Právě je sob pro 07, 2024 12:49 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2009 2:00 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Edit: pro aktuálnější informace (cycles nebo vznikající skutečný volumetrický material) pokračujte na http://blenderartists.org/forum/showthread.php?242127

Technika je zalozena na jednoduchem Node materialu (v pripadne otexturovaneho rezu +Composite Node).

Navazal jsem na prispevek Matta Halldina ( http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=125351 ), kde k tomu pouziva texturu typu Blend, ta cast objektu skryje. Tohle neni samozrejme zadna novinka, ale v tomto spojeni (prurez objektem) jsem to nevidel, a po par upravach mi to pripada jako pouzitelna technika. Treba se nekomu bude hodit :)

Tutorial-Part-1
- nastaveni materialu
(Edit: link na video smazán)
pozn.: zapomel jsem zapnout v materialu TraShadow (transparent shadow), aby se svetlo dostalo do krychle (ve videu se vykresluje jen AO)

Section - simple color
Obrázek
http://www.vimeo.com/6686912
http://www.vimeo.com/6717077

Tutorial-Part-2
- texturovany rez
(Edit: link na video smazán)

Section - textured and shaded
Obrázek
pozn.: u objektu se Subsurf trochu pokulhava vysledek za teorii :) na vnitrnich plochach objektu se obcas renderuji nejaky zbytky.

UPDATE 18.11.09:
Poznamka, ze se u objektu se Subsurf renderuji nejake zbytky je uplne mimo. Timto se omlouvam.
- nejde o problem pri pouziti funkce Subsurf, ale pouziti kamery v PERSPEKTIVNIM modu
- v tomto modu ma funkce Front/Back (Node>Material>Geometry) problem spravne urcit venkovni a vnitrni plochu objektu. Nejcasteji k tomu dochazi v mistech ostreho uhlu pohledu na mesh.
- v ORTHOGONALNIM rezimu kamery je to bez chyb

- spatna zprava je, ze netusim jak to odstranit, a take soucasny build verze 2.5 to dela stejne
- zkusim pozadat kodery, ale predpokladam, ze prirazena priorita bude asi dost hluboko pod blenderground :) tak treba casem.

Blend


Přílohy:
Section-Cube.blend.zip [253.43 KiB]
332 krát


Naposledy upravil vklidu dne stř pro 19, 2012 10:48 am, celkově upraveno 9
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2009 2:54 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
sikovne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2009 2:55 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
vychytané :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2009 3:52 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Paráda: :emo18:
Admini/moderátoři, myslím že by stálo za úvahu tento thead někde přesunout, jinak zde zapadne v zapomnění, ale nenapadá mě kde :oops:.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř zář 30, 2009 3:53 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Pitris píše:
Paráda: :emo18:
Admini/moderátoři, myslím že by stálo za úvahu tento thead někde přesunout, jinak zde zapadne v zapomnění, ale nenapadá mě kde :oops:.

napadla me poznamka na hlavni stranku ale cekam na F.Monda svoleni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2009 8:59 am 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
Také myslím, že zde je to vyloženě škoda. Zatím přesunu do "oznámení" a uvidíme kam to dáme, ideální by bylo přímo formou článku na Blender3d.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2009 4:50 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Co třeba v sekci Download modelů a dalších materiálů dát ještě jednu podsekci, Tipy a triky nebo Návody. Pokud si pamatuji, vklidu je v takových vychytávkách docela plodný :wink:, takže pokud by se dohledaly (nemusí se cíleně hledat - kdo najde, dá vědět ) některé starší návody, mohlo by se tam toho nakupit více.
Ostatně databázi modelů/materiálu máme, a zejí prázdnotou, ovsem pár tipů a nápadů, které zmizely v propadlišti dějin jsem tady pár zaregistroval.
Hned prvními kandidáty na přesun považuji Tutorial: více materiálů na jednom objektu Blender - klávesové zkratky (pro 2.48+) a Knihovna tutorialů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2009 1:12 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
dekuji za ohlasy :)
@Pitris: diky za duveru, ale starnu a bude to jen horsi :)


Naposledy upravil vklidu dne úte říj 06, 2009 3:26 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: pon říj 05, 2009 9:55 am 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
Pitris píše:
Co třeba v sekci Download modelů a dalších materiálů dát ještě jednu podsekci, Tipy a triky nebo Návody. Pokud si pamatuji, vklidu je v takových vychytávkách docela plodný :wink:, takže pokud by se dohledaly (nemusí se cíleně hledat - kdo najde, dá vědět ) některé starší návody, mohlo by se tam toho nakupit více.
Ostatně databázi modelů/materiálu máme, a zejí prázdnotou, ovsem pár tipů a nápadů, které zmizely v propadlišti dějin jsem tady pár zaregistroval.
Hned prvními kandidáty na přesun považuji Tutorial: více materiálů na jednom objektu Blender - klávesové zkratky (pro 2.48+) a Knihovna tutorialů.



Hotovo a můžete hlásit další články na přesun do nové sekce. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: pon říj 05, 2009 5:02 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
SirThomas píše:
Hotovo a můžete hlásit další články na přesun do nové sekce. :wink:

Díky. Zohledním Tvou laskavost ve své závěti. :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: úte říj 06, 2009 1:47 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Aktualizace - tutorial druha cast - texturovany rez.
A to bylo naposledy co jsem to delal. Zabralo to prilis mnoho casu (asi nejsem ten pravy :) a porad je tam co opravovat.
Prvni video jsem delal s JIng, kde je limit 5 minut,a le nakonec jsem se tam narval.
Druhe video jsem zakopil Jing Pro, ale tam je ten limit taky (nepozornost) jen je vystup krom SWf take MP4, ale jak vidim velikost stejna a kvalita sla dolu. Barvy se mi zdrbaly spojovanim )mozna to jeste jednou vyjedu, ale je to casozrout) Priste to vypada na klasicky post screenu :)

Timto dekuji vsem za podporu v prvni casti, bez ni bych to nedotlacil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř říj 28, 2009 4:19 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 26, 2004 9:49 pm
Příspěvky: 597
Bydliště: Napajedla
Ahojte. Noo, moc se mi to libi jen mi nejak nefunguje rezani objektu podle toho pridaneho plane. Postupoval sem 4x podle toho swfka ale porad nemuzu prijit na to, co bych tam mel jeste nastavit. Na stazenem souboru jede vsechno krasne. Pokud se vsak pokusim pridat nejaky plane ja sam, tak se objekt vubec neorezava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: stř říj 28, 2009 10:23 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
postni nebo posli blend, vic nevim jak pomoct :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 6:00 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 26, 2004 9:49 pm
Příspěvky: 597
Bydliště: Napajedla
Oki. Tu to posilam.
Urcite to je jen nejaka ptakovina proc to nejede.


http://kaucukovnik.eschranka.cz/obr/pokus.blend


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tip: řez objektem
PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 11:47 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
v edit modu cely plane oznacit a otocit podle osy Y o 90stupnu (R,Y,90)

(vysledku muzes dosahnout i zmenou nastaveni os v paletce MapInput u materialu pro Cube z XYZ na ZXY, ale obecne jde o to, ze objekt urcujici pozici textury muze byt cokoli (Empty, Suzanne- - -) pro blender je dulezity jen stredovy bod a osy. to jak je face planu natocceny je mu fuk. dulezite je to pro nas, abychom meli lepsi predstavu jak nam textura bude prochazet objektem, proto plane natocime v edit modu do shodne pozice s texturou)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz