Právě je pát bře 29, 2024 12:50 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: čtv lis 25, 2010 9:42 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Takže protože jsem dostal kladnou zpětnou vazbu :wink: tak zakládám nové vlákno. Původní dotaz:

********************
Pánové, dá se někde v Blenderu - nastavení textury - měnit i její rotace na objektu? Jsou tam X/Y/Z pozice a měřítka, nicméně možnost rotace by oživila předmět, viz:

Obrázek

S texturou jsem spokojen, ale konkrétně zde by myslím docela prospělo, kdyby nebyla rovnoběřně leta, ale bylo tam nějaké pootočení (třeba 10-15°).

Jde to nějak nebo je třeba si holt přeupravit texturu (pootočit)? Cinema 4T tuto možnost má.

Dík za info, P.

P.S.: Safra, tak [img] mi píše - nejde zjistit rozměry obrázku.... 195x195px je moc?
********************

Jen doplňuji, že dle "darkstar93" to zjevně nejde tím způsobem, o jaký se zajímám (záložka Texture v Blender tam prostě možnost rotovat texturu vzhledem k objektu nemá). Dle mého to tedy znamená nejlépe texturu si v editoru (GIMP, PhotoShop apod.) ručně narotovat a aplikovat až jí. Nějaqké další nápady (kromě WARPování? :-) )

EDIT: výsledek je tady. Řekl bych, že realističnost modelu se tímto krokem zvýšila. Textura je ručně narotovaná v GIMPu o 15°.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: čtv lis 25, 2010 3:38 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Samozřejmě že textura rotovat jde...v node editoru...

V node editoru se přepneš na texture mode a zaklikneš use node...

Potom už jen buď Add->Input->Texture nebo Add->Textures... a jako další Add->Distort->Rotate


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: čtv lis 25, 2010 3:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
prípadne existuje aj špinavšia cesta - v edit mode zarotujem objekt opačne, v object mode zarotujem naspäť a zmenia sa lokálne premenné, čím sa pri orco zarotuje textúra. ak toto riešenie nie je použiteľné môžeš mapovač cez object, do ktorého narveš empty a pomocou pohybovania, rozácie a zväčšovania empty meníš parametre textúry


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: čtv lis 25, 2010 6:10 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Jooooj!! Zkusím, podám report :wink: začíná se mi tu fakt líbit (a to jsem tu jen druhý den). Díky klucí :emo17:

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 1:40 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Paráda - díky Genome. Chvíli jsem si s tím hrál, takže v Node Editoru jsem provedl toto a výsledek je tadyhle a je to SUPER!

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 9:10 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Jsem rád, že jsem pomohl... :-)
Jinak nevím, jestli jsi použil jen Turns na hodnotu 0.70, nebo použil i posuvníky skrité pod tlačítkem Axis...ty rozšiřují možnosti rotace...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: sob lis 27, 2010 5:55 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Ano, použil jsem pouze "Turns", přičemž jsem si pak ještě s "Axis" hrál, ale zjevně zatím nejsem tak daleko, abych poznal, co konkrétně tím mohu dosáhnout. Kromě samozřejmě toho, že lze texturu orotovat okolo jedné každé osy, takže jí mohu umístit třeba na boční stěny objektu. Ale prostě je s čím experimentovat, chyběl mi ten "šťouch" :emo17:

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 6:04 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Tak další věc, se kterou teď zápasím. Lze nastavit, aby se textura mapovala na objekt jako Flat a ve směru normály? Teď nevím, jestli jsem to terminologicky nezblbnul :wink: takže o co mi jde: vezměme krychli. Defaultně se mi textura namapuje na horní stěnu a ty boční vlastně vytvoří jakýsi "řez". Já bych potřeboval, aby se mi textura namapovala na každý Face (vlastně jako byste vzali samolepicí tapetu a polepili to).

Jde toto nějak udělat - ideálně samozřejmě jednoduše? Zatím jsem na to nepřišel.

Opět díky za nějaké to navedení.

P.

EDIT: Ajaj - už to mám: v Texture dát Mapping > Coordinates: Object a Mapping: Flat

Je to jedna z cest, je tak?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 10:15 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
jestli ti to funguje tak si myslím, že je to spíš haluz :) pomocí Coordinates: Object můžeš nastavit aby se textura mapovala z objektu, kterej vepíšeš do kolonky, většinou je to nějaký empty...

pro to co chceš ty je nejlepší nechat coordinates: generated a nastavit cube místo flat..podobnej výsledek získáš když místo generated nastavíš global, tam se ti to jen bude mapovat podle globálních souřadnic a ne podle souřadnic meshe


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 11:15 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Paráda, děkuji :emo17:

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 12:33 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Zajímavé - když reaguji na tvoje "haluz" :-D pokud tam nenechám (při mapování "Object") ten defaultní (=prázdný, jenom symbol kostky) nebo nenastavím "Camera", tak se mi to rozhodí a dělá to kraviny. Pokud tam nechám defaultní nebo nastavím "Camera", tak je zase Blenderu srdečně jedno, co nastavím za projekci (Flat/Tube/Sphere/Cube), výsledek je pokaždé stejný (kupodivu správný).

P.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 7:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
nastavenie camera znamená, že ti to namapuje podľa koordinátov kamery, je to dobré na statické textúry a pozadia...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Práce s texturou na objektu
PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 10:48 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 22, 2010 10:54 pm
Příspěvky: 67
Bydliště: Hostivice
Aha aha. Mno - když jsem si dal ještě jeden čaj a chvíli pauzu, trochu projekt pročistil a začal s texturováním "od začátku", tak mi přišlo, že to funguje. Pořád se ještě nemůžu úplně srovnat s tím mechanismem vazby materiálů a textur mezi různými objekty, ale to se poddá :-)

Dík, P.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz