blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Vizualizace obýváku a kuchyně
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=8846
Stránka 11

Autor:  Marek [ stř kvě 14, 2014 3:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Vizualizace obýváku a kuchyně

http://marekmoravec.cz/portfolio-svetly-interier.html

Můj poslední projekt vizualizace interieru. Render je Cycles.

Autor:  lokhorn [ sob kvě 17, 2014 11:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Pěkná vizualizace, kromě tý jedný textury trávy:) Já bych tam taky zkusil narvat fotku jako máš v těch ostatních pohledech. Na větším rozlišení je ještě dost šumu, jak dlouho se to renderovalo?

Autor:  Marek [ ned kvě 18, 2014 8:26 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Dík, je tam ještě co zlepšovat :)
Renderoval jsem to asi 2h jeden snímek v rozlišení 2 MPix (1800 x 1200) na gtx 560. Jestli se dobře pamatuju, tak to bylo 1200 samplů. A ještě jsem mírně odšumoval v postprocesu.

Autor:  lokhorn [ ned kvě 18, 2014 4:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Blenderguru teď vydal kurz na archytekturu hodně dobrý rendery na cycles akorát ta cena :-) . Na ten šum bych zkusil použít MLT patch znamená to že cycles bude renderovat hlavně místa kde je šum. Jenom nevim jestli už je to produkčně funkční možná tam sou ještě nějaký bugy.

http://blenderartists.org/forum/showthr ... -MLT-patch

Autor:  Marek [ ned kvě 18, 2014 5:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Ten MLT vyzkoušim, až to bude v oficiální verzi :) Jsem k tomu trochu skeptickej, protože v těch interiérech je ten šum téměř všude a tak neočekávám, že to bude výrazně rychlejší, ale možná jsem nepochopil správně ten princip. Taky je trochu problém, že to jede (zatím?) jenom přes CPU. Asi budu mít časem dilema, jestli dál renderovat přes gpu nebo přejít na cpu, protože ty rozdíly se začínaj zmenšovat :)

A ten Blenderguru mě moc neoslovil. On dělá takový líbivý věci a dělá to vždycky efektivně, ale většinou to nejsou věci, který by se pak daly využít v praxi. Oproti tomu věci na blendercookie sice nejsou tak "krásný" ale z těch tutoriálů si můžu odnýs mnohem víc. Ale to je asi jenom můj pohled :)

Autor:  lokhorn [ ned kvě 18, 2014 5:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Grafiku jsem používal většinou jenom na rychlý náhledy, buď mi to hlásilo nedostatek paměti nebo mi tam chyběli nějaký vlastnosti co grafika nepodporovala. Ale už je to doba co jsem v tom naposled něco renderoval :-)

Autor:  lokhorn [ ned kvě 18, 2014 7:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Tak jsem udělal rychlý testy:

GPU 5min5s 150 samplu
http://www.imagehosting.cz/images/gpu5min5s1.jpg
CPU 3min1s 150 samplu
http://www.imagehosting.cz/images/cpu3min1s1.jpg
CPU MLT 5min13s
http://www.imagehosting.cz/images/cpumlt.jpg

Nastavení bylo u všeho stejný u MTL jsem ho nechal defaultní takže by šlo možná nastavit líp nebo taky ne. U MTL je vidět že je ten šum rozloženej rovnoměrně po celým obrázku ne jenom na některých zašuměných místech. Takže kdyby se to nechalo běžet třeba hodinu tak bych si tipnul že MTL bude lepší, ale težko říct :)

Na jednoduchý scény je rychlejší GPU ale na složitějších začíná ztrácet, rozdíl je taky kvůli tomu že mam novější procesor.

Autor:  Marek [ ned kvě 18, 2014 7:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vizualizace obýváku a kuchyně

Supr test :emo17:
Vypadá to, že to MLT dokáže docela efektivně snížit šum v těch nejhorších oblastech jako jsou nepřímo osvětlený stěny a ty zářivky, kde je ten nepříjemnej translucent materiál. Taky ty lesklý plochy maj výrazně míň šumu. Škoda, že mám takovej docela předpotopní procesor, jinak by to bylo pro měfakt zajmavý...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/