blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

DEPTH MAP.
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=7656
Stránka 12

Autor:  Siso [ pát kvě 21, 2010 10:52 am ]
Předmět příspěvku:  DEPTH MAP.

Pri exporte z Woodoo Camera tracer dostanete "zhluk" bodiek a pohyb kamery. To sa jednoducho naimportuje do Blenderu a teraz pride otazka. Viete ako z toho vytvorit DEPTH MAPu? Tz. ciernobiely snimok ktory reprezentuje hlbku Z.

Dik.

V prilohe je blend ako ukazka z coho to chcem vytvorit.

Nemohlo by pomoct toto?

http://www.blender.org/development/rele ... ctor-blur/

Přílohy:
Woodoo.zip [390.31 KiB]
86 krát

Autor:  EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

ja to robím tak, že všetky materiály nastavím na shadeless black, pomocou kamery si nájdem vzdialenosť najprednejšieho a najzadnejšieho objektu a nastavím si bielu lineárnu hmlu vyrendruješ a máš depth mapu

Autor:  Siso [ pát kvě 21, 2010 11:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

Ja teraz nerobim nic v blenderu. tz. neobsahuje ziadne objekty okrem toho co tam je. A to su bodky. A rozmyslam ako z tych bodiek urobit z mapu...

Autor:  EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 11:45 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

moment woodoo nespravi aj mesh?

Autor:  Siso [ pát kvě 21, 2010 11:55 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

no neviem ako.

Autor:  EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 12:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

aha, tak to bude zlozitejsie.... možno by sa to dalo nejak emulovať cez halo ale netuším ako na to fakt...

Autor:  Siso [ pát kvě 21, 2010 12:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

cez halo som to skusal ale treba asi dosiahnut toho aby to neboli body ale mesh.

Autor:  Siso [ pát kvě 21, 2010 4:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

Tady je uplne jednoduchy NOD na vytvorenie DEPTH MAP. Je to skvela vec. V podstate od teraz si to vzdy vyrenderujem ku kazdemu projektu do special adresara pretoze s tym potom clovek ma moznost v postprodukcii robit kopec dalsich zmien. Napr. uz nikdy nemusis pouzit defocus v blenderu a tym si definitivne zmenit render, alebo dokonca z toho sa da jednoducho vypocitat pre stereoskopiu obraz pre druhe oko. Atd atd. kopec moznosti a ak sa vyrenderuje uz jeden frame, DEPTH MAP je v podstate okamzite vyrenderovany tiez.

Přílohy:
DEPTHMAP.jpg
DEPTHMAP.jpg [ 26.39 KiB | Zobrazeno 2447 krát ]

Autor:  EdgarVanat [ pát kvě 21, 2010 6:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

jo tak to je krása to si mi strašne pomohol, ja som to doteraz robil vždy samostatne, ale ako z toho počítaš tú anaglyfiu?

Autor:  Siso [ sob kvě 22, 2010 8:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

Anaglyphia a strereoskopia su dve rozne vyrazy. Stereoskopia je zobrazenie v 3D a anaglyphia je metoda ako sa zobrazuje a pre ake zobrazovacie zariadenie to je urcene. Na prevod do stereoskopie z jedineho obrazku jedineho oka pomocou depth mapy sluzi v postprodukcii efekt DISPLACEMENT MAP a ak chces naviac z toho mat anaglyph tak pouzijes este LEVELS.

Este idem skusit vygenerovat VECTOR MAPU podla ktorej by teoreticky mohlo ist velmi dobre v postprodukcii urobit motion blur.

Autor:  Siso [ sob kvě 22, 2010 8:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

Tak prikladam este raz NOD pre DEPTH MAP, nieco som odtial vyhodil co je tam zbytocne a naviac prikladam este aj VECTOR MAP alebo speedmap podla ktorej si v klude az v postprodukcii urobite motion blur za ovela rychlejsiu dobu (nez samozrejme blender) a nez aplikovanim nejakeho motionblur efektu ktory je tiez casovo narocnejsi. U tzv. vector bluru mate viac moznosti kontroly nad nim.

Vectormapa: obejkty silne biele oznacuju rychle sa pohybujuce casti objektov, svetlejsie menej, cierna je cast bez ziadneho pohybu.

Cau.

Přílohy:
DEPTHMAP.jpg
DEPTHMAP.jpg [ 28.78 KiB | Zobrazeno 2416 krát ]
SPEEDMAP.jpg
SPEEDMAP.jpg [ 24.54 KiB | Zobrazeno 2416 krát ]

Autor:  vklidu [ úte kvě 25, 2010 1:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek.
- depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara
- pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty)

Autor:  Siso [ úte kvě 25, 2010 8:45 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

vklidu píše:
plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek.
- depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara
- pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty)


Bohuzial u tych bodov je to asi cesta k nicomu. Halo tam sice pouzijes ale to nestaci. Je nutne nejakym inym sposobom generovat depth mapu. A nech googlujem jak googlujem proste nic take zatial neexistuje. Vzdy sa bavim o animacii, takze screenshot nejakeho softu mi jaksi nestaci. Ale dik, pozriem sa na ten soft.

Autor:  Siso [ úte kvě 25, 2010 8:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

vklidu píše:
plnohodnotnou odpoved nemam. jen par poznamek.
- depth map dela napr. app PFhoe (myslim, ze za nej chteji 1,5) pokud ti bude stacit screen obrazovky udelas to i zadara
- pokud ti jde o depth map importovanych bodu (u cehoz by mne zajimalo k cemu to jde pouzit) bych rekl, ze by nemel byt problem dat jim treba to halo a nastavit texturu typu blend a namapovat ji pomoci objektu (napr. Empty)


Pocuj, kde si sa docital ze ten soft dela DepthMapu?

Autor:  vklidu [ úte kvě 25, 2010 8:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: DEPTH MAP.

Dival jsem se na to. Omlouvam se PFhoe ji neumi. Dela ji PFtrack. Soft od stejne spolecnosti, zkousel jsem je oba ve stejny den, tak se mi to pomichalo. Pozn.: jestli ocekavas neco tak ostreho jako jsi postnul ukazku z blenderu, tak zbohem satecek :-) Aspon co jsem zkousel udelal mi ze vstupniho videa jen takovy rozdrbany mrak ze ktereho jde vytusit, ze se trefil :-). A pripadny export netusim.

Ohledne shluku tecek - myslim, ze hledas to same co ja. Potrebujes, aby se ten shluk tecek pospojoval v nejaky smysluplny mesh. Pak uz asi udelat depth mapu prolem nebude, ze?
Ohledne Halo jsem myslel, ze Depth Mapa je ve vysledku sedoskalovy obrazek (nebo zase omyl?). A to dostanes i z tech halo jak jsem popisoval (i animovane), ale tvuj problem je, ze depth mapa jen tech bodu je ti asi na nic, ze?

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/