Právě je čtv dub 18, 2024 3:02 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: chybně se mi objekt vyhlazuje
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 4:51 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 11, 2007 2:14 pm
Příspěvky: 32
ahoj tak především všem přeju krásného silvestra a úspěšný nový rok,
Obrázek
a posléze se na vás obracím s problémem:
nevíte proč mi nejde (jde ale chybně) aplikovat vyhlazení na tento můj drobný model?
když to aplikuju hrozně divně mi to vystínuje.
Zkoušel jsem všechno co znám (recalculate normals, odstranit duplicity, změnit polygony na trojuhelníky...) asi nemam vertexty předpisově poskládaný, ale stejně mi to vrthá hlavou proč mi to tak blbne. viz obrázek.

hranaty:
Obrázek

vyhlazeny:
Obrázek

čím to může být? díky moc za tipy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 5:20 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Zkus přepčítat normály (CTRL+N) v edit modu, ale platí jen pro ty plochy, které jsou vybrané.
Pak to bývá i tím, že máš špatně vedenou síť. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 5:35 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
tak co ja sem se s tim setkal, tak se mi to stalo v par pripadech.. :

1)
dal sem set smooth, ale nezatrhnul sem auto smooth :)
(to bude asi ro nejbeznejsi)

2)
dal si moc veliky uhel pod auto smooth
(to uz mi nepripada tak reapny)

3)
spatne prepocitany nektery normaly(otoceny dovnitr) ale na to tu uz rada byla :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 6:11 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Doporučoval bych aplikovat na model modifikátor EdgeSplit...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 7:21 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 11, 2007 2:14 pm
Příspěvky: 32
hurá! pomohl mi edge split, o tenhle modifikátor jsem jakživ nezavadil, hned si ho prostuduju. dííky

Nicméně stejně mám asi blbě poskládanou siť protože když chci aplikovat další věci např. texturu s vysokými normály tak mi to blbne. jinak ten model je dělanej z křivek, potom na mesh.

pro představu přikládam blend soubor, klidně mi řekněte co tam je všechno špatně, i když je to primitvní model, udělám si ho asi znova a pořádně.
Máte nějaký návrhy u čeho bych měl postupovat úplně jinak?
http://www.nahraj.cz/content/view/e58a063d-1b9b-43d3-ab94-867c4959d5b0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 31, 2008 8:37 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
pomohla by ti ovela jednoduchsia vec - nemusis smoothovat CELY objekt, staci len jeho cast, a to tu, ktora je na okraji...vyberies ju z bocneho pohladu v selecte facov, nastrojom ktory vyvolas stlacenim tlacitka B (neviem ako sa ten nastroj vola), viz obrazok:

Obrázek

Myslim, ze ostatok NEPOTREBUJES vyhladit...ak ho vyhladit chces, musel by si mat uplne inu, ovela lepsie siet...ale na to sa spytaj nejakych odbornikov - fanatikov z tohoto fora, mne pri vsetkych takychto veciach (aj ked vyhladzujem TEXT napriklad) staci vyhladit len bok...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 12:45 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Tak co, pomohlo to? obcas ani ludia nenapisu, ci to pomohlo, alebo nie 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 11:49 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 11, 2007 2:14 pm
Příspěvky: 32
ahoj, jojo když vyhladim jenom ty strany tak to je v pohodě, funguje to. Ono je v podstatě nesmysl, chtít vyhlazovat přední a zadní stranu, když je hladká.
Ale stejně mám špatnou síť a bude se mi s ní hůř pracovat, zkusím si cvičně udělat novou.
Děkuju mockrát včem za tipy :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 12:16 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
camel píše:
ahoj, jojo když vyhladim jenom ty strany tak to je v pohodě, funguje to. Ono je v podstatě nesmysl, chtít vyhlazovat přední a zadní stranu, když je hladká.
Ale stejně mám špatnou síť a bude se mi s ní hůř pracovat, zkusím si cvičně udělat novou.
Děkuju mockrát včem za tipy :wink:


no ale ak si to aplikoval z kriviek tak...no neviem, lepsie by bolo spravit akoze "low poly" a aplikovat subsurf...na tom mozes skor robit quady, a na okraje pridas loopy...mesh bude cistucky ako cerstvy sneh a ty nebudes mat problem s vyhladzovanim :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 4:35 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 11, 2007 2:14 pm
Příspěvky: 32
potřebuju aby se to alespoň trochu blížilo tomuto obrazku (logo):
Obrázek
důležitý pro mě je, že jsem dokázal problém s vyhlazováním s váma vyřešit.
teď si jí udělám znovu jak píšeš "low poly" a budu dál experimentovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 5:41 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
je mi to celkem fuk co s tím zamýšlíš, ale mám takovou šťouravou otázku. K čmu ti je že to převedeš do 3D ale stejně to bude furt "placka"?
Není lepší to udělat v nějakém vektorovém programu (doporučuju Inkscape)?

No a když už to chceš dělat ve 3D tak to udělej přes křivky (teda pokud chceš dělat tu "placku"), nepřeváděj to na mesh, ale v edit buttons aplikuj funkci extrude a ty 2 funkce pod ní podle poteby (mělo by se to zaoblit teda jestli jsem dobře pochopil co chceš).

Ale jak se tak dívám tak by to šlo udělat i jako postavička (ale opravdu netuším jak natom si s modelováním - bez urážky)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned led 04, 2009 2:19 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 11, 2007 2:14 pm
Příspěvky: 32
jasný, můj cíl je udělat si si kratičkou animaci, takže to bude muset být mesh. jinak s křivkami se mi pracuje dobře. ale potom z nich ta síť...

nechci aby to byla "placka" chtěl bych aby šlo poznat "o koho jde" viz výše 2d obr. a zároveň do toho vložit něco svýho, pohrát si s tim a vytvořit pěknou 3d postavičku.

no a jinak bere mě nejvíc uprava materialu než modelování, ale bez něj to nejde, jsem začátečník i když blender znám už asi přes rok. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned led 04, 2009 8:25 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Toto si žádá dle mého soudu buď 3D postavu a ne "3D placku" nebo práci v 2D editoru, jak psal Forseti. :wink:
Vem to jako výzvu se něco dalšího naučit, protože žádný učený z nebe nespadl. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned led 04, 2009 12:45 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
Doporučuju si nejdřív rozmyslet jak to má vůbez v prostoru vypadat (základní tvary - přizpůsobené tomu obrázku co tam máš) a třeba si to i nakreslit a pak to modelovat z krychle postupným přidáváním loopů a modelováním - subsurf jenom na vyhlazení a ani ho neaplikuj bo by ti zmršil celou síť. - takhle to dělám já - ale záleží na tobě


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz