blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Monorail
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=8692
Stránka 11

Autor:  Mr. Smooth [ čtv říj 11, 2012 9:45 am ]
Předmět příspěvku:  Monorail

Zdar,
návrh vlaku tzv. maglevu (jezdícího na magnetickém polštáři), tento na modelování velmi jednoduchý typ pojezdu (oproti klasickému železničnímu podvozku) jsem zvolil kvůli lenosti a nedostatku času díky škole. :emo02:
Obrázek Obrázek Obrázek
Pokud náhodou někoho zajímá wire, tak screeny sítě jsou zde:
http://www.turbosquid.com/3d-models/may ... ail/699213

Jinak musím říct, že už mi vážně hodně začíná vadit absence non-proporcional módu při vkládání nového loopu a při edge slidu, jako to bylo v blenderu 2.5x. Nevím, jestli jsem jedinej, kdo takhle modeluje např. lemy kolem skel oken (u starších modelů jsou skla uložena v pryži a u moderních lepených skel tam je taky ten černý lem, který směrem k centru přechází doztracena, takové ty puntíčky, určitě to znáte z aut). A nejsou to jen okna, tam, kde dřív stačilo zvolit správný mód při vkládání loopu, nyní člověk musí složitě po částech slidovat-scalovat 1 loop, pokud ho chce mít v konstantní vzdálenosti od druhého, a nikdy to nebude zcela přesný výsledek, maximálně se můžu limitně blížit ideálu. Pokud to sumarizuju, tak díky tomuhle nedostatku v blenderu 2.6 mi modelování celkově zabere tak o 15% více času oproti modelování v 2.5x. Částečně je to vyváženo některými vylepšení v 2.6x, ale stejně jsem pořád v časové ztrátě.

Bohužel žádný add-on na toto jsem nenašel a doufám jen, že se to někdy vrátí, jinak vážně začnu uvažovat o návratu k blenderu 2.5x.

Autor:  Marek [ čtv říj 11, 2012 1:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Zkoušel jsi nástroj inset? Taky doporučuju používat addon LoopTools od Crouche.
K tomu modelu: vypadá to docela hezky, ale proporce jsou uplně mimo. Takovej vlak by byl velkej jako kráva, to tvoje vypadá jako nějaká čínská tramvaj (viz tloušťka předních sloupků). Celkově jsou poměry věcí zvláštní - např. sedačka řidiče versus dveře pro cestující atd.
Taky ty konstrukce jsou hrozně papírový -vlak je několikatunový monstrum, což z tvého modelu není moc cítit...

Autor:  Mr. Smooth [ čtv říj 11, 2012 3:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Díky za reakci, no je pravda, že ten tenký čelní sloupek a obrovské čelní sklo jsou u rychlovlaku asi blbost a tuhost takovéto konstrukce by asi byla nic moc, ale přiznám se, že jsem při návrhu nad tím takhle "inženýrsky" nepřemýšlel, takže pokud si to někdo stáhne, ať si z toho klidně tu tramvaj udělá. Možná ten dojem papírovosti i částečně vytváří absence interiéru (kromě kokpitu), což nevím, jestli ještě budu dodělávat. Ale aspoň tu sedačku bych mohl zmenšit.
Jinak teď jsem trochu v presu, tak určitě potom vyzkouším ty nástroje, co radíš.

Autor:  Filippriec [ čtv říj 11, 2012 7:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Prípadne si môžeš ten add-on naprogramovať sám a nemusíš prechádzať do blenderu 2.5x. :banana: :banana: :banana:

Autor:  Mr. Smooth [ pát říj 12, 2012 9:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

To bych asi jako student informatiky měl, ale použiju obvyklou výmluvu, že python jsme ještě nebrali :lol:
Ale až bude víc času, tak třeba...

Autor:  Marek [ pát říj 12, 2012 10:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Jako student bys měl studovat a ne se vymlouvat :emo26: :emo25:

Autor:  Still-Alive [ pát říj 12, 2012 11:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Co místo plků, mluvit k tématu? :?

Autor:  Alimansan [ pát říj 12, 2012 1:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Ten nástroj o kterém mluvíš už je znovu v trunku ve verzi 2.64.
Když přidáš nový loop, nebo posouváš stávající, stačí stisknout klávesu "E" a graficky to znázorní k jaké hraně se to má rovnoměrně přibližovat. Pokud bys chtěl změnit směr, tak pro to je klávesa "F".

Autor:  Bumpkin [ sob říj 13, 2012 1:35 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Monorail

Ahoj koukám na model a je špatně....
koukal si vůbec na princip maglevu? tvůj vlak by nemohl fungovat alespoň by se nepohyboval tak rychle...
Pryncip maglevu funguje na rozloženém alektrickém motoru na pás (cívky a magnety), s tím že musíš mít protikus po celé dálce soupravy nejen ja malých částech, prosím dohledej si k tomu podklady na wikipedii a oprav model...

http://www.svazdopravy.cz/html/cz/maglev.html

tady mas pekny podklad a máš tam i popsánou funkci a principy

každopádně tvé řešení je nefunkční protože několik magnetických článků by nerzpohybovalo a hlavně neudrželo celou soupravu na magnetickém polštáři...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/