blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

alimansan wip
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8057
Stránka 67

Autor:  Alimansan [ čtv čer 21, 2012 11:25 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Shadery jsou povětšinou mixované z více složek. Jediné jednoduché jsou kovové shadery ... to jsem použil glossy jen jsem měnil barvu a roughness kde bylo potřeba.
S tím nasvícením jsem si neuměl tak dobře poradit, to je pravda. Zkusím to ještě poladit a udělat zajímavější render.

Model je ke stažení na adrese: http://www.blendswap.com/blends/vehicles/subaru-impreza-wrx-sti/

Autor:  lokhorn [ pát čer 22, 2012 9:41 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Nejednoduší způsob jak to nasvítit je použít dobrou hdri mapu, většinu teda nestačí první na kterou narazíš ale chce to jich vyzkoušet víc.
Asi největší free knihovna: http://www.hdrlabs.com/sibl/archive.html

Autor:  G_Taurus [ pát čer 22, 2012 4:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

lokhorn:to bych nedoporučoval mnohem lepší se je držet toho jak se svítí studiovky, podle toho udělat reflexní plochy a nastavit světlo a doladit v Gimpu přes idmasky

Autor:  Alimansan [ úte čer 26, 2012 1:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Tak na ten studiový render jsem prozatím nějaký levý. Dneska jsem se k tomu vrátil ale moc se mi nedařilo. Tak pro změnu zkusím "venkovní" render s HDR mapou a zakomponuju do toho ještě model robota :-)

Autor:  vklidu [ čtv čer 28, 2012 7:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Na HDRi si musim docela pockat nez se zbavim šumu.
Emitujici Plane je rychlejsi a pro studiovky, kde se snazi omezit odrazy na plochy cerna-bila je asi nejsnazsi reseni.
Model si final render po takove drine urcite zaslouzi. Nez se zadari nejaky ten render, treba se bude hodit aspon toto. Je to rychlovka co jsem mel starou scenu, ale porad se mi hodi. Omlouvam se za to leve slepe svetlo, jestli se k tomu dostanu, zkusim nektere veci doresit.

p.s.: trochu jsem narychlo upravoval tu krivku zeber u disku. Bych rekl, ze jsi to mel zakrivene dobre (ad posledni Layer) jen by vrchol asi nemel jit pred rafek.

Obrázek

Obrázek

Posledni je svicena HDRi z umělé studiovky (šum jsem zlikvidoval narychlo pres Blur:
Obrázek

Autor:  Apolokrieg [ čtv čer 28, 2012 8:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Na dveřích auta je vidět, že auto stojí na ploše, která je v dálce ukončená (tmavý flek). Je to lepší než předtím, ale pořád tomu něco chybí.

Autor:  lokhorn [ čtv čer 28, 2012 9:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

vklidu: To neni možný že ti to hdri dává tolik šumu, já s tim renderoval animace. Může to bejt tím že máš kolem auta stěny, s uzavřeným prostorem má cycles potíže. V nastavení world je dobrý zkusit taky zaškrtnout sample as lamp u některých hdri to hodně pomáhá.

Ale studiovku si určitě taky zkus s progresivním náhledem jako má cycles je to teď o dost snažší než to bylo třeba s internalem.

Autor:  vklidu [ čtv čer 28, 2012 10:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

@Apolokrieg: to mi nevadí. Pravé díky těmto ostré ukončením hranam se na lesklem povrchu docílí odrazů díky kteremu jde poznat jak je tvarovaný. Kdybych zato zavřel do bílé bedny, tak z něho zbude šedé nic :) dokonce jsem podklad a pozadí pravé kvůli tomu zmenšil
http://www.youtube.com/watch?v=-Yp7II3XjW0

@lokhorn: spodní render ma jen padesát samplu oproti vrchním 130. Neslo mi o prime porovnání. Jen jsem chtěl říci, že přímým světlem jede render rychleji. A zrovna pro studiovku, kde jde o odrazy bila černá na objektu nemá cenu pouzivat hrdi mapu.

Na samply se podívám dík. V uzavřeném prostoru to není, je tam jen pozadí. Jen pro predstavu render co pro tyto věci trva dele jak minutu jsou pro mne moc pravé kvůli tomu ze na ne čekám v progresivním náhledu. Render tlačítko značku se č les málokdy :)

Mimochodem tohle je pekny tut

http://vimeo.com/31570520

Autor:  Siso [ pát čer 29, 2012 9:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

VKLIDU, co pouzivas za kartu? Mi pride, ze tam mas velky cas...

R.

Autor:  Alimansan [ pát čer 29, 2012 10:07 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Velky čas. Hoši jak já vám závidím :-D
Já pracuju na noťasu s procesorem i3, na grafice renderovat nejde a na 150 samplů bych musel čekat asi tak 15 minut :-D
Proto mi to taky trochu trvá, vyplodit nějaký další render :-)
Jinak díky za nápady a ukázky. Ten tutorial s tím nasvětlením jsem už jednou viděl, ale shlédnu ho ještě jednou a vyzkouším. Třeba ne přímo tedy s autem, ale vyzkouším.

Autor:  Siso [ pát čer 29, 2012 10:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Notas....tak to se divim vzdy, kdyz nekdo tohle vyslovi. :) Co to je? :)))))

Autor:  vklidu [ pát čer 29, 2012 10:23 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

@lokhorn: Toto bylo onehda na 600 samplu . . .

Obrázek

@Siso: ATI Radeon HD 5750 1024 MB, takze render jede na CPU.
(iMac - Processor 2,93 GHz Intel Core i7, Memory 4 GB 1333 MHz DDR3)
Dalsi faktor pro (asi) delsi cas je, ze jsem mel spustenou hromadu aplikaci a retusoval 500MB obrazky. Render bezel na pozadi.

Ale kazdy tip na speedup uvitam :)

Autor:  Siso [ pát čer 29, 2012 10:31 am ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

No tip je jen jediny = jednoduchy = nic prevratne = CUDA, OPENCL. :) Posli blend schvalne presne nastaveny, kameru, vsechno, rozlisenie, jak si to renderoval a skusim to zmerat u seba... ;)

R.

Autor:  vklidu [ pát čer 29, 2012 6:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

Prikladam blend a nekolik casovek renderu - jak mesh light, tak nasviceni HDRi. Hlavne prikladam rendery, predtim to byly jen otisky 3D okna coz by se tezko porovnavalo, kdyz nevim jaky mas monitor. Pro doplneni jen, ze to byla verze 47342 (tomato). Ale jestli mi chces jen ukazat jak mi to tve CPU natre, tak mne akorat nase . . . :)

http://blender.howto.cz/blender-links/Subaru/test-Subaru-RenderTime.zip
(Soubor za par dnu smazu, bo mi to zabira misto)

@lokhorn: "Sample as Lamp" vyrazne pomohlo s vychozim nastavenim 256.
(35 bylo jen o sekundu mene a vice sumu, 516 nebyl uz rozdil od 256, ale to je mozna dane malym rozlisenim HDRi. Kazdopadne dekuji.

@alimansan: rozhodne by pomohlo dat i na blenderartists ty clay-rendery (i na swap)

pozn.: tyto rendery nemaji nic spolecneho ani s render-time ani se "samples as lamp", jen jsem posouval svetla na vyruseni slepeho svetla.
Obrázek
Obrázek

Pekny link na "Car Paint with Flakes" http://www.blendernation.com/2012/03/30 ... or-cycles/
Obrázek

Autor:  Jergon [ pát čer 29, 2012 11:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: alimansan wip

No, nevím, ale takové zrcadlení, jaké mají ty koule, jsem viděl nejvýš tak na zbrusu nových mosazných trumpetách za výlohou hudebnin, ale těžko na autě... Snad ta úplně vlevo by byla akorát, kdyby na ní nebylo to divné růžové cosi...

Stránka 67 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/