Právě je čtv bře 28, 2024 8:59 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 10:35 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
vklidu píše:
Na tvoji posledni otazku se muzu tedy jen opakovat -
Pouzij ...setup4 co postnul Bumpkin a v render layers si nech zapnute jen Solid a Nor (at ho mas rychle).
Vice k tomu nemam. At se dari.


Jasne, to uz pouzivam. Je to ale stejne moc dlouho. Skusim sa prebojovat nejak cez to tvoje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 12:30 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Podarilo sa mi podla toho tvojho urobit NORMAL MAPU cez COMPOSITE NOD (takze v jednom renderu a rychle) ale ma to jeden zasadny problem a tym padom uzatvaram tuto problematiku... :)

Z obrazku je patrne ze tomu vadia stiny. Normal mapa musi byt bez nich a preto tie divne farby. Aj ked ciastocne to funguje akurat tam kde su tmave miesta sa informacia o normale straca.

http://www.image-share.com/ijpg-263-92.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 1:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
neviem, ja mam ten nod skoro rovnaky, az na par detailov a funguje bezchybne hlavne v krivkach mam opacne farby a do screenu neprenasam factor ale len image

http://i264.photobucket.com/albums/ii19 ... 1274960977


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:03 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
DIky,
farby som mal zle. neviem preco som si myslel ze ich tam mam dat RGB...

Ale aj tak to neriesi problem ze to obsahuje tmave miesta kde nieje ziadna informacia. Normal mapa by mala byt shadelles.
http://www.image-share.com/ijpg-263-109.html

Takto by teda mala vyzerat:
http://www.image-share.com/ijpg-263-110.html

Toto je ale render podla toho prveho pripadu ktory som postol. Zmenou materialu.

Stiny uz ale v NODoch asi neoddelime.. :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:15 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
podla mna to nebudu tiene, pretoze u mna je to v poriadku ja tam tmave miesta nemam a mam podstatne clenitejsi povrch, ale netusim kde moze byt ten problem, ale urcite ho nehladaj v tienoch

všimni si že na tej normal mape máš aj biele miesta a tie tam tiež nemajú byť...


Naposledy upravil EdgarVanat dne čtv kvě 27, 2010 2:15 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:15 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Hmmm, tak neviem kde by mohol byt potom problem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
musis mat aj u kriviek factor 1.0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:25 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Myslim ze to bolo nepresnym umiestnenim osi pomocou tej "gulky"... :)
Teraz som to dal presne kolmo a uz cierna nieje.

http://www.image-share.com/ijpg-263-113.html

Akurat ma prave stve ze je to povedzme "Pi x oko" kedze tu kruznicu si nastavujes len tak.

Ten NOD normal ma aj moznost ak ho neprepojis s NORMAL zo zdroju manualneho nastavenia X,Y,Z. Len neviem ci to k niecomu je ked to nieje napojene na Source image... :)

Ale dik, vysledok sa mi zatial paci. Idem to este skusit do postprodukcie ako sa to bude spravat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 2:38 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
podla mna to mas prilis ostre, ci nie?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 3:05 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
EdgarVanat: Diky, funguje to bezvadne. A mam to s krku, super.

Mozno by nebolo od veci to dat k tutorom, ten screenshot s nastavenim NODov.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 3:12 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
No nieje to uplne ako ked si vyrenderujes Normal Mapu cez materialy ale podstatne je, ze su tam teraz iba tri farby, ziadna cierna a teda mam dane jasne osi. Len si treba dat pozor a v postprodukcii mat spravne priradene farby k osiam. Ale to si zistis jednoducho ze to je zle. :)

Dalsia vyhoda Normal mapy v postprodukcii. Dokazete si tam pridat reflection alebo refraction so vsetkym nastavenim ako IOR, FRESNEL, BLUR atp... a opat sa vraciam k tomu ze: "fast and furious" = proste rychle.

Je to parada (ale evidentne sa z toho tesim iba ja). :emo02:

Diky moc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 3:33 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tak ted uz nevim, jestli se nemam ptat soukrome, ale nejak mi unika, co je tomto postupu rychlejsi nez na tom prispevku od Bumpkina, blender pocita ve vysledku "skoro" to same. vyresili jste to vlastne podobne a jeste riskujete, ze jste kouli nenatocili dost presne :-)diky za info, jen abych byl chytrejsi :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 3:47 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
vklidu: nejsi sam komu onika podstata tohoto zbitecneho generovani normal mapy :emo02:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 3:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
no ide o to, že siso si rendruje v jednom passe veľa layerov animácie, aby na nich mohol robiť úpravy počas postprocessu, napríklad normal mapu má na svetlá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 4:00 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ano. Jednym stlaceni tlacitka ANIMOVAT sa mi naplni adresar s NORMAL Mapou, VECTOR Mapou, DEPTH MAPOU a samotny final render. Takze 4 rozne rendery v ten sami moment.

VKLIDU: Nieje pravda ze renderovat Normal mapu cez materialy a takto cez NODy je casovo rovnaka. Su neporovnatelne casovo niekde inde! Podstata je uplne jasna, este stale nechapem co nieje jasne Vam? :)

Este k tomu casu renderu. Zpocitanie geometrie je najdlhsie, ze jo? Takze priklad, mame snimok ktory sa mi renderuje 1 minutu:

1.) minuta samotny render
2.) 1sec - vector mapa
3.) 1sec - depth mapa
4.) 1sec - normal mapa

Vas navrh:

1.) minuta samotny render
2.) 1sec - vector mapa
3.) 1sec - depth mapa
4.) znovy pusteny render s inymi materialmy pre Normal mapu - dajme tomu 30s.

A teraz si to vynasobte 1500frame a mate z toho dovolenku.

jasne? :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz