blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Mr. Edison
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=7036
Stránka 11

Autor:  xmalda [ pon srp 17, 2009 11:17 am ]
Předmět příspěvku:  Mr. Edison

nechtělo se mi pracovat, tak jsem chvíli trénoval modelování žárovky a vzniklo toto: http://www.studiomalda.cz/obr/edison.jpg
na levé žárovce je tmavý flíček, nepochopil jsem moc z čeho pořád vzniká, asi nějaký lom světla.
pravá žárovka by chtěla ještě delší render, ale už jsem nemohl čekat.
A kritiku, že není v zásuvce neberu :)

Autor:  Siso [ pon srp 17, 2009 12:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mr. Edison

neviem ktory flek myslis presne. hadam ten uplne v strede...ale napadlo ma ci si sa aj hral v nastaveni ray mirror a ray transparency s hodnotami depth? mozno ich staci iba zvysit a flek zmizne.
inak dobry

Autor:  G_Taurus [ pon srp 17, 2009 1:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mr. Edison

to by mě zajímali jak tam vznikli ty bílé tečky tohle se podle mě děje u Yafaraye a nevím jak se toho zbavit :)

Autor:  maraCZ [ pon srp 17, 2009 4:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mr. Edison

G_Taurus píše:
to by mě zajímali jak tam vznikli ty bílé tečky tohle se podle mě děje u Yafaraye a nevím jak se toho zbavit :)

podle mého by šly odstranit delším renderingem případně lepším nastavením. Jestli se nepletu, tyto tečky vznikají tak, že se nějaký paprsek odrazí přímo do zdroje světla. U malého zdroje je pravděpodobnost takového odrazu velmi malá, ale takové odrazy radikálně zvyšují průměrnou hodnoutu světla - proto ty tečky. Něco podobnýho vzniká i při focení dlouhou expozicí tzv. "Hot pixels" - existují prográmky na odstranění - asi by fungovaly i na tyhle rendery...

Autor:  xmalda [ pon srp 17, 2009 7:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Mr. Edison

Siso: jj, přesně ten flek jsem myslel, použil jsem materiál sklo, jednoduše zadaný v luxrenderu, akorát jsem použil fintu, že sklo je zároveň zdrojem světla, jinak by ta žárovka takto nesvítila. Sklo by muselo umět světlo rozptýlit. To nevím jestli jde. Uprostřed žárovky je také sklo, z kterého vychází drátky. Toto sklo už však nesmí být světelným zdrojem, jinak flek byl daleko větší. Takže když se toto kříží, tak je něco špatně.

G_Taurus: přesně jak říká maraCZ
Pokud bych zvýšil intenzitu světla u vlákna, tak těch teček vznikalo daleko víc, a čím delší render, tím jich ubývalo.
Přiznám se, že pár jsem jich odstranil postprodukcí v Gimpu, jinak nic jiného jsem s tím nedělal.

Autor:  Siso [ úte srp 18, 2009 8:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Mr. Edison

no, s luxrenderom nemam ziadne skusenosti takze neporadim. som internalista... :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/