Právě je pát dub 19, 2024 9:01 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jeskyne
PříspěvekNapsal: sob bře 24, 2007 6:03 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
Delam ted nejake pokusy s renderovanim obrazku s kamerou zabirijici 360 stupnu. Takze jsem si udelal jednoduchou jeskyni (s pomoci sculpt modu, ja ten nastroj miluju ^_^) a pak ji vyrenderoval jako panorama.
Jako nastroj na jeho prohlizeni jsem nasel na woknech FSP Viewer
http://www.fsoft.it/panorama/FSPViewer.htm

http://watashi.manganistan.com/blender/jeskyne3pan2.jpg

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 11:04 am 
Offline
..
..

Registrován: sob čer 03, 2006 4:39 pm
Příspěvky: 81
Bydliště: Praha
Ahoj, tak myslim, ze by te mohlo potesit a zaujmout tohle:

http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=9

http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=5

http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=16

Je to delano v Blenderu (pro generovani obrazku jde pouzit i skript) a QuickTime player to umi zobrazit jako 360 stupnove panorma ve vsech osach. Da se to prohlizet primo v okne Firefoxu/Exploreru/... K sestaveni vsech 6 fotek je nejlepsi programek Gocubic.

Zcela excelentni ukazky jsou pak napriklad zde:

http://www.oyonale.com/ldc/english/main ... ast_qt.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 11:36 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Parada! :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 1:06 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
Kvetoslav> Uzasne. Diky, podivam se na to a vyzvim, jestli by podobnouy vec dokazal kamarad naprogramovat ^_^
Pokud to totiz klapne, mame v planu na tomto principu udelat hru ala MYST ^_^


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 1:26 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob čer 03, 2006 4:39 pm
Příspěvky: 81
Bydliště: Praha
Tak to me tesi, ze Vam to bude uzitecne. A moc drzim palce s hrou.

To nastaveni je fakt hodne jednoduchy a rychly a efekt o hodne vic predci to minimum prace, co s tim clovek ma. Delal jsem uz drvi par testu v Blenderu a je to opravdu hezka vec.

Dejte prubezne vedet, jak se hra vyviji :-)

Edit: Prikladam ten programek. Objevil jsem, ze ho mam ulozeny na hardu. Je fakt mini pidi, takze sosejte.


Přílohy:
Poznámka: Progamek pro 3D panoramata z Blenderu
Gocubic.zip [40.47 KiB]
52 krát


Naposledy upravil Kvetoslav dne ned bře 25, 2007 1:35 pm, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 1:35 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
Hmm... ted jsem delal nejake testy a clovece, nejak mi ty obrazky nechcu sedet k sobe. Kdyz vydenderuju jeden 360stupnu pic, tak tyhle problemy mam taky, ale jen na jednom miste a to uz opravim ^_^

vetsi problem je, ze bych potreboval vyrenderovat treba jen kus z celeho vyhledu (treba dvere), ale ve stejne geometrii. Jedine co me napadlo je posunout si akmeru tak, aby kus co chci vyrenderovat byl na zacatku a pote, co se mi vyleze ten jeden objekt, tak render stopnu, ulozim a zacnu delat dalsi frame. Coz je docela opruz ^_^


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 1:39 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob čer 03, 2006 4:39 pm
Příspěvky: 81
Bydliště: Praha
Je tu nekolik zasad.
- Kamera musi byt pro vsech 6 obrazku stala na jednom miste.
- Kamera musi mit perspektivni zkresleni, takze ne v ortho pohledu.
- Rozemr renderovaneho obrazku (resp. vsech 6) musi byt shodny a halvne ctvercovy.
- Detailni vyseky nejdou delat jinak, nez ze bys udelal zase novy panorama z toho mista, kde je lepe videt detail. Nicmene i z toho zakladniho panoramatu se da zoomovat (ctr a shift), takze kdyz jsou modely a textury detailni, melo by to stacit.


Naposledy upravil Kvetoslav dne ned bře 25, 2007 2:29 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 2:19 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
udelal sem maly testik...funguje to bez problemu ...

http://www.kb.hu.cz/video.mov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 2:20 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
To jsem vsechno udelal. Kamera mela lens 16, kroky po 90 stupnich, bla bla bla. A vysledkem je, ze ty framy nesedi do sebe
http://watashi.manganistan.com/blender/j.mov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 2:47 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob čer 03, 2006 4:39 pm
Příspěvky: 81
Bydliště: Praha
Mne to funguje skvele. Tady je ukazka, co jsem prave dodelal.

http://www.compllex.com/pano.mov


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 2:53 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob čer 03, 2006 4:39 pm
Příspěvky: 81
Bydliště: Praha
Ted koukam, ze pri hodne detailnim pohledu tam jsou videt svy. Bude to chtit nepouzivat vubec zadnou kompresy jak u vystupu z Blenderu, tak i u vystupu z Gocubic. To je dle meho ten duvod jemne viditelnych hranic v mem pripade. Mozna ze se da vylepsit jeste i to nastaveni.

U te jeskyne nevim. Tak to fakt hodne nenavazuje, ale rekl bych, ze minimalne ten u toho stropu ma kamera spatne koordinaty.

To Igi.

Kamera ma mit normalni mod (ne orto to jsem trochu popletl. Cocka (lens) musi mit 16.

Koordinaty kamery pro tech 6 snimku jsou:
frame 1:
Rotx: 90.000
Roty: 00.000
Rotz: 00.000

frame 2:
Rotx: 90.000
Roty: 00.000
Rotz: -90.000

frame 3:
Rotx: 90.000
Roty: 00.000
Rotz: -180.000

frame 4:
Rotx: 90.000
Roty: 00.000
Rotz: -270.000

frame 5:
Rotx: 180.000
Roty: 00.000
Rotz: 00.000

frame 6:
Rotx: 00.000
Roty: 00.000
Rotz: 00.000

Muzes to rucne zadavat v panelu Transform properties (klavesova zkratka N)

Uz to vidim, jak ted cele forum bude prezentovat sve prace jako panoramata :lol:

No ale myslim, ze na panorama Bitvy u Lipan od Marolda na Prazskem vystavisti dlouho nebude mit nikdo :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 6:00 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
Na tej jeskyni mi to porad nefunguje a nevim proc. Nicmene ja na to prijdu ^_^

Mezitim jsem si zaral hrat s radiositou a HOHOOOO! Konecne mi to dela co ma ^_^
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 25, 2007 7:06 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
aaaaaaa CO ze to dela? :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2007 2:47 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 07, 2005 5:44 pm
Příspěvky: 96
Hlavne svetlo emituju objektem (coz jsem nevedel a proto mi to driv nefungovalo ^_^) a cele ty stiny a svetlo jsou realistictejsi. Jestli se mi to podari poradne rozfungovat na slozitejsich scenach, mohly by byt vysledne rendery ve hre zajimave ^_^
Nevyhodou je delsi cas na render (resp na spocitani tech stinu), ale imo to stoji za to.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz