blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Spojování NURBS křivek
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7832
Stránka 11

Autor:  Juricaj [ ned srp 29, 2010 5:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Spojování NURBS křivek

Ahoj, chtěl jsem dělat jeden tutoriál na 3d sceně, ale je psaný pro všechny 3d programy, takže je moc obecný. Já bych potřeboval poradit jak spojit 2 body křivky NURBS, myslel sem že to pujde normálně klávesou F, ale naskakuje hláška.

Autor:  Jan [ ned srp 29, 2010 7:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

Ahoj,
zkusil jsem to a F mi jde v pohodě

Autor:  Bumpkin [ pon srp 30, 2010 1:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

bylo by dobre kdyby si napsal jaka hlaska :wink: a o co presne se ti jde s tema krivkama, pokud se s nima snazis modelovat tak to te zklamu to v blenderu nejde :-( zatim

Autor:  Juricaj [ pon srp 30, 2010 9:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

V blenderu to nejde? Když chci dokončit průřez slimáka :-D , ta nemůžu spojit poslední dva body, když dám F, tak to píše Can´t make segment. Tato otázka bude znít trochu amatérsky, ale proč jsou teda v Blenderu NURBS křivky, když se s nima nedá modelovat, nebo co přesně nejde?

Autor:  EdgarVanat [ pon srp 30, 2010 6:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

posledné dva body sa nespájaj pomocou F ale pomocou C (curve -> make cyclic)
to ti krivku uzavrie

Autor:  Juricaj [ pon srp 30, 2010 6:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

Díky moc, ještě bych potřeboval poradit jak takovéto křivky jako jsou na obrázku spojit.
Obrázek

Autor:  6xx [ pon srp 30, 2010 7:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

To je zrovna to, co v Blenderu prakticky nejde. Respektive jde to, ale všechny průřezy musí mýt stejný počet vertexů.

Autor:  Juricaj [ pon srp 30, 2010 8:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

Aha, hm tak to nevim, asi by se to u takové malé věci dalo, ale vždyť verzí blenderu je už spousta tak proč to v nějakém neopravili? Příjde mi to jako docela závažné.

Autor:  EdgarVanat [ pon srp 30, 2010 9:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

pretože pokiaľ nemáš rovnaký počet vertexov je to tvoja chyba a nie chyba skriptu - on to totiž sweepuje ako štvoruholníkové beziérove pláty a tak potrebuje najkrv vytvoriť štvoruholníky - no a pokiaľ máš nerovnaký počet vodiacich bodov tak to technicky nejde...

ale zase ľahká pomoc je pomocou W -> subdivide rozdeliť ktorýkoľvek úsek na dva a máš to...

Autor:  Bumpkin [ pon srp 30, 2010 11:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

no to co rikas ze to neopravili neni prave tak lehke!! tady jde o system meshe ktery blender pouziva, napriklad Max a ostatni vyuzivaji system ktery umi pracovat s mnohouhelnikami to znamena ze ti udela praktycky z cehokoli fejs (treba budes mit kruznici o 8 vertexech a neni problem aby to byl jeden fejs) jenze todle Blenderovsky system neumi ten pracuje jen se 4 uhelniky a trojuhelniky a mnohouhelniky neumi opravdu malo kdy se mi povedl udelat 5uhelnik a to uz fakt muselo byt velky nedopatreni v edge modu!!! tudic co ti z toho vyplyva?? no to ze kdyz neco chces v blenderu modelovat (ve starsich verzisch) tak se to musi delat v meshi a ten mesh umi pracovat jen se 4 uhelnikama (az bude do verze 2.5XXX iplementovanej system Bmesh tak bude blender zvladat i mnohouhelniky a nebude problem aby se pak zapracovalo i na nurbs modelingem) jinak sem se o tom zminoval v predchozim mem popisku ze blender nurbs modeling neumi!! jak ho znas z rhina...

Autor:  Juricaj [ úte srp 31, 2010 9:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojování NURBS křivek

Díky moc za všechny komentáře, tohle jsem chtěl vědět, potřeboval jsem nějaké podrobnosti proč to nejde. Díky všem.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/