blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Začínáme s Blenderem 2.40
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2059
Stránka 22

Autor:  lz [ čtv úno 02, 2006 4:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

to Matajon:zlatíčko :inlove: :lol: nejenzačátečníkům se to hodí...díky

Autor:  Brambi [ stř říj 14, 2009 8:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínáme s Blenderem 2.40

V Blenderu teprve úplně začínám a tenhle "reference list" se mi opravdu hodí!
Tímto moc děkuji autorovi!

Autor:  Neolker [ pon srp 30, 2010 11:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínáme s Blenderem 2.40

lukasrobotka píše:
Zdarec lidi mám pár dotazů zaprvé mám blender ve verzi 2.49b. 1.je to sice určitě primitivní záležitost ale já za boha nevím jak mám vrátit o krok zpět když jsem třeba něco omylem vymazal nebo tak :lol: 2. Dělám tet jeden objekt http://www.grafika.cz/art/3d/blender_mec_1.html a u kroku kdy mám extrudovat směrem nahoru čepel v bočním pohledu tak se mi místo extrude po ose y se mi čepel extruduje tak nějak našikmo vůbec nechápu proč :shock: a za 3. Jak mám zkopírovat nějaký 3D oběkt z jednoho projektu do druhého na to jsem zatím nepřišel.... :lol: Díky moc za odpovědi kdyžtak mi můžete napsat i na email melon.x@seznam.cz


Ahoj, vítáme Tě mezi námi :wink: Koukám, že je to téměř 10let starý tutorial, ale asi ti jde o světelný meč, tak proč ne.

Připomínky pro začátek: K blenderu si nezapomeň nainstalovat Python - programovací jazyk, v kterým je Blender naprogramován a hlavně by bez něho nefungovaly některé skripty/funkce - přesný odkaz zde http://www.python.org/ftp/python/2.6.6/python-2.6.6.msi (verze pro 32bit Windows)...
Instalačku jen odklikej, potom po spuštění Blenderu, by v tom "příkazovém řádku", který se současně otvírá vypíše:
Kód:
Compiled with Python version 2.6.2.
Checking for installed Python... got it!
a tedy je vše OK

Další věc, ikdyž Blender obsahuje češtinu, silně doporučuju angličtinu, kvůli terminologii až ti někdo ze zkušených bude radit nebo kvůli tutoriálům apod., které jsou taktéž v ENG.

Tak a teď k tvým problémům:

1) Od jisté verze funguje globální Undo a tedy funguje kláv. zkratkou [CTRL+Z].

PS: Kdyby si chtěl potom o krok dopředu tak zase přes [CTRL+Y] (tedy pozor na anglickou/českou klávesnici). Počet kroků zpět jde v nastavení navýšit, kdyžtak se zeptej, napíšu jak.

2) Nejspíš se ti extruduje po normále (stručně: kolmice od facu ven), tak po stisknutí [E] stiskni hned [Y] a budeš extrudovat pouze po ose Y.

PS: Semtam Blender neví na kterou stranu má být normála, tak označ všechny vertexi v edit módu [TAB] a kl.zkr. [A] označ všechny body a potom [CTRL+N], což přepočítá normály a zmizí případné "černé čáry, fleky" na objektu se smooth a subsurfem ... (budeš se možná divit, ale 90% otázek začátečníků je tohle, tak to preventivně píšu)

3) Import čehokoliv z jiného .blend souboru se dělá přes Append or Link... najdeš to ve File menu nahoře, případně přes [SHIFT+F1] nalistuješ si v PC, na požadovaný .blend soubor z kterého to chceš překopírovat a rozklikneš ho, zobrazí se ti potom kategorie, (objects, textures, materials apod.) kde si to už najdeš ;)

Autor:  Neolker [ úte srp 31, 2010 1:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínáme s Blenderem 2.40

Nemám teď moc času, ale zkus si nastudovat práci s objekty.

Btw, pro rychlý označení vertexů si přepni [Z] do módu, kdy ti mesh "zprůhlední" a vybírej vertexy buď [B] rámečkem, nebo [B][B] kulatý štětec pro označení, velikost se mění kolečkem, odznačit prostředním tl. na myši - tedy asi stiskem kolečkem.

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/