blender3d.cz http://www.blender3d.cz/forum/ |
|
Nějaké modely http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8180 |
Stránka 7 z 8 |
Autor: | G_Taurus [ ned dub 22, 2012 2:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Jan:proč nemá reflexe sklo budíku? to jde přes nody mixnout glossy a glass shader a potom kompozice je strašná tobě nic neříká? a taky chtělo by to si pohrát s nasvícením, kamerou minimálně. M.S. |
Autor: | Jan [ ned dub 22, 2012 4:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Máš pravdu, kompozice mi opravdu nic moc neříká. Nasvícení jsem zrobil rychle (což mě neomlouvá), jsou to dva plany vrhající světlo ze předu ze stran. Přední sklo reflexi má, ale namixovanou na 0,1, takže ji teda zvedám (na 0.3), výš už to není ono, je to málo průhedné. Za další věty mě prosím nepřizabijte: Co mám teda řešit na kompozici třeba toho budíku, když mám render jenom čistě jednoho objektu, který chci ukázat tak, aby na jednom obrázku toho bylo vidět co nejvíc? To, že jsem zatím nejsem schopen dostat se k jedné komplexní scéně zaplněnou věcma, je věc druhá, tam bych chápal, že je kopozice špatná. |
Autor: | G_Taurus [ ned dub 22, 2012 4:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Jan:Dívej nasvícení, úhel kamery je o zkoušení a znalostech s kompozicí je to samé... nechci tady rozpoutat flame, protože každý to vidí jinak. Ale obecně středovky nejsou tak dynamické jako pravidlo zlatého řezu, ale to jsou opravdu úplné základy. Ti asi moc neporadím, protože by toho bylo dost co říct. -nasvícení studiovek: doporučuju zajít do nějakého studia a podívat se jak se tam svítí studiovky -úhel kamery: ideální je fotit nebo si hrát s kamerama v 3D dokud nejsi spokojen -kompozice: to s tím ti neporadím, já mám v hlavě hodně pravidel a občas je i poruším ke kýženému výsledku M.S. |
Autor: | Jan [ ned dub 22, 2012 8:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Díky za trpělivou odpověď, zkusím o tom něco pohledat. Ještě bych se zeptal na jedno-kompozicí myslíš rozložení objektů na obrázku, použití, kontrast, vyváženost barev, nebo oboje dohromady? |
Autor: | Louise Cypher [ pon dub 23, 2012 3:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Ohledne kompozice bych to videl podobne jako Jan. V tom smyslu, ze nez se zacnou vytvaret nejaka vizualne zajimava dila, je nejdrive zapotrebi znat nejaka ta pravidla. Ja s podobnym problemem zapasim uz nejakou dobu a bohuzel jsou vetsinou odpovedi podobne vyhybave jako: "pohraj" si s kamerou, "uprav" svetla - no jo, ale jak? Ceho se ma clovek snazit dosahnout? Nasleduje zpravidla zminka o tom, ze drzet se striktne nejakych pravidel neni dobra cesta, ze je to silne individualni atd. Obecne plati, ze spatna kompizice nedokaze sledovat pravidla, prumerna je dodrzuje, ale dobra kompozice je umi kreativnim zpusobem porusovat. Ovsem abychom tak mohli ucinit, je prece nejprve zapotrebi je znat. |
Autor: | ahed [ čtv dub 26, 2012 7:01 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Myslím, že se zbytečně podceňuješ. Modelování je rutina a dá se naučit, jako cokoli jiného. Chce to jen vytrvat. Já to mám stejně. |
Autor: | Jan [ čtv dub 26, 2012 9:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Na to je asi nejlepší modelovat, modelovat a ve zbývajícím čase modelovat. Jo a když už něco vymodeluju, je pro mě velký problém to otexturovat. Budík jsem začlenil (nebo spíš: k budíku jsem dodělal) do své ptarně první ucelené scény, která neobsahuje pouze objekt vytržený z kontextu. Render Cycles, RT bez deseti minut 2 hodiny. I když to nevypadá úplně podle mých představ (je to také a prázdné a tak..) jsem rád že jsem to udělal. Taky jsem po čase začal zase intenzívněji dělat z Blenderem. Zde výsledek: |
Autor: | ahed [ čtv dub 26, 2012 9:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Buď máš slabý počítač nebo špatně nastavený hodnoty v Integratoru, protože na tu dobu, co píšeš, je ten render pořád dost plný šumu. |
Autor: | Jan [ čtv dub 26, 2012 9:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Ještě jsem zapomněl: 757 samples. Jo, počítač už není nejmladší. |
Autor: | ahed [ pát dub 27, 2012 6:04 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Pro tyhle rendery, který nejsou finální zkus v položce Render -> Integrator -> nastavit jen Direct Light v rozbalovacím menu a nastav si Bounces na menší hodnoty. Pak ten Render poběží určitě rychlejš. |
Autor: | Jan [ pát dub 27, 2012 6:45 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Díky, zkusil jsem to a jede to rychleji. |
Autor: | ahed [ pát dub 27, 2012 7:15 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Tak vidíš. Jak jsem psal, render možná nebude tak kvalitní a realistický, ale pro tyhle testovací účely se hodí výborně, aby člověk získal představu jednak o kompozici, nasvícení a materiálech. Držím palce v dalším progresu. |
Autor: | smrq [ pát dub 27, 2012 10:29 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
ta postel je strasne masivni, zjemni hmotu. uber na tloustce noh a vubec vseho. takhle to vypada jako model do animovaneho vecernicku. |
Autor: | Jan [ stř kvě 02, 2012 2:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Aparatura na měření délkové teplotní roztažnosti: |
Autor: | Jan [ sob kvě 12, 2012 1:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nějaké modely |
Konečné verze dvou předchozích prací: (updatovalo se to i v starším příspěvku) |
Stránka 7 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |