blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Steam is not dead!
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=8441
Stránka 23

Autor:  Forseti [ sob led 28, 2012 5:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Každopádně to od Donalda vypadá dobře. Ale to hodně věcí viz třeba věci ze Sintelu jak borci něco namodelovali a David Revoy to domaloval.

Autor:  Jergon [ pát úno 03, 2012 2:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Rýha


Přítomnost širokého zemního předělu, pozůstatku jakéhosi pradávného kataklyzmatu, ovlivnila dějiny euroasijského kontinentu už od nejstarších údobí. Brázda táhnoucí se od severu k jihu téměř přes celý kontinent v zásadě rozdělila starý svět na dvě samostatné poloviny - asijská, hojněji obdařená přírodními i lidskými zdroji, se rozvíjela podstatně rychleji než pomalu chudnoucí Evropa. Přemostění Rýhy bylo možné jen velmi omezeně, v zásadě jen na několika místech, kde situaci nekomplikovala přílišná šíře zlomu ani výrony magmatu či jiné tektonické hrozby. Přeprava oklikou - lodní či suchozemská - zase představovala neúnosnou ekonomickou zátěž. Zásadní přelom nastal teprve s objevem možnosti vzdušné dopravy.
První skutečná komerční vzdušná dráha byla pojmenována po velkém průkopníku parních vzducholetů Theodoru Broadwaterovi, vynálezci a cestovateli z Británie, jediné země západního světa, jež udržela krok s Asií mimo jiné i díky tomu, že byla odjakživa o něco více závislá na mořské dopravě. Parní letouny se v mnoha ohledech vzdalovaly ideálu, nově objevená naděje na mezinárodní obchod a růst však byla až příliš velkým lákadlem. Přestože tyto stroje - osobní i nákladní - létaly jen na poměrně krátké vzdálenosti (jejich největší devizou byl pochopitelně rychlý a snadný přesun přes Rýhu), žádný západní stát si je nemohl dovolit provozovat samostatně. Proto se lodě mezinárodních vzdušných drah vždy skládaly z několika segmentů patřících různým státům, jež byly teprve bezprostředně před cestou spojovány s pohonnou a pilotní částí letounu...



Obrázek

Autor:  bRezak [ pát úno 03, 2012 4:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

podle me je vzducholod, ktera ma asi byt ustrednim motivem, hodne nevyrazna. tak nejak splyva se zbytkem obrazku.. zato vlajka v popredi bije do oci

Autor:  Jergon [ pát bře 09, 2012 2:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Sever a východ


První pokusy s parními stroji proběhly v říši Inků už za vlády potomků Atahualpových, tehdy však ještě šlo víceméně o výstřednost, jejíž skutečný potenciál prozatím nikdo nedokázal docenit. Teprve v dalším století, když říše dále expandovala na sever a výrazně se rozrostla, se začal stále citelněji projevovat hlad po rychlejších a silnějších dopravních prostředcích. Tuto nezbytnost ještě umocnil nástup první vlny průmyslového rozvoje a později pak i další rozšiřování impéria na nové kontinenty - zásobování vojenských pevností a nových osad na severu, kde se armáda a kolonisté potýkali s kmeny divokých barbarských lovců, bylo stejně významné jako náklad pro lodě plující za východní oceán do Nového Cuzca, první výspy civilizace na dosud neosídleném lesnatém světadílu.
Vývoj samotných parních vlaků byl nakonec ze všech nezbytných kroků tím nejkratším a nejsnazším - mnohem víc času zabrala stavba vhodných silnic pro tyto staronové stroje, produkce dostatečného množství obsidiánu na vystýlku kolejnic pro lyžiny a kovových zubů drah pro pohonné lišty...

Obrázek

Autor:  smrq [ ned bře 11, 2012 12:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

cosi mi nesedelo na tom pozadi a uz vim, co. mas spatne sferickou perspektivu.
ty to resis tim, ze tam utlumis kontrast (nebo mozna stahnes viditelnost teto vrstvy). kazdopadne vysledek je takovy, ze pozadi je barevne nevyrazne. tak to ale v realu neni. barvy nemaji byt jenom stazene, ale spise se lamat do modrych tonu. snad to vysvetluju pochopitelne.

Autor:  Louise Cypher [ pon bře 12, 2012 5:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Je na tom videt kus prace, ale vadi mit tam ta barevna presycenost. Na prvni pohled to vypada dost chaoticky a cloveku trva, nez se v obraze zorientuje. Dale me bije do oci ten kour, ktery se line z lokomotivy ve smeru jizdy. Aby tohle udelal, musela by masina stat (na moste?) a jeste foukat silny vitr v danem smeru. Kazdopadne to vypada divne

Autor:  Jergon [ stř bře 14, 2012 3:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

smrq: Díky za radu, takhle daleko ještě moje výtvarné zkušenosti nezašly... :-( Nemáš představu, jaký druh prolnutí vrstev v Gimpu by byl nejlepší na to, co říkáš? Netlumil jsem kontrast ani viditelnost, překryl jsem to částečně průhlednou modrošedou vrstvou (tuším něco o tom, že vzdálené úrovně se ztrácejí v modři), ale asi jsem to neudělal nejvhodnějším způsobem...
Louise: No, ony si jihoamerické kultury v barevné přeplácanosti dost libovaly, takže tentokrát jsem se prostě přizpůsobil tématu... :wink: Pokud jde o čoud z lokomotivy, prostě jsem nechtěl, aby mi zakryl fabriku na pozadí, a prohřešek to snad není, na fotkách parních lokomotiv se takhle vyskytuje, když nejedou moc rychle a vítr správně foukne...

Autor:  Still-Alive [ stř bře 14, 2012 4:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Mě by spíše zajimal Clay Render :emo17: Bez jakychkoliv materialu a obrázků na pozadí

Autor:  smrq [ stř bře 14, 2012 11:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Citace:
Nemáš představu, jaký druh prolnutí vrstev v Gimpu by byl nejlepší na to, co říkáš? Netlumil jsem kontrast ani viditelnost, překryl jsem to částečně průhlednou modrošedou vrstvou (tuším něco o tom, že vzdálené úrovně se ztrácejí v modři), ale asi jsem to neudělal nejvhodnějším způsobem...

priznam se, ze jsem to jeste nikdy neresil. tebou zvoleny postup je presne to, co bych zkousel taky. ale asi by to chtelo vic poladit. vysledek mi neprijde realisticky.
Citace:
...ale vadi mit tam ta barevna presycenost. Na prvni pohled to vypada dost chaoticky a cloveku trva, nez se v obraze zorientuje.

o ujete barevnosti jsem se tentokrat zamerne nezminoval. myslim ale, ze jergonovi je jiz jasne, ze mi ani trosku nesedi. :-D

Autor:  Still-Alive [ čtv bře 15, 2012 9:43 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Imho překrývat to nějakou poloprůhlednou šedou vrstvou je nesmysl.
Osobně bych spíše hodil nějake default materiály a napřed zkusil jednoduché nasvícení a až pak řešit barevnou korekci.

Autor:  G_Taurus [ čtv bře 15, 2012 12:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Still-Alive píše:
Imho překrývat to nějakou poloprůhlednou šedou vrstvou je nesmysl.

Proto se vyjíždí zdepth a tím se to překryje působí to líp a dodává to tomu hloubku.

M.S.

Autor:  Jergon [ pát bře 16, 2012 10:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Dík za tip, tutoriál na depth už študuju... :-) Teď aspoň konečně vím, jak děláte ta krásně rozostřená pozadí...

Autor:  Jergon [ ned dub 15, 2012 4:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Čas krysožroutů


Srážka s malým asteroidem na podzim 1884 způsobila na většině planety radikální ochlazení trvající několik let, díky narušenému uspořádání oceánských proudů ovšem chladné klima neustoupilo ani po skončení impaktní zimy. Vymřela značná část rostlinných i živočišných druhů, v mírných pásech Evropy vydržely v zásadě jen ty nejodolnější - z živočichů především hlodavci, kteří se tak pro lidi v nastávajícím století stali zásadní složkou jídelníčku.
Evropská kultura balancující na hraně přežití na přelomu nového věku ještě posílila nostalgii po starých časech, jež ji provázela po většinu uplynulého 19. století. Projevila se i v přístupu k moderním parním dopravním prostředkům. Parníky, nepoužitelné na vodních plochách pokrytých ledem, začaly být předělávány na suchozemská vozidla - zpočátku jen účelově a pro obecnou potřebu, jak ovšem rostla cena obtížně dobývaných fosilních paliv, stále více se stávaly rozmařilou zábavou bohatších vrstev a začaly mít i odpovídající vzhled.
Ve druhé polovině 20.století, necelých sto let po katastrofě, bylo možné na cestách i speciálně vybudovaných železničních drahách potkat pojízdné středověké hrady, vozidla s vizáží inspirovanou Orientem, antikou, dálným východem a dalšími prostředími. Panstvo se tak i na toulkách živořícím krajem mohlo plně oddávat svým běžným činnostem, ve vytopených komnatách si užívat tance, studia nebo třeba pečených myších nožiček a marinovaných mladých potkánků ve vlastní šťávě...


Obrázek

Autor:  smrq [ pon dub 16, 2012 4:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

tak predne pochvala, konecne to neni barevne jak cirkus. :)
ted nejaka kritika - vubec v tom necitim 3D. spis jakoby to byla kolaz vystrihanych fotek. (mam pocit, ze mnoho veci tam tak skutecne mas, ale ten stroj asi 3D je, ze?)

Autor:  Jergon [ pon dub 16, 2012 9:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Steam is not dead!

Fotky jsou jen lidičkové, čoud nad komínem a hory na obzoru. Jinak maximálně fototextury na modelech. Zábradlí na peróně je teda samozřejmě na Plane, ale aspoň jsem si ho poctivě nakreslil... :emo28: Ono spíš asi tak celkově to má atmosféru starých fotek, mi přijde...

Stránka 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/