blender3d.cz http://www.blender3d.cz/forum/ |
|
Začínáme s Blenderem 2.40 http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2059 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | lz [ čtv úno 02, 2006 4:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
to Matajon:zlatíčko nejenzačátečníkům se to hodí...díky |
Autor: | Brambi [ stř říj 14, 2009 8:30 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Začínáme s Blenderem 2.40 |
V Blenderu teprve úplně začínám a tenhle "reference list" se mi opravdu hodí! Tímto moc děkuji autorovi! |
Autor: | Neolker [ pon srp 30, 2010 11:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Začínáme s Blenderem 2.40 |
lukasrobotka píše: Zdarec lidi mám pár dotazů zaprvé mám blender ve verzi 2.49b. 1.je to sice určitě primitivní záležitost ale já za boha nevím jak mám vrátit o krok zpět když jsem třeba něco omylem vymazal nebo tak 2. Dělám tet jeden objekt http://www.grafika.cz/art/3d/blender_mec_1.html a u kroku kdy mám extrudovat směrem nahoru čepel v bočním pohledu tak se mi místo extrude po ose y se mi čepel extruduje tak nějak našikmo vůbec nechápu proč a za 3. Jak mám zkopírovat nějaký 3D oběkt z jednoho projektu do druhého na to jsem zatím nepřišel.... Díky moc za odpovědi kdyžtak mi můžete napsat i na email melon.x@seznam.cz Ahoj, vítáme Tě mezi námi Koukám, že je to téměř 10let starý tutorial, ale asi ti jde o světelný meč, tak proč ne. Připomínky pro začátek: K blenderu si nezapomeň nainstalovat Python - programovací jazyk, v kterým je Blender naprogramován a hlavně by bez něho nefungovaly některé skripty/funkce - přesný odkaz zde http://www.python.org/ftp/python/2.6.6/python-2.6.6.msi (verze pro 32bit Windows)... Instalačku jen odklikej, potom po spuštění Blenderu, by v tom "příkazovém řádku", který se současně otvírá vypíše: Kód: Compiled with Python version 2.6.2. a tedy je vše OKChecking for installed Python... got it! Další věc, ikdyž Blender obsahuje češtinu, silně doporučuju angličtinu, kvůli terminologii až ti někdo ze zkušených bude radit nebo kvůli tutoriálům apod., které jsou taktéž v ENG. Tak a teď k tvým problémům: 1) Od jisté verze funguje globální Undo a tedy funguje kláv. zkratkou [CTRL+Z]. PS: Kdyby si chtěl potom o krok dopředu tak zase přes [CTRL+Y] (tedy pozor na anglickou/českou klávesnici). Počet kroků zpět jde v nastavení navýšit, kdyžtak se zeptej, napíšu jak. 2) Nejspíš se ti extruduje po normále (stručně: kolmice od facu ven), tak po stisknutí [E] stiskni hned [Y] a budeš extrudovat pouze po ose Y. PS: Semtam Blender neví na kterou stranu má být normála, tak označ všechny vertexi v edit módu [TAB] a kl.zkr. [A] označ všechny body a potom [CTRL+N], což přepočítá normály a zmizí případné "černé čáry, fleky" na objektu se smooth a subsurfem ... (budeš se možná divit, ale 90% otázek začátečníků je tohle, tak to preventivně píšu) 3) Import čehokoliv z jiného .blend souboru se dělá přes Append or Link... najdeš to ve File menu nahoře, případně přes [SHIFT+F1] nalistuješ si v PC, na požadovaný .blend soubor z kterého to chceš překopírovat a rozklikneš ho, zobrazí se ti potom kategorie, (objects, textures, materials apod.) kde si to už najdeš ;) |
Autor: | Neolker [ úte srp 31, 2010 1:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Začínáme s Blenderem 2.40 |
Nemám teď moc času, ale zkus si nastudovat práci s objekty. Btw, pro rychlý označení vertexů si přepni [Z] do módu, kdy ti mesh "zprůhlední" a vybírej vertexy buď [B] rámečkem, nebo [B][B] kulatý štětec pro označení, velikost se mění kolečkem, odznačit prostředním tl. na myši - tedy asi stiskem kolečkem. |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |