Jo to je právě to že když mačkám F tak se vůbec neobjeví ta nabídka make faces. Prostě to vůbec na tu klávesu nereaguje :-) i když dám ctrl+E a tam make face / edge tak nic takže v tom bude problém. Asi už se vám to nechce moc řešit, chápu ale nejde mi to do hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: úte led 11, 2011 2:01 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
Hoj.
Tak jsem trochu bádal a našel následující:
"Skin Faces/Edges" byla vychytávka do verze 2.49. Od verze 2.50 již nebyla implementována.

Existuje ale člověk, který si dal práci a vyvinul skript/add-on, který se stará o skinning v případě, že "F" není schopno vytvořit Face.
Momentálně je skript ve verzi 1.4.5 ke stažení zde, na stránkách skriptu.
Předpokládám, že další verze/buildy budou postovány zde.

A teď ke sprovoznění:
1. Stáhni python script (mesh_bridge_145.py)
2. V Blenderu otevři okno nastavení
3. Vyber záložku "Add-Ons"
4. "Install Add-On..." - <klik>
5. Vyber stažený python skript (mesh_bridge_145.py)
6. Vyhledej "Mesh: Bridge" Add-On a povol ho (zaškrtni ho)
7. "Save As Default" - <klik> (ulož permanentně)
8. Užívej skriptu přes "Ctrl+F -> Bridge" (bod 4. v mém prvním příspěvku)

ps: V případě, že ti nepůjdou vybrat dvě Edge (hrany), je nutno oba objekty spojit v "Object" módu klávesovou zkratkou "Crtl+J"


-----------------
Zdroj:
- Zdroj 1.
- Zdroj 2.
- Zdroj 3.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender 2.56 make faces/edges
PříspěvekNapsal: úte led 11, 2011 1:00 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Díky! Ten script funguje jak má. konečně už můžu normálně modelovat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz