Právě je pát kvě 17, 2024 10:00 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Textura / Rotace 90 / Problem?
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 10:52 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Kdyz vlozim texturu typu Image a dam ji otocit o 90° tak ji blender krome otoceni jeste zrcadlove prevrati.

Normalu Plane jsem kontroloval a stejne to ukazuje zdrbane uz v nahledu takze scenou to nebude.

Dekuji za radu.


Přílohy:
Rot90.blend.zip [45 KiB]
31 krát
Rot90.gif
Rot90.gif [ 23.22 KiB | Zobrazeno 1514 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ..
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 11:06 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
napadá mě jedno řešení, nastavit na kartě 'map input' -1 či jinou zápornou hodnotu u 'size y' :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 11:59 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Dekuji. Je to rychlejsi nez to otacet v editoru. Na druhou stranu nerad bych komplikovanejsi sceny resil spoustou "zadnich vratek". Predpokladane chovani nastaveni to snad neni?

Muzete mi nekdo potvrdit, ze to je chyba nez to postnu na BugTracker?
Nebo to tak ma vazne fungovat, rotaci o 90 stupnu si takhle nepredstavuju.
Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 1:50 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
nejedná sa totiž o rotáciu ale inverzné zobrazenie. v tomto prípade sa jedná o zrkadlenie podľa osi y=x a teda sa to preklopí ešte aj zrkadlovo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 3:23 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
A uz to vidim v popisce, promin, take jsem se ji mohl vic venovat.
Takze Bug to neni.

Soukrome vsak nechapu k cemu je to dobre.
K cemu je dobre otocit a zrcadlit naraz na panelu textury?
Tlacitko bylo puvodne jen s 90° rotaci jako rychla volba pro jednoduche otoceni nevhodne importovaneho obrazku, ne?
Vymenu x/y si muzu preci udelat v MapInput jak psal Mr.Smooth (kdyby o to slo). Takhle jsou to jen dalsi zbytecne pohyby, alespon pro mne. A chaoticke tim, ze se stejne veci daji delat na nekolika mistech.

Kazdopadne vsem dekuji za vysvetleni. Nevedel jsem, ze jde zrcadlit zapornym rozmerem :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 4:22 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
mno, ono to je zámena x za y, takže to je výpočetne radikálne jednoduchšie ako otáčať maticu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 4:42 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
jakoze puvodne blender pocital prepocitaval pixely, aby otocil image? (maticu jako matricu?)
jestli se to vymenou os zrychly tak parada, ale proc se tedy rovnou pod tlacitkem "Rot90" nenastavi skryte i zmena do minusoveho size? tlacitko pak funguje jak nazev naznacuje a nemusi to "klamat telem". A nebo at tam neni vubec. V tomto stavu mi to nepripada jako pomoc.
Rotaci a zrcadlo na palete textury asi malo kdo bude potrebovat (jestli vubec) a stejne bude muset doklikavat na MapInput. To uz je jednoduzsi jit rovnou na MapInput a nechaosit na dvou mistech.

Omlouvam se za ten podton, ale trochu mi to vadi.
A to jdu zalozit dalsi tema na neco dalsiho, uf.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 24, 2009 7:33 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
ci to robil predtym neviem, ale napriklad ked das vo fotoshope rotaciu o lubovolny stupen, tak ti to spravi proste maticou, takto ostatne staci vykreslit obraz po stlpcoch miesto riadkov a obratit poradie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř úno 25, 2009 3:38 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Aha, tak ok, takze je to matematicky rychlejsi, ale prakticky na nic :)
(myslim to tlacitko Rot90)
Dekuji za vysvetleni


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 07, 2009 1:50 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Jestli ti to tak vadí, můžeš to rozebrat na Blenderstorm.org. Každopádně alespoň název tlačítka by byl výstižnější např. "flip xy".
Mimochodem, pro otočení o 90° není potřeba dělat maticovou transformaci, stačí to prohození a jednu osu načítat pozpátku (což se vlastně udělá ručně při mapování), Takže by to nejspíš ani nebyla nějaká drastická změna. Tedy, pokud to nemá ještě nějakou jinou funkci.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz