blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

malda WIP
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=7395
Stránka 1011

Autor:  xmalda [ pon lis 18, 2013 2:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

kartu mám GeForce GTX 570. Všechny materiály jsou 0,6 nebo méně, i odlesky. Scéna zesvětlá dost při aktivním Caustic. Nejvíc šumu si myslím produkují světelné rampy pod stropem. Můžu poslat do mailu, ale opravdu jen pro potřebu studia, ještě to není ani odevzdané.

Autor:  Marek [ úte lis 19, 2013 7:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Tak jsem dělal pár testů a dospěl jsem k tomu, že jsem tady napsal několik nesmyslů. Za to se omlouvám. :oops:
Zásadní novinka pro mě byla, že :!: nastavení Light Paths má zcela zásadní vliv na rendertime při renderování interierů :!: . Udělám ještě nějaký testy a pošlu výsledky.
Ostatní věci, co jsem psal jsou snad správně :)

Dovolil jsem si rekonstruovat ten tvůj interier (hlavně aby nasvícení bylo srovnatelné) a podařilo se mi získat tento výsledek, který je téměř bez šumu:
http://marekmoravec.cz/Interior.jpg
Celkový render time je 110 minut, ale renderoval jsem tři skupiny světel, tekže by to šlo ještě trochu zkrouhnout, pokud by se to renderovalo najednou. Navíc jsem renderoval na GTX 560, takže na té tvé kartě by to šlo taky rychleji.
Problém je, že teď nedokážu popsat celý postup, jak toho dosáhnout a navíc je součástí toho postupu kompositing v Nuke. Princip spočívá v tom, že vyrenderuješ scénu jenou s těmito hodnotami:
clamp = 1.0
Light Paths:
Bounces:
Diffuse: 2 (možná by stačil i jeden)
Glossy: 2 (pokud máš zrcadla proti sobě, musíš tohle zvýšit)
Transmission: 2
Filter Glossy: 1
No Caustics: Nezaškrtnuto

důležité je, abys vyrenderoval jednotlivé Indirect passy

Pak to vyrenderuješ ještě jednou, s timto nastavením:
clamp = 0.0
Light Paths:
Bounces:
Diffuse: 0 (možná by stačil i jeden)
Glossy: 0 (pokud máš zrcadla proti sobě, musíš tohle zvýšit)
Transmission: 0
Filter Glossy: 0
No Caustics: Zaškrtnuto

tentokráte potřebuješ ty Direct passy a Color passy.

Oba rendery uložíš jako openEXR MultiLayer a skombinuješ je v kompozitoru. Já jsem ještě ty indirect passy prohnal přes redukci šumu (to bohužel nejde v blenderu - budeš muset použít jiný program) a tím jsem odstranil i ten zbytkovej drobnej šum, kterej mi tam zůstal. Oba rendery jsem renderoval na cca 1150 samplů - ten direct light by tolik samplů ani nepotřeboval...

Zkusim to napsat do nějakého srozumitelnějšího tutoriálu ale asi to nebude hned...

Autor:  Marek [ úte lis 19, 2013 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Ještě přikládám blend:

Přílohy:
Interior_xmalda.zip [157.52 KiB]
92 krát

Autor:  xmalda [ stř lis 20, 2013 4:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

wow, výsledek je až nereálně čistý :-). S tutoriálem bys udělal obrovský počin. Nuke neznám vůbec a s nodama jsem skončil u nastavování materiálů.
Ještě ve scéně často používám místo světel, materiály Emission. Například u té světelné rampy u stropu. Světlo se mi zdá přirozeněji rozptýlené. Jestli i toto není zdrojem většího šumu.

Autor:  xmalda [ pát lis 22, 2013 6:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

detail modelu lanové zábrany Obrázek full:http://www.studiomalda.cz/blender/zabrana_lano.jpg

Autor:  J_ar [ sob lis 23, 2013 12:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Ten materiál kovu se povedl (dobře nasvícené). Lano je taky fajn, ale možná by šlo ještě vylepšit, např. přidat částice (hair) a nasimulovat tak malinkaté ''vlásky'' viz.http://4.bp.blogspot.com/-Mr38ZWB8GA0/T7GXBT6TexI/AAAAAAAABzg/uAmDOUD7AZs/s1600/rope.jpg, každopádně je to věc osobního názoru, někdy tam ty vlásky být nemusejí ;).

Autor:  G_Taurus [ ned lis 24, 2013 5:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

ten closeup se povedl dobře :-)
mě by celkem zajímalo jak to vypadá v té scéně, si počkám... :-)

G_Taurus :-)

Autor:  xmalda [ ned lis 24, 2013 8:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

díky za návrhy, dělal jsem ho dle tohoto tutoriálu: http://www.blendernation.com/2013/11/22 ... n-blender/
Ve scéně už asi nebude, je odevzdáno :-). Snad ho ale někdy použiji v jiné scéně.

Autor:  xmalda [ pát úno 14, 2014 7:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

další vizualizace interiéru a boj s cycles :-)
Obrázek

Autor:  Marek [ sob úno 15, 2014 10:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Za mě palec nahoru :emo17:
Jen drobnost, co mě teď napadla: Ta voda co teče z kohoutku mi připadá trochu samoúčelná. Připadá mi, že jde jen o demonstraci toho, že umíš vytvořit i vodu, ale jinak to moc smysl nedává...

Autor:  Kapo [ sob úno 15, 2014 12:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Mozno to ma demonstrovat fakt, ze v danej miestnosti vie tiect voda - ty by si tiez nechcel kuchynu bez vody :-D

P.S.: praca sa mi paci.

Autor:  G_Taurus [ sob úno 15, 2014 2:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

ty žaluzie tam jsou fajn, ale měly by vrhat stín od Slunce. chybí mi bevel na některých hranách. A dalo by se z toho vytěžit víc. jinak je to na dobré cestě.

Autor:  xmalda [ ned úno 16, 2014 2:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

děkuji za komentáře. Slunce nemám nastavené na ostré stíny,i materiál žaluzií není moc dobrý.

Autor:  xmalda [ pát dub 25, 2014 10:25 am ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

dokončuji návrh malé ložnice
full: http://www.studiomalda.cz/blender/rezy_01.jpg

Autor:  Still-Alive [ sob dub 26, 2014 12:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: malda WIP

Nechtěl bych se skutálet z postele večer :) Asi by to bolelo...

Stránka 1011 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/