Právě je pát bře 29, 2024 10:57 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned led 02, 2011 5:10 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Založil jsem toto vlákno, abych zde mohl dávat své zkušební cvičné animace. Aby to mělo nějaký smysl, tak budu nesmírně rád, když budete kritizovat, komentovat a občas, když bude co, pochválíte.

Jako první příspěvek sem dávám walkcycle. Teďka zkouším animovat jednoché základní akce jako walkcycly a tak s biped rigem, abych se to trošku víc naučil.
http://www.youtube.com/watch?v=i2kADBTAx1E


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 02, 2011 5:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Tady ještě přidávám jedno starší, asi před rokem dělané, video. Dodnes je to jedno z videí, na které jsem hrdý :emo02: , asi proto, že má trochu nějaký "děj".
http://muzvid.wz.cz/index.php?str=videa%A71


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 02, 2011 6:21 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
ten walkcycle mi přijde vcelku fajn, ale je takový strnulý (robotický) chtělo by to trochu "zjemnit" přechod mezi jednotlivými kroky (plynulejší chůze), protože se vždycky jak dokončí krok na chvilku zasekne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 02, 2011 6:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
no, tohle právě moc nechápu. mám na konci a na začátku stejou pózu, v NLA editoru nestavené opakování a stejně to takhle dělá. No možná zkusím něco udělat z IPO křivkama, ale momentálně fakt neví proč to tak je.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned led 02, 2011 7:02 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Je to ipo křivkama musíš je trochu vyhladit. Měl by si projet každou kost, aby to bylo dokonalí a měl bys začít od boků(kosti) a jít směrem ke končetinám, protože když by si začal třeba u ruky tak by ti jí mohl pořád rozhazovat třeba škubající se hrudník.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 11:25 am 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Jan píše:
mám na konci a na začátku stejou pózu


Asi bude problém tam. Kedže sú tam 2 tie isté pózy, tak sa to trochu sekne.
Ja to robím tak, že pred tým posledným framom(rovnakým ako prvý) Vložím keyframy a tie posledné vymažem.
Alebo nastaviť rozsah animácie o jedno menej :).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 3:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky, jediný, kdo mi opravdu poradil na to co jsem se ptal je zgerbiak. S IPO křivkama si ale i tak asi ještě pohraju aby to vypadalo líp. To s vymazáním poslední pozy jsem už jednou na něčem jiném zkoušel, ale asi proto, že jsem tam měl i nějakou jinou chybu, tak to nefungovalo. Každopádně to zkusím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 5:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
ten walkcycle mi přijde celkem fajn, ale Forseti má pravdu s tou strnulostí, hlavně horní půlka těla se mu snad vůbec nehýbe - ramena a kyčle by měly jít vždycky proti sobě (došlápnutí na pravou nohu = přenos těžiště nad ni = pravá kyčel je výš = pravý rameno jde níž)

jinak nedávno jsem na blenderartists četl docela zajímavou debatu jestli užívat walkcycly nebo ne... problém spočívá v tom, že v reálným světě nikdo nedělá cykly, vždycky je tam nějaká odchylka - hrbol na chodníku, křivá zem atd - a osobně bych se přikláněl k animování bez smyček, ale zas je fakt, že u nějakých větších scén kde walkcycle "zanikne v davu" je to o něčem jiným...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 10:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
No, tak jsem to vylepšil, neseká se to, uploadnul na jiný server a tak to tu máte.
http://www.vimeo.com/18402346




Akorát mám pocit, že se to na vimeu trochu víc seká, než na youtube, takže nevím, jestli to nebudu zase dávat na youtube...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 12:43 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
nechci být škaredý, ale nezdá se mi že bys tam (co se týče noh) něco změnil, podívej se jak máš ty ramena -> paže -> ruky, to je jeden pěkný celistvý plynulý pohyb ale u těch noh si furt nemůžu pomoct.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 5:15 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
Zadní část kroku bych protáhl, takhle se zdá, že koleno končí na úrovni pánve, což přináší pocit, podsazení pánve a kulatých zad.
Při přesouvání nohy dopředu, bych narovnal chodidlo. Momentálně je pokrčené, což taktéž nevypadá přirozeně.
Rotaci ramen bych taky zmenšil, takto mi příjde přehnaná.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 5:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
Je to sice pouze dvousekundová animace, ale mohla by tě nasměrovat správným směrem od již zmiňované strnulosti:
http://www.vimeo.com/3817967


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 9:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky moc za rady, právě se do toho pouštím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř led 05, 2011 10:24 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 6:52 am
Příspěvky: 322
Bydliště: hokna
Jestli umíš anglicky, tak AnimationMentor.com vydal na svých stránkách http://www.animationtipsandtricks.com článek jednoho profíka, jak on přistupuje k animaci chůze:
http://www.animationtipsandtricks.com/2011/01/can-you-provide-some-tips-on-mechanics.html

Né, že bys měl podle toho překopat tuto animaci, ale při těch následujících by ti to mohlo pomoci...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob led 08, 2011 1:00 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Tak jsem to dokončil, už se v tomhle konkrétním walkcyclu dál patla nechci. Nejhorší je, že když si to spustím v 3d okně, tak už si říkám, že to vypadá docela dobře, ale render pak je docela nic moc.
Spravil jsem nohy(jdou trošku dozadějc a snad trochu plynuleji), trochu jsem rozhýbal celé tělo a hlavu s krkem, zlepšil jsem pohyb ramen.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz