Právě je úte dub 16, 2024 3:49 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: pát úno 05, 2010 7:31 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
normal mapa je fake, sice nepotrebujes tolko vela polygonov ale nedostanes skutocny tvar ako cez displacement

jedine vyuzitie normal mapy a displace mapy v jeden okamih o ktorom viem je pri paralax mapingu (a jeho variaciach) v hrach

pri renderovani ak chces skutocny tvar tak pouzijes displacemapu a o tienovanie sa ti postara novovytvoreny tvar cez displace (preto nepotrebujes normalmapu)
a ak nepotrebujes skutocny tvar (hlbku) a chces len tienovanie tak ti staci normal mapa (a preto nepotrebujes displacementmapu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 12:37 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
počkaj, ty tu pletieš dokopy normal mapping a normálovú mapu.

pokiaľ viem, tak normálová mapa je textúra, ktorá uchováva v rôznych pixeloch vektor normály, kde jednotlivé farebné kanály znamenajú posun v súradnicovom systéme. tým získaš presný smer normály, nie len jej veľkosť ako u čiernobielej mapy, ktorá sa používa u bump mappingu.

no a pokiaľ si ty uložíš mapu normál a využiješ jej znalosť pri displacement mapy, tak ak pri zjednodušenom modeli navíšiš subsurf a následne aplikuješ tento poznatok, mal by si byť schopný zrekonštruovať model presne ako bol, nemám pravdu?

a teda:
použijem v displacemente čiernobielu mapu: mám skalár a o tento skalár posuniem po vektore definovanom normálou bod
použijem v displacemente farebnú mapu: mám tri hodnoty, z nich zrekonštruujem vektor, a po vektore posuniem bod

myslím, že niečo také už som v blendri riešil, že pri displacemente mi to ináč posúvalo ak som vložil normálovku a ak som ju nastavil na čiernobielu, takže verím, že by niečo také mohlo fungovať. obzvlášť, keď druhá varianta je implementačne jednoduchšia...

a btw, nepoužívaj prosím slovo fake, 90% grafiky je fake...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 11:09 am 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
EdgarVanat píše:

a btw, nepoužívaj prosím slovo fake, 90% grafiky je fake...


řekl bych, že v tom máš docela zmatek.
Pokud vím, tak normal mapu pro vytvoření displacementu využít nemůžeš. A už vůbec ne, když ji máš jen černobílou. Jsou programy, ktere generují displacement mapu z normal mapy - kdyby to šlo tak, jak jsi napsal, asi by takové programy neměly využití...

btw. nevím, proč se bráníš slovu fake. Bereš to snad jako něco špatnýho, jako urážku, což je úplně zbytečné. Naopak je dost důležité si uvědomit, jaké metody jsou fake (i když je fakt, že už v principu je fake celá 3D grafika), protože se pak lépe vyhneš situacím, kdy je vidět, že je daná metoda fake...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 11:48 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
EdgarVanat píše:
počkaj, ty tu pletieš dokopy normal mapping a normálovú mapu.


nie nepletiem nic dokopy... normal mapping je technika pri ktorej potrebujes normal mapu, to je cele..

EdgarVanat píše:
pokiaľ viem, tak normálová mapa je textúra, ktorá uchováva v rôznych pixeloch vektor normály, kde jednotlivé farebné kanály znamenajú posun v súradnicovom systéme. tým získaš presný smer normály, nie len jej veľkosť ako u čiernobielej mapy, ktorá sa používa u bump mappingu.

no a pokiaľ si ty uložíš mapu normál a využiješ jej znalosť pri displacement mapy, tak ak pri zjednodušenom modeli navíšiš subsurf a následne aplikuješ tento poznatok, mal by si byť schopný zrekonštruovať model presne ako bol, nemám pravdu?

a teda:
použijem v displacemente čiernobielu mapu: mám skalár a o tento skalár posuniem po vektore definovanom normálou bod
použijem v displacemente farebnú mapu: mám tri hodnoty, z nich zrekonštruujem vektor, a po vektore posuniem bod


a tu je pes zakopany - myslis si ze normal mapping dokaze posuvat vertex/pixel... avsak skutocnost je taka ze NEDOKAZE, simuluje len natocenie normaly na danom pixely, preto mozes aplikovat komplikovanu normal mapu z nejakeho brutal hires modelu na obycajny plane so 4 vertexami (pretoze este raz neposuva ziadne vertexy/pixely, ked sa pozres na ten plane zboku tak je uplne plochy) a je to podla normal mapy vytienovane ako ten hires model..

EdgarVanat píše:
a btw, nepoužívaj prosím slovo fake, 90% grafiky je fake...


nuz budem pouzivat to co chcem tam kde citim ze to je potrebne aby som ti nieco vysvetlil a mal istotu ze to pochopis... tak teda este raz to zopakujem:
displacement mapping vytvori skutocnu geometriu
normal mapping a bump mapping nevytvaraju skutocnu geometriu, iba ju akoze simuluju a su preto fake (v kontexte tej skutocnej geometrie)

a ano ako mara napisal vseobecne 3d grafika je fake s tym nic nenarobis :)

par linkov ktore ti to pomozu ozrejmit, ak mi stale neveris
http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_mapping
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping
http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_mapping

EDIT: ak si stojis za tym co hovoris, tak pre teba nemoze byt problem zrekonstruovat napriklad takyto povrch na obycajnom plochom plane.. som zvedavy na tvoj vysledok (ak ti to nahodou nepojde tak vedz ze je to nemozne)
Příloha:
blabla.jpg
blabla.jpg [ 78.15 KiB | Zobrazeno 799 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 3:20 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
acho jo, stále sme sa nepochopili, ja hovorím o displacemente a farebnej textúre, normal mapping s tým má spoločné len to, že na tej textúre sú dáta o normálach

maraCZ píše:
řekl bych, že v tom máš docela zmatek.
Pokud vím, tak normal mapu pro vytvoření displacementu využít nemůžeš. A už vůbec ne, když ji máš jen černobílou. Jsou programy, ktere generují displacement mapu z normal mapy - kdyby to šlo tak, jak jsi napsal, asi by takové programy neměly využití...

btw. nevím, proč se bráníš slovu fake. Bereš to snad jako něco špatnýho, jako urážku, což je úplně zbytečné. Naopak je dost důležité si uvědomit, jaké metody jsou fake (i když je fakt, že už v principu je fake celá 3D grafika), protože se pak lépe vyhneš situacím, kdy je vidět, že je daná metoda fake...


vymenuj 10 vecí, ktoré sú v 3D grafike reálne a môžeme sa o tom baviť...

psycho:
skvelý obrázok... a ako to chceš spraviť cez displacement? :emo36:
počul som, že na toto by sme museli existovať v neeuklidovskom vesmíre...

a skúsim to povedať znova trocha inak:
displacement, to, čo vytvára, respektíve modifikuje (nie, ani displacement ti nič nevytvorí) vezme bod a posunie ho po normále o hodnotu danú tou čiernobielou textúrou.
ak použiješ farebnú, môžeš pohyb meniť presne podľa osí a nie len po normále (postup ako by to malo fungovať je dolu)

a o tom, že by som použil normal maping (taký ten bump mapping, ktorý ti pootočí normálu pre potreby výpočtu shaderu) o tom som nehovoril ani fň..

fakt, že už nejaké roky tieto veci nejaký ten rok aj programujem, tak ma netreba poučovať, ale zamyslieť sa nad tým, čo hovorím - ešte raz normálová mapa!=mapovanie normál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 3:30 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
boze moj.. tak teraz lutujem svoj strateny cas... ako keby som hrach na stenu hadzal.. zase hudies o niecom inom.. uz nie normal mapy ale farebne mapy? to ti tu mam odcitovat tvoje reci o normal mapach z tvojich predchadzajucich prispevkov?

ano normal mapa je taka zvlastna farebna mapa cerveno zeleno bla bla.. ale sak to asi vies ked to programujes...

ad ten prstenec - to je vyzva pre teba, pretoze z toho co tu placas dokopy dve na tri je jasne ze mozes takyto povrch zrekonsruovat na zaklade displace a normal mapy.. na obycajnom plane (pricom to v skutocnosti samozrejme nie je mozne) - a ked to programujes prosim ta implementuj to aj do blenderu bude z teba instantna mega hviezda

prosim pozri si este raz linky co som ti poslal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 3:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
normal mapa je mapa, kde máš pre každý pixel vypočítaný normálový vektor v tvare XYZ-> RGB

a u modifikátoru displace existuje presne takéto nastavenie, tak tu prosímťa nechaj tie sarkazmy a provokácie.

ad prstenec: o čo ti ide? modré z neba nechceš náhodou?

btw, zrekonštruuj z pláne toto čiernobielou mapou geď ťa to baví


Přílohy:
screen.jpg
screen.jpg [ 35.28 KiB | Zobrazeno 776 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 4:52 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
ja ta nijako neprovokujem

displacement mappingom to samozrejme nezrekonstrujem a silne pochybujem ze ked k tomu pridam normal mapping tak to tomu pomoze
som zvedavy na vysvetlenie

ad prstenec, no tvrdis ze posuvas vertexy po vektoroch v smere akom im zadas cez normal mapu a nie len skalarne hore dole tak by sa to malo dat, ci problem je ta diera v strede?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 9:10 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
psychotron píše:
ja ta nijako neprovokujem

v tom prípade sorry :oops:

psychotron píše:
displacement mappingom to samozrejme nezrekonstrujem a silne pochybujem ze ked k tomu pridam normal mapping tak to tomu pomoze
som zvedavy na vysvetlenie

no a v tomto sa presne mýliš, v blendri je totiž taký feature, kde ak dáš do modifikátoru Displace farebnú mapu, tak si ju rozdelí na kanály a bude to posúvať po jednotlivých osách podľa kanálov.

psychotron píše:
ad prstenec, no tvrdis ze posuvas vertexy po vektoroch v smere akom im zadas cez normal mapu a nie len skalarne hore dole tak by sa to malo dat, ci problem je ta diera v strede?

hej, problém je v tej diere. toto totiž nie je možné rozložiť do pláne, pretože by to potrebovalo prealokovať hrany a k nim pripadajúce facy, čiže tu displacement nepomôže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 9:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
btw, čo tak utrnúť toto vlákno a spraviť z offtopic flamu poučnú diskusiu o displacemente niekde v otázkach a odpovediach?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 11:13 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
pozrel som sa na ten displace modifikator a mas pravdu je tam moznost RGB -> XYZ
skusal som tam napchat nejake normal mapy ale vysledok vyzera horsie ako klasicke posunutie po normale pri grayscale mape, asi nevhodne mapy..

zaujima ma teda ale ako baknes normal mapu tak aby si dostal ten vysledok co prezentujes, alebo je jedina moznost takuto mapu vyrobit 'rucne' zo zvlast kanalov?

rozdelit vlakno asi hej, zbytocne sme ho ukradli..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: sob úno 06, 2010 11:40 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Třeba takto


Přílohy:
normal.png
normal.png [ 60.72 KiB | Zobrazeno 732 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: ned úno 07, 2010 3:01 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
neviem, vystup pri pouziti displace modif. rgb>xyz je vselijaky..

Příloha:
xyz_displace.jpg
xyz_displace.jpg [ 29.79 KiB | Zobrazeno 706 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LR defender + scénka
PříspěvekNapsal: ned úno 07, 2010 6:31 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
mno, môj pokus dopadol obdobne...
na oficiálnych stránkach je že prevod je takýto:
R(0-255) -> X<-1,1>
G(0-255) -> Y<-1,1>
B(0-255) -> Z<0,1>
takže teoreticky to sedí, ale asi to nebude brať ako vstup baknutú normálu :(
možno by to chcelo skúsiť to spraviť ručne, ale na to budem mať čas až o týždeň, mám tam 4 opraváky, takže na hranie nie je čas...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz