Právě je pát bře 29, 2024 1:52 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: úte čer 23, 2009 12:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř kvě 20, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 91
Takže kto mi s týmto pomôže.

Dal som rotovať objekt okolo LOCAL Z (animácia) a ono to rotuje ináč. Keď to rotujem R+Z+Z je to OK. Ale keď to chcem dať do animácie je to celkom ináč.

http://www.youtube.com/watch?v=GjagONkrLrs&feature=channel_page

a môj projekt

http://www.apl.tym.sk/File26.blend

VĎAKA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: úte čer 23, 2009 4:01 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Pretože pokiaľ stlačíš I -> tak to zapíše len globálne súradnice.
Teraz som si všimol že ipo krivky globálne môžeš prekopírovať do lokálnych.
Takže najskôr si to zanimuj v globálnych, označ ich, na lyšte je taká šípka dole(niečo ako ctrl+c), stlač ju, označ klúče lokálnych orientácií (dRotX, dRotY, dRotZ) a stlač šípku hore(niečo ako ctrl+v).
Mali by sa tam tie krivky prekopírovať, potom stačí vymazať globálne krivky a malo by to ísť tak ako si chcel.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: úte čer 23, 2009 7:45 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř kvě 20, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 91
VĎAKA, VĎAKA, VĎAKA

PS: Budem ešte pátrať.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2009 9:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř kvě 20, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 91
No zatiaľ sa mi to nepodarilo :|

KTO Z VÁS POMôŽE ????

VĎAKA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: sob srp 22, 2009 11:18 am 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
Doporučuji shlédnout tato dvě videa, která se zabývají Eulerovskými rotacemi:
http://www.guerrillacg.org/home/3d-rigg ... on-problem
http://www.guerrillacg.org/home/3d-rigg ... -explained
Je tam pěkně vysvětlený tvůj problém. Jediný problém je, že Blender nejspíš nepodporuje IPO křivky pro lokální rotaci, takže změna pořadí os není v Blendru možná. :emo08:
Trošku jsem hledal na netu a našel jsem jedno sice kostrbaté, ale při jednodušších animacích snadno použitelné řešení. Spočívá v tom, že nejdřív naanimuješ krychli s nulovou počáteční rotací podle globální (a tedy i lokální) Z souřadnice. Poté krychli přiřádíš parent objekt (třeba empty) a ten pak otočíš, jak potřebuješ. Funguje to celkem dobře - viz. ukázkový blend...


Přílohy:
File27.zip [41.81 KiB]
42 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: čtv srp 27, 2009 2:52 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř kvě 20, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 91
No nejako som z toho nepochopil :emo23:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: čtv srp 27, 2009 6:36 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
můžeš napsat, co konkrétně jsi nepochopil?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: čtv srp 27, 2009 9:06 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř kvě 20, 2009 12:45 pm
Příspěvky: 91
NO ja by som potreboval polopaticky vysvetliť. Označím kocku. stlačím G dvakrát X a zarotujem. Stlačím I a potom čo ? Rot alebo VisualRot. Pokračujem napr. v Y ose (G a 2xY...) a ono to nejak čudne rotuje. :emo08:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ROTÁCIA - problem
PříspěvekNapsal: sob srp 29, 2009 11:16 am 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
Potřebuješ pouze naanimovat tuhle kdychli, nebo potřebuješ univerzální postup, který bys mohl aplikovat na všechno?
Můžu ti vysvětlit, jak jsem postupoval, abych dosáhl toho, co je v tom blendu 27...
Nejdřív jsem vložil krychli, označil jsem ji, pak jsem pomocí I -> Rot vložil klíč na prvním smímku (VisualRot se používá, pokud máš pohyb objektu omezený nějakými constraints). Pak jsem přepnul na jiný snímek, přes R+Z jsem otočil krychli a zase přes I -> Rot vložil klíč. Pak jsem v IPO Curve editoru změnil Extend mode na Extrapolation (E -> 2), což ale není nezbytné. Dále jsem vložil do scény empty a v Transform Properties (N) jsem nastavil stejnou polohu (LocX, LocY, LocZ) jako měla krychle. Pak jsem označil krychli a se shiftem i Empty přes Ctrl+P -> make parent vytvořil rodičovskou vazbu mezi Empty a krychlí (Emty musí být rodič). No a teď můžeš s tím Emty volně manipulovat a krychle se bude pořád otáčet podle Zetové souřadnice Empty objektu....
Doufám, že to bylo dost srozumitelné ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz