ja se (s prominutim) pustim do komentare a kritiky.
zacnu tim dobrym - jestli jsi nikdy poradne nekreslil ani nemaloval a tohle je prvni studijni prace, jsi fakt dobry a talentovany a rozhodne doporucuji vytrvat. pozitivne hodnotim predevsim naznak rukopisu, ktery je patrnejsi na prvnim obrazku. ponech si tu zajimavou srafuru, diky ktere maji (budou mit) tve prace nejakou znacku - odlisnou od praci jinych.
na druhe praci jde tuto srafuru take videt, ale je jiz utahana a docela mechanicka - skoda.
kladne hodnotim take praci s linkou, ktera je na obvodu ruky obcas nepatrna, jindy silna a vyrazna. to je dobre. horsi je, ze jsi s touto kultivovanosti nepracoval treba i u "vrasek" na dlani a kloubech prstu.
anatomie je docela spatna, ale to se podda treninkem. radil bych se vic divat na model nez neco nakreslis.
za docela velkou chybu povazuji topornost prstu (na prvnim obrazku). jsou jakoby drevene, vubec v nich nevidim pohyb, zivost...
a zkus se vyvarovat kresleni srafury do krize (je to patrne na prstech prvni ruky). dela to nehezky dojem sitoviny, ktera popira logiku objemu. snaz se na jednotlivych castech vzdy stinovat jednim smerem. kazdy prst je valcem, ktery dobre zvolenym tahem srafury krasne zvyraznis, pokud na nich budes tahy tuzky krizit, nedostanes do prace pozadovany objem.
ps: ujasni si nazvoslovi. tohle neni malba, ale kresba. (sorry, nemohl jsem si to odpustit.
)
pps: vse vyse napsane se netyka treti prace (s hrnkem) kterou jsi nahral az pote, co jsem zacal psat.