Právě je pát bře 29, 2024 5:48 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 11:26 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Umi LuxRender vsechny svetla?
A dalej vie particly, modifier a vsechny mozne mapovania textur? resp. mate s nim nejak skusenosti a viete comu se porpipade vyhybat?

Diky za postrehy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 1:46 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
částice neumí, všechna světla myslím také ne (tuším, že hemi nemá), z modifikátorů umí snad jen subsurf a mapování textur je taky omezené, ale takové ty základní se nastavit dají...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 1:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
aký je rozdiel medzi hemi a medzi sun s vypnutým spec a tienmi?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 4:04 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Psal jsem si s člověkem kterej se věnuje Luxrenderu hodně a ten mi psal že Luxrender moc se světly nepracuje. Pracuje jenom se sluncem a jinak když chceš mít ve scéně nějakou lampu tak si uděláš objekt s materiálem a tomu nastavíš light.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 5:07 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
noob píše:
Psal jsem si s člověkem kterej se věnuje Luxrenderu hodně a ten mi psal že Luxrender moc se světly nepracuje. Pracuje jenom se sluncem a jinak když chceš mít ve scéně nějakou lampu tak si uděláš objekt s materiálem a tomu nastavíš light.

tak s tím bych dost nesouhlasil. V Luxrenderu je ještě lamp a spot, které jsou naprosto klíčové při osvětlování interiéru. Když u lapm použiješ IES charakteristiku, dostaneš stokrát lepší výsledek než s mesh light. A na photon mapping je dost vhodné používat spoty, protože to výrazně zrychluje rendering...

dobrý je mrknout třeba sem: http://www.luxrender.net/v/manual_lighting


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 5:09 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
EdgarVanat píše:
aký je rozdiel medzi hemi a medzi sun s vypnutým spec a tienmi?


rozdíl tam je dost velký - sun má takový ostřejší světlo, ale to se dost těžko popisuje - lepší je si to vyzkoušet...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 5:51 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Sun osvětluje rovnoběžně s osou zdroje, zatímco hemi nasvětluje i ze stran - z celé polokoule. Hemisféra = polokoule.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 10:41 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
maraCZ píše:
EdgarVanat píše:
dost těžko popisuje - lepší je si to vyzkoušet...


alias: neviem presne ale mal som potrebu sa ozvať 8-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2010 11:50 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
EdgarVanat píše:
maraCZ píše:
EdgarVanat píše:
dost těžko popisuje - lepší je si to vyzkoušet...


alias: neviem presne ale mal som potrebu sa ozvať 8-)


já zásadně nepíšu nic proto, že bych měl potřebu psát a zviditelňovat se. Tvoje otázka zněla dost tak, jakobys pochyboval, že vůbec nějaký rozdíl mezi těma světlama je. To jsem ti vyvrátil a to že to nevím přesně, neznámená, že to budu za každou cenu zjišťovat. Místo, abys byl rád, že na tu tvou otázku vůbec někdo reagoval, tak mě tady napadáš. A není to poprvý, co se navážíš do lidí tady na fóru...

krom toho: fórum je od toho, aby se v něm diskutovalo. Nikoli o tom, že někdo přijde s problémem a druhej za něj všechno vyhledá a jeho problém vyřeší...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: čtv úno 25, 2010 12:09 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
klídek, to len zo srandy, každopádne nebola to žiadna pochybnosť, len ma zaujímalo ako to funguje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: čtv úno 25, 2010 1:06 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
pouzil som v jednej scene AREA LAMP a v pohode s tym Luxrender pracoval, ale dlhooooooo....... :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: sob úno 27, 2010 12:15 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
luxrender => area svetla (alebo lepsie povedane normalne mesh plane s materialom LIGHT - aspon mne sa s tym jednoduchsie pracuje), alebo sun v pripade ze chces pouzivat sunsky system ako environment.. (treba nastavit v cam/env tabe v luxblende)

svetla typy spot a lamp sa nepouzivaju (okrem prave IES suborov ktore sa davaju na spot, ale na tom sa tiez pracuje a v poslednych vyvojovych verziach by mali IES data fungovat spravne aj s mesh/area svetlami)

a preco sa spot a lamp nepouzivaju? je to jednoduche - luxrender je fyzikalne zalozeny renderer, preto by aj uzivatel mal rozmyslat co najviac v ramci fyziky.. treba sa na to pozerat ako na simulator svetla (a nie ako na tazke ochcavacky ako napr blender internal render a dalsie scanline renderery), a kedze spot a lamp typy su definovane ako nekonecne male body svetla a take v reale neexistuju - preto pri ich pouziti ma lux "vypoctove problemy" a RT moze byt zbytocne navyseny, prilis velky sum, resp. vysledne nasvetlenie zaostava za ocakavaniami...

edit: mimochodom na lux fore sa mihla verzia luxblendu podporujuca particle (ale teraz neviem ci sa to dostalo do oficialneho vyvojoveho luxblendu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: úte bře 09, 2010 10:19 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
Podporuje Luxrender normal mapy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: čtv bře 11, 2010 1:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
nie nepodporuje
je tazke/problematicke rekonstruovat nieco z RGB ked interne pracuje lux s celym spektrom

displacement funguje ale skvele :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LuxRender
PříspěvekNapsal: čtv bře 11, 2010 1:52 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
to je nejaké divné, ostatne normal mapa nemá nič spoločné s farbou, ona sa hneď rozdelí na kanály a každý čiernobiely kanál len ukazuje osovú zložku normály...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz