Právě je pát dub 19, 2024 5:49 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 3:29 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Ahoj - neměly by být normály kolmé k Face? Mám problém - vězměme Mesh kostku, upravím jí nějak rozměry, označím si horní Face, ten Extruduju (E) a pak změním jeho velikost (Scale), čili mi vznikně vršek se zkosenými stranami. Normály těch zkosení jsou však stále vodorovné (rovnoběžné s normálami stěn), takže z toho důvodu mi myslím nechce fungovat Smooth.

Buď dělám někde chybu nebo nevím. Ale co jsem si zkoušel třeba u válce, tak Smooth funguje; ale tam jsem nepoužíval Extrude a Scale.

Je možné, ře by to byl bug? Blender 2.55

Díky za případné poznámky.

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 4:07 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Ano, normály mají být kolmé k face...

Zkoušel jsem to v B 2.54/5 a funguje mi to bez problémů...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 4:49 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Mhm... v postupu teda chybu nemám, řekl bych. Screenshot je zde a zdrojový soubor, kdyby to někoho zajímalo, je zde. Pro účely experimentování jsem to silně přehnal; zkoušel jsem objevit nějakou závislost, ale neobjevil. Daný mesh jsem dokonce asi 2x smazal a začal znovu (popsaný způsob z krychle) - ale nikam to nevedlo.

Jsem z toho jelen :emo23: není to naštěstí stěžejní, jen by to líp vypadalo ve výsledku.

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 12:07 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
a prepocitat normaly si daval??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 2:02 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
No hej však :-) ale ty normály prostě nejsou normály (nechápu, kde je bota).

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 2:46 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Tak zatím tipuji na bug v release 2.55 (zobrazení normál) vzhledem k velikosti objektu, resp. jeho Faces.

Řekl bych jinak, že tak nějak to funguje, byť musím nějak přijít na závislost mezi Auto Smooth (s nastavitelným úhlem) a prvkem Shading: Smooth z Mesh Tools menu. Nějaký vztah asi mají, pokud nekliknu na Shading: Smooth, tak mi připadá, že Auto Smooth zapnuto/vypnuto jedno jest...

Ještě jedna věc, která mi vrtá hlavou: když se odpíchnu od toho mého .blend projektu, tak jsem předpokládal, že vlastně tím skosením, pokud na něj aplikuji toto vyhlazování, dosáhnu vlastně zaoblení horní hrany. Ono se mi to ale chová tak, že zaobluje jen tu nejvrchnější část, čili hranu mezi horním Face a těmi přilehlými zkosenými. Hranu další (mezi zkoseními a boky) to nevyhlazuje, což je krásně vidět na renderu a ruší to.

Je to opět spíše chyba mého stroje nebo něco chápu špatně?

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 2:34 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Takže problém normál vyřešen; jak mě poučili z development teamu - změna velikosti Meshe v režimu Object má dopad na vykreslování normál. Řešením je v režimu Object provést Ctrl+A -> Scale a vše je OK.

Takže mi ke hloubání zbývá ta druhá věc se Smooth.

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 4:27 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: úte čer 22, 2010 3:44 pm
Příspěvky: 87
Bydliště: Varnsdorf
Jestli chceš vyhladit objekt použij třeba subsurf. smooth ti nevyhladí polygonální síť, pouze změní výpočet stínu a shaderu. Tady o tom něco máš http://en.wikipedia.org/wiki/Phong_shading. Anglicky předpokládám umíš.
Jen mám jednu otázku. už jsi dělal v nějakým jiným programu, nebo je blender první.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 5:07 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Dělal jsem v Cinema 4D - ale úplně stejně rekreačně jako teď v Blenderu :wink: Subsurf použít nechci, protože v daném případě si myslím, že pro "vizuální nastínění" by mi stačil Smooth. Jinak zákonitosti práce se subsurf jsou mi jasné (aspoň do té míry, jak jsem si ověřil, že s nimi umím pracovat - samozřejmě na veeelmi jednoduchém objektu zatím).

Každopádně díky za odkaz, ke všem svým koníčkům se snažím vždycky nasát maximum věcí. V tomto konkrétním případě mi prostě akorát není jasné, proč se mi vyhlazuje přechod mezi zešikmením a horním face a už ne přechod mezi bočnicí a zešikmením. Bytostně nesnáším nevysvětlitelné chování (byť by to pramenilo ze špatného postupu) :emo20: :emo02:

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 10:05 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
tu spodní hranu to nevyhlazuje proto, že tam máš 2 hrany na sobě,dej Remove Doubles a je to


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Normály (pro Faces)
PříspěvekNapsal: stř pro 08, 2010 11:32 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Ajajajjjj :-) to bude ono - mohlo mě trknout, že když jsem od horního Face (který jsem označil) dával Select More, tak mi to vybralo nejdřív ty šikminy a dalším Select More se de-facto nic nezměnilo - až teď si vzpomínám, že při jednom detailním pohledu jsem si všiml, že mi ten druhý Select More osnačil jakoby jen hranu pod tou šikminou.... Zjevně vznikla hrana tím příkazem Extrude, ale protože tímhle stylem duplicity v Cinema 4D nevznikají, ani jsem na to nepomyslel.

Díky za help!

P.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz