Právě je pát bře 29, 2024 12:16 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 12:25 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
Zdravim,
jsem uplny zacatecnik v blenderi, takze zacatecnicky dotaz:
1. jak pridat nejakou akci v prubehu animace - napr. je neco nanimovano, dejme tomu 30 sec. a potrebuji aby od 30 sec. zacal foukat vitr, ktery bude foukat pouze 10 sec.
2. nebo potrebuji, aby v urcitou dobu se zobrazil v obraze nejaky dalsi objekt

Diky za pomoc
kraken


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 12:29 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
No v IPO krivkach si nananimujes cokoli a kdykoli potrebujes.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 1:08 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
Pochopil jsem spravne ze IPO krivky byly ve verzi 2.4 a ve verzi 2.5 je Graph Editor?
Jestlize ano, prosim jak zde pridam v urcity cas dalsi objekt nebo nejakou novou akci?
Diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 1:15 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Jo je to to same. Ale v 2.5 ja nedelam, tak at ti poradi nekdo jiny. U IPO editoru si key zadal vzdy klavesou "i", nieje to aj tam tak???


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 1:21 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
Jo, klavesa "I" vola Insert Keyframe menu, zde neni problem.
1. predstav si, ze potrebuji v prubehu animace vlozit pro jednoduchost novy objekt, ktery neco po nejakou dobu dela a za urcity cas ten objek ukonci cinnost - dejme tomu ze plapola ohen a potrebuji po dobu 10 sec aby foukal vitr, nebo mam nejakou lampu, ktera se obsac rosviti a zase shasne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 1:25 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ja to chapem. To vsetko ide uplne v klude. Ale ja robim v 2.49 a netusim ako sa to zadava v 2.5. Urcite to tam samozrejme ale ide. V 2.5 prave vypichovali to, ze uz bude mozne animovat vsetko. Co u 2.49 neplati. Takze si len zabrowsuj na googlu a najdi to ako sa zadava keyframe. Este ma napadlo v graph editore stiskni CTRL + klikni lavym tlacitkom na mysi. Alebo nieje tam nejaky mod ktory musis prepnut do editacneho modu (tab) atp... nieco fungovat musi... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 2:28 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
kraken píše:
Jo, klavesa "I" vola Insert Keyframe menu, zde neni problem.
1. predstav si, ze potrebuji v prubehu animace vlozit pro jednoduchost novy objekt, ktery neco po nejakou dobu dela a za urcity cas ten objek ukonci cinnost - dejme tomu ze plapola ohen a potrebuji po dobu 10 sec aby foukal vitr, nebo mam nejakou lampu, ktera se obsac rosviti a zase shasne.

jednoduchy muzes animovat intenzitu vetru najedes na tlcitko intenzity a zmacknes "i" a tim se ulozi dana hodnota pro dany frame.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 2:48 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Jo ja si to zle precital. Mne vyplynulo ze este stale nevies kde sa animuje krivka. Nasledne s tou intenzitou je to potom jasne.... :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 2:59 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
tak trochu jinak,
neco jednoducheho "umim" animovat, ale nejak nevim, jak v prubehu animace mohu pridat nejaky objekt.
Napr. mam kouli a z ni po nejake dobe zacne rust nos, pak usi atd.
Musim tyto nove objekty mit nekde na pozadi a pak je jenom nejak ukazat.
diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 3:03 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Najjednoduchsie je aby si to naanimoval v materialy s alfou.

Ale je plno inych moznosti a zavisia od konkretnej situacie. Takze pokial by islo o rastuci nos, urcite by som pouzil shape keys, tz. zmenil by si mesh.

Dalsou moznostou je ptoste nechat ten material v objekte a potom ho cez MOVE vysunut. Otazkou je ale jak "dokonale to chces"

Este jedna moznost ma napada pouzit na to armatury. Takze si to okosits a naanimujes to pomocou armatury.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 8:13 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
zdravim,
tak uz jsem na to prisel, jak pridat objekt v prubehu animace.
Pochopil jsem asi spravne, ze na zacatku animace musi byt na scene vsechny objekty. Objekty, ktere maji hrat nejakou roli az za nejakou dobu, tak jsou nekde ukryty, treba za kamerou - coz dost blbe.

O co jde: potrebuji aby vznikl nahle nejaky objekt (treba koule) v prubehu animace a prisel jsem na tenhle zpusob:
1. koule musi byt na scene od zacatku (od 0 sec)
2. kouli v menu Transport zmensim na NULOVOU velikost (volba Scale X=0, Y=0, Z=0)
3. zafixiju pozici i velikost (klavesa I = LocRotScale)
4. ve vhodnou dobu, napr. v 10 sec. kouli premistim na vhodnou pozici a opet zafixuji
5. presunu se napr na 11 sec. a kouli zacnu ve volbe Scale zvetsovat
6. s "novym" objekte mohu dale pracovat

Je to vhodna metoda ???


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 3:55 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Takhle by to taky šlo, ale není to moc čisté. Lepší to je udělat přes vrstvy:
1.Objekty, které mají být vidět máš v právě zobrazené vrstvě(třeba vrstva 1)
2.Tu kouli máš ve vrstvě 2, vrstva 2 není viditelná. V Objekt menu najedeš myší na to, kde máš zaškrklou vrstvu ve které se koule nachází a zmáčkneš "I"
3.Jdeš na frame ve kterém chceš aby byla koule vidět, objektovém menu ji zaškrkneš vrstvu 1 a zmáčkneš zase "I"


Přílohy:
vrstvy.JPG
vrstvy.JPG [ 9.19 KiB | Zobrazeno 739 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 5:06 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
A nebo to jde pro mě ještě čistěji pokud chceš nechat zmizet nebo objevit najednou objekt a používáš blender 2.5 tak si zapni nebo vypni renderování objektu v outlineru, když na tu hodnotu klikneš pravím myšítkem tak jí můžeš zaklíčovat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte pro 21, 2010 11:30 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 08, 2010 7:53 am
Příspěvky: 49
Metoda s Outlinerem se mi libi,
a kdybych chtel jeste navic, aby objeveni a ztraceni objektu probihalo postupne, slo by to nejak ?
Diky za pomoc,
snad me jednoduche otazky pomohou i ostatnim zacinajicim.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř pro 22, 2010 8:30 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Nejlehčí způsob postupnýho mizení na animuješ průhledností materiálu jak už tady někdo psal. Kdyby ten objekt měl víc materiálů tak ho vyrenderuj do jiný render vrstvy a na animuješ to v kompozitoru, to je krapet složitější.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz