blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

MultiRacer
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=5659
Stránka 22

Autor:  frca [ pát čer 19, 2009 9:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

bump... (snad to nevadí)
on mě někdo brzo přehodí

Autor:  Váca [ pát čer 19, 2009 10:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re:

frca píše:
Pokud bych chtel ciste hypoteticky udelal dalsi dil, uvitali byste, kdyby byl "moddable"? Tzn. moznost navrhu vlastnich trati a mozna i aut? A chtel by nekdo i spolupracovat? Ale upozornuju, ze su perfekcionista (to je mozna videt na tech autech), takze kazdeho bych nebral. Navic mam dojem, ze tady jsou prevazne mistri v hi-poly, coz je oblast, ve ktere jsem mimo zase ja. A samozrejme se bavime jenom opravdu zcela hypoteticky.


mno dcl me to bavilo, kdyz si to sem dal, tedka sem si to stahl a jezdim to s kamosem xD urcite by mi nevadil dalsi dil :) (kdyby byl cas, jakoze snad o prazdninach bude) tak mi muzes napsat a mozna bych neco i udelal :) )

EDIT: super, quote funguje :)

Autor:  frca [ sob čer 20, 2009 8:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Teď jsem dělal bakalářku s OpenGL a součástí byl tutoriál: http://www.stud.fit.vutbr.cz/~xsalaj02/bptut/
Moc jsem to nehrotil s dědičností apod., takže by to měl pochopit i céčkař s povědomím o C++. Není to sice hra, ale je tam vidět použití knihovny SDL s OpenGL, kamera apod. Snad to do začátku pomůže.

Autor:  Váca [ ned čer 21, 2009 11:14 am ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

velmi se mi libi snih :) (mohl by byt pouzity v pokracovani multiraceru na zimnich tratich xD )

Autor:  frca [ pon bře 21, 2011 1:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Aktualizace (viz první příspěvek).

Autor:  zgerbiak [ pon bře 21, 2011 8:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Pekný počin. :emo17:
Chcelo by to ale zapracovať na ovládateľnosti auta a tiež na tratiach.
Hlavne ma hnevalo že ak som dostal šmyk, tak som sa z neho nedostal, musel som úplne zastať.
Tiež nebolo vždy jasné kadiaľ vedie cesta, nejaké tie smerovacie tabule.
Výkonu máte zrejme dosť, tak by ste mohli viac rozpracovať tie trate.

Viem čo je to vrátiť sa po pár rokoch k starému kódu, tak tieto pripomienky ber s rezervou :-D .
Obvykle si to radšej napíšem celé od znovu.
Človek sa učí vždy niečo nové a keď vidím akým spôsobom som riešil pred x rokmi veci, tak človeku až rozum stojí. :-D
Nehovoriac o tom že si už nepamätám aký má tá hra mechanizmus.

Akú to používa fyziku? Je to čisto OpenGL, alebo nejaký game engine?

Autor:  frca [ úte bře 22, 2011 12:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Fyziku jsem si napsal vlastní a matně si vzpomínám, že to trvalo nejdéle ze všeho (hlavně kolize dají zabrat, když člověk chce, aby to bylo robustní). Taky jsem si napsal jednoduchý grafický engine za použití OpenGL a SDL.

Autor:  vojtas1 [ úte bře 22, 2011 2:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

WOW !
Úplná bomba, že to zase funguje na Win 7 :) . Hodně jsem se toho nahrál se spolužáky, tak zase můžeme zapařit :D . Díky. Ghost mod je super. Tahle hra má skvělý potenciál díky tomu, že je prostě Čechům blízká zejména vozovým parkem. Škoda, že nemáš čas rozšířit ji více.

Díky !

Autor:  Jan [ úte bře 22, 2011 3:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Fakt hodně luxusní hra :emo18: , hráli jsme to dneska v hodině ivt a to pak i s naším profesorem, já vyhrál :-D . Občas mě sice štvalo, jak se dostane do smyku, ze kterého nejde moc vyjet ven, ale jinak fakt maximální paráda.

Autor:  smrq [ úte bře 22, 2011 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

letmo jsem to odpoledne zapnul a zkusil zahrat. na prvni pohled jsem nadseny, jen jsem se nedokazal proklikat do jineho levelu nez ten okruh. ale vecer (pokud bude cas) si to jeste zapnu a poradne to prostouram. :-D

Autor:  Racek [ úte bře 22, 2011 10:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

zdarec, předně ti chci říct, že máš můj velký obdiv, protože napsat si svůj engine, a postavit ještě na něm hru, v tak málo lidech je něco úžasného... za druhé, bohužel se můžu kochat jenom z obrázků, a přidávám výpis z stderr: "Error: Unsupported OpenGL extension GL_ARB_texture_cube_map." ale tu bude chyba u mě, jenom abyste věděli :-) .... no a za třetí, nechtělo by se Ti rozepsat trochu technickou stránku hry? mě by docela zajímalo, a myslím si že i dalších pár lidí, nějaké info ohledně Vašeho enginu (co konkrétně jste si napsali vlastního - snažím se taky něco si vykreslit :-) ), a pak by mě docela zajímaly limity polygonů na auto, na scénu, velikosti textur a tak :-) pokud bys teda měl čas a chuť to trochu rozepsat.... s pozdravem Racek

Autor:  frca [ stř bře 23, 2011 1:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: MultiRacer

Maximální limity polygonů ani textur žádné nejsou, a proto bylo třeba dělat modely s rozumem, aby se to pak rozumně hýbalo. Co jsem nepsal sám, jsou knihovny, které jsou uvedené na konci readme.txt a možná nějaké drobnosti, které si teď už moc nevybavuju. Ono je to ale už tak strašně dávno, že je těžké si vzpomenout něco konkrétního. Dnes už bych spíš volil jinou cestu, nějaký zavedený open source grafický a fyzikální engine. On by to třeba člověk dokázal napsat, ale ten čas je lepší spíš věnovat ladění hratelnosti.

BTW co máš za GK, že nepodporuje to rozšíření? Jaké ti tam jedou 3D hry a jakou máš verzi ovladače? Toto rozšíření mají staré nvidie i slabé notebookové intely.

Jinak pokud chceš zkoušet sám dělat taky nějaký jednoduchý engine, tak do začátku se asi spíš vyhni shaderům a použij FFP. Hodně to usnadní cestu. Zároveň nepoužívej glBegin/glEnd, ale vertex arrays. Pak nějaké hierarchické vykreslování pomocí quadtree/octree a je to. Samozřejmě se to lehko řekne, ale realizace může trvat dlouho. Konkrétní dotazy k vývoji enginu je asi lepší směřovat na nějakou komunitu herních vývojářů (google it).

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/