Právě je pát dub 26, 2024 10:04 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 515 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: čtv zář 03, 2009 12:16 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Kapo: pokud chceš použít subsurf a chceš aby byla výsledná plocha rovnoměrně zaoblená/rovinná, pak bys měl na této větší ploše zredukovat počet trojúhelníků a zkonvertovat je na čtyřúhelníky, protože trojúhelníky ti budou dělat ve výsledné síti "prasečinu" a případné další loopy do sítě ti budou dělát ještě větší neplechu než budeš mít na začátku...

Jinak ano...myslel jsem to tak, aby jsi trojúhelníky překonvertoval na čtyřúhelníky...

Btw: to postupné redukování sítě by se dalo vyřešit i jinak...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: čtv zář 03, 2009 7:01 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Genom píše:
Kapo: pokud chceš použít subsurf a chceš aby byla výsledná plocha rovnoměrně zaoblená/rovinná, pak bys měl na této větší ploše zredukovat počet trojúhelníků a zkonvertovat je na čtyřúhelníky, protože trojúhelníky ti budou dělat ve výsledné síti "prasečinu" a případné další loopy do sítě ti budou dělát ještě větší neplechu než budeš mít na začátku...

Jinak ano...myslel jsem to tak, aby jsi trojúhelníky překonvertoval na čtyřúhelníky...

Btw: to postupné redukování sítě by se dalo vyřešit i jinak...


to postupne redukovanie mi nevyslo :( mam tam parny pocet tych...tyciek a a aj trochu viac...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: pát zář 04, 2009 11:52 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
No, dalsi problem...normalne by toto patrilo do otazok a odpovedi, ale kedze je to tu uz otvorene a suvisi to s mojim wip projektikom, tak...to sem poslem

mam obrazok:

Obrázek

vidite co je s obrusom? je to proceduralna na rychlo spravena textura, ale pri zobrazeni ORCO robi to, co robi...na okrajoch (ktore visia dolu zo stola) sa ta textura prasi...pls help...

inak na tom popracujem, uz robim na tom, aby kvetinka nebola ako robotom zviazana do kytice v tvare presnej gule...to som tiez robil tak narychlo...a este: mam problem...dalsi :-D :
zvonku mam svetlo typu sun, a zvnutra pouzivam svetlo typu spot so soft shadows...lenze ja chcem, aby tie soft shadows boli tak, akoby ich vrhali objekty, ktore su osvetlene len slnkom...a pride mi byt blbe, ked dam slnko a hned pred to spot...jedno z tych svetiel potom...asi nema zmysel :-D

Neexistuje nejake udelatko na to, aby sa svetelne luce v izbe realisticky poodrazovali (no, to by som ju musel dorobit :-D), nemyslim AO, to nie je celkom ono...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 6:50 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Ubrus: v panelu MapInput nastav mapovani na "Cube", nyni je tam nejspis "Flat"
Svetla: Misto Spotu lze pouzit na celkove prosvetleni Hemi (tusim, ze nevrha stiny), nebo: od jiste verze blenderu umi i Sun vrhat mekke stiny (takze nevidim duvod umistovat pred nej jeste spot). nebo: zamezit ovlivnovani konkretnich objektu konkretnim svetlem lze zaskrtnutim "Layer" u svetla a to pak ovlivnuje pouze telesa ve stejne vrstve. nebo: zaskrtnutim "Only shadow" svetlo neosvetluje, ale pouze vrha stiny. Priznam se, ze nevim presne co co bylo mysleno realistickym odrazovanim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: sob zář 05, 2009 7:10 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Nie, cube som tam mal, problem bol inde, poslal som to Kexovi (lol, aspon myslim ze to bol on, v poslednom case ani neregistrujem nick ze kto mi pise) na ICQ, a bolo treba pridat Z suradnicu....uz to ide...

osvetlenie som vyriesil inak...jeden SUN a AO...to to presvetlilo, teraz je to ok...

no to odrazanie...no myslim to tak, ze ide svetelny luc a v miestnosti sa odraza az kym nezanikne, ved ked si otvoris okno v izbe tak nie je cela tmava okrem stvorca na zemi kde dopada svetlo, nie? presvetli sa, pretoze sa kazdy svetelny luc vnutri v izbe este vela krat odrazi a osvetli tak celu izbu...tak som to myslel... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 10:33 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Myslím, že cube a spol má vliv jen na 2D texturu (obrázek). Parametrické textury jsou většinou 3D (nemusí se řešit mapování, jen poloha počátku a měřítka X,Y,Z), takže flat, cube... výsledek nijak neovlivní . V tomto případě je chyba ta, že parametrická textura "nemá" třetí rozměr. Tím "nemá" myslím to, že vzorek se v souřadnici Z nemění.
Krásně to jde vidět, třeba u textury cloud při animaci, kdy měníte souřadnici Z (takže textura neubíhá), ale krásně se vlní.

Ve tvém případě bych vzal obrázek Ubrusu a normálně jej namapoval pomocí UV. To je doslova ideální a jednoduchý způsob jak UV použít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 11:58 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Vsak staci u toho spot vypnout stin (Ray Shadow/Buf. Shadow)
Pokud jeste nastavis No Specular/No Diffuse jak potrebujes tak to taky muze byt fajn a prospet veci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned zář 06, 2009 1:25 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Alfisko píše:
Vsak staci u toho spot vypnout stin (Ray Shadow/Buf. Shadow)
Pokud jeste nastavis No Specular/No Diffuse jak potrebujes tak to taky muze byt fajn a prospet veci.


no vypnutie tienov mi k makkym tienom naramne pomoze :D:D:D

to druhe ani neviem co robi :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: úte zář 22, 2009 11:15 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Kapo píše:
...lenze ja chcem, aby tie soft shadows boli tak, akoby ich vrhali objekty, ktore su osvetlene len slnkom...a pride mi byt blbe, ked dam slnko a hned pred to spot...jedno z tych svetiel potom...asi nema zmysel :-D

Hele, ty se ptas a ja ti odpovidam.. Z tehle vety jsem pochopil, ze chces aby jenom slunku hazelo stiny a ne ten spot, ktery dela ty skaredy cerny fleky na stene.

Pokud je jeste nechces mit ostre, ale trochu mazle, tak si dej Ray Shadow -> Constant QMC (muze byt i rychlejsi Adaptive, ale tenhle je presnejsi).. A pod nim ti vyskoci mensi menu, tam si das aspon 5-10 samplu pro stin (kdybys mel jen jeden tak tezko bude rozmazanej) a nastavis si Soft Size.. To uz necham na tobe, jakou hodnotu tam vrazis ;-).

Pokud nevis co to druhe robi, tak zkus jednou zapremyslet a jiste dojdes k nejakemu zaveru.. Nekdy pomaha zustat s mysi v blenderu na ruznych kolonkach a pockat si na lepsi vysvetleni co dana funkce dela. Ovsem v pripade No Specular a No Diffuse je to docela jasne :emo05:... Jestli se chces lepe naucit renderovat, tak bych ti radil zkouset menit vsechno mozne a pozorovat zmenu ve vysledku.

Jinak se zamysli nad proporcema ruznych objektu.. Moc ti to nesedi. Treba vaza s kytkou je vskutku obri.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: sob lis 07, 2009 10:35 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Zacal som pre zmenu robit na Grand piane, blueprinty nie su takmer ziadne, tak pouzivam technicke podklady zo steinway.com, ale aj tak, je to malo detailne, a nevidno presne ako je co ulozene...ked som v skole na klaviri, aj napriek tomu, ze na cvicime na kridle (no dobre, Steinway to neni, ale je to Petrof!), nemam cas si to vsetko podrobne zakreslit...vzdy ked som na klaviri bud nemam cas alebo si neposmeniem na take prkotiny typu: od akeho tonu zacina dvojita, od ktoreho trojita struna? ako presne je to uchytene? atd...kto by mal nahodou doma kridlo, alebo sa na dlhsi cas pri nejakom moze zastavit, nafoti mi to?

skusim postnut nejake obrazky, ze co uz mam, zatial ta lahsia cast, zvukova skrina:
http://blender.yw.sk/Grand_Piano_WIP_01.jpg
http://blender.yw.sk/Grand_Piano_WIP_02.jpg
http://blender.yw.sk/Grand_Piano_WIP_03.jpg

Keby ste videli uz v takomto ranom stadiu ked sa este vela toho neda hodnotit nejaku chybu, tak kludne napiste.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 4:33 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no, mame tu nejaky drobny progress...dorobil som nejake detaily, ako je poklop na klavesy, system zatvarania malych dvierok, panty, skrutky, este chcem dnes dorobit velke panty na velke dvierka...uf :lol:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 11:30 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Zacina sa mi tu crtat par dalsich detailov...
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: ned lis 08, 2009 11:51 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 05, 2009 10:06 pm
Příspěvky: 102
Vypadá to moc pěkně ;). Já si jen v duchu představuju HDRI mapu okolo a ten fantastický dojem z odrážených kulis s zářivých světel při aplausu pianisty na prknech co znamenají svět :).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 12:13 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Lex Lexter píše:
Vypadá to moc pěkně ;). Já si jen v duchu představuju HDRI mapu okolo a ten fantastický dojem z odrážených kulis s zářivých světel při aplausu pianisty na prknech co znamenají svět :).


to neeee, s HDRI mapami som nikdy nevedel...a obavam sa, ze uz ani nebudem vediet :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kapo_WIP
PříspěvekNapsal: pon lis 09, 2009 12:36 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 05, 2009 10:06 pm
Příspěvky: 102
Kapo píše:
to neeee, s HDRI mapami som nikdy nevedel...a obavam sa, ze uz ani nebudem vediet :cry:


Nebudem? Čo nebudem? Veď nie je pozdě . Člověk nie je nikdy tak starý, aby sa nenaučil niečo nové.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 515 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz