Pravda, Boolleans ti tam opravdu vytvoří mnoho zbytečných vertexů, navíc ti udělá v síti tak trošku binec. Osobně ho nepoužívám, ale zase tak velký problém by neměl nastat pokuď na něj nepoužiješ subsurf. Protože při práci se subsurfem záleží dost na celkové síťi-tzn.rozmístění vertexů, hran, které mohou tvořit facy.
btw.osobně bych to řešil takhle,pokud bych si chtěl vyhrávat s modelováním
1. bych si vytvořil primitivní objekt Cube
2. nástrojem Knife(Ctrl+R), bych narezal sit tak aby mi tam vznikly, facy prave na ty diry ktere potrebujes vymodelovat.
3.oznacil bych si ve face modu prave ty vertexy
napr. na horni strane kostky tech 6 facu.
4.vyextrudoval do vnitr kostky
5.opakoval bych krok 3 a 4, do te doby dokud bych nemel vsechny cislice
6.bych pouzil subsurf
7.bych nozikem dosekal trosku hrany, tzn. cim blize jsou hrany u sebe, tim ostrejsi by byla hrana kostky. Jestli vis co myslim, jestli ne tak tu kostku mam doma.
A pokud ne, tak bych si vytvořil pro každou stěnu kostky Image s mapou čísliče(respektive teček), které bych potom aplikoval buď jako bumpmapu tzn. jenom na oko zhrbolacený objekt a nebo jako displacement mapu, která by ti ten objekt skutečně zdeformovala, ale tu síť budeš muset zahustit v tomto případě.
|