blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Weekend Procedural Texture Challenge - Pravidlá
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=23&t=758
Stránka 12

Autor:  iIN [ pát úno 18, 2005 5:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Weekend Procedural Texture Challenge - Pravidlá

Takže aby bolo tu je desatoro ktorým by ste sa mali riadiť:


1.) Súťaž začína v štvrtok ( 22:00 SEČ ) a končí v pondelok ( 22:00 SEČ ).
Cas zaciatku sutaze sa moze ciastocne menit podla toho ci je okamzite dostupna nova tema, alebo ci je dostupny vyhlasovatel. :wink:

2.) Hlasuje sa od pondelka ( 22:00 SEČ ) do štvrtka ( 22:00 SEČ ).

3.) Vo štvrtok večer vyhlási víťaz ďalšiu tému ( materiál ).

4.) Je povolený iba Blender, žiadne bitmapy ani postproces sa neuznávajú.

5.) Bolo by dobré k súťažnému príspevku priložiť tiež spakovaný blend súbor

6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepšie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezúčastní

7.) Modely a kamera v pripravenej scéne sa nesmú upravovať, možu sa však upravovat nastavenia vo World Buttons

8.) Osvetlenie si tiež môže zvoliť každý sám, maximálny počet svetiel je však 3, pri tom nesmie byt použité AO

9.) Rešpektuje sa Scaleline aj Raytracing ale nesmie to byť externý render, ani YafRay

10.) Na už existujúci model je povolené použiť SubSurf

Po novom dvanástoro:

11.) Nie je povolené používať Vertex Paint..

12.) Súťažiaciemu je dovolené (a je to priam vítané) vytvoriť viac textúr, každá však musí byť v samostatnom obrázku a za každú sa bude hlasovať samostatne..

Este jeden bod pravidiel na zaver. :lol:

13.) Pouzitie material node editoru povolene.

Na záver Vám prajem veľa šťastia (nie len) v hre :wink:

Autor:  honzakov [ pát úno 18, 2005 9:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

Měl bych k tomu pár připomínek, které samozřejmě můžete ingnorovat :-)


5.) Bolo by dobré k súťažnému príspevku priložiť tiež spakovaný blend súbor

Tohle bych nechal povinné

6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepÅ¡ie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezúÄ

Autor:  iIN [ pát úno 18, 2005 10:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
5.) Bolo by dobré k súťažnému príspevku priložiť tiež spakovaný blend súbor

Tohle bych nechal povinné


Áno, to sme aj nepovinné nechali, ale je to plus lebo tú textúru môže niekto reálne použiť ale podmienka to nie je (preto podmieňovací spôsob BOLO BY dobré) :)

Citace:
6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepšie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezúčastní

Myslím, ze se snad časem vytvoří dostatečný počec scén, nicméně navrhuji, aby někdo vyrobil následující scény (klidně to postupně udělám...)
- scéna se sphere
- scéna se sky a water plane
- scéna s terénem (případně i se sky a waterplane)
- scéna s cube, sphere a plane pod cube a sphere a za nimy


Kľudne ich vyrob, vôbec to nebude na škoda ba priam by to pomohlo rozvoju :)

Citace:
7.) Modely v pripravenej scéne sa nesmú upravovať, možu sa však upravovat nastavenia vo World Buttons

- myslím, že bych zakázal jakékoliv upravování world buttons, to může mít velký vliv na lesklé textury


To áno, ale ak chceš byť v tom prípade objektívny, musíš tam ponechať aj defaultné nastavenia.. Narážam na aktuálnu súťažnú scénu scénu..

Citace:
8.) Osvetlenie si tiež môže zvoliť každý sám, maximálny počet svetiel je však 3, pri tom nesmie byt použité AO

- změnu osvětlení v žádném připadě, myslím, že tohle je jedna z hlavích věcí, proč jsem navrhoval používat stejné scény pro všechny


Tak nad týmo sme rozmýšľali fakt dlho.. Či ide viac o textúru alebo celkový dojem z nej.. Myslím že v scéne ktorá nie je určená súťaž je podstatné to druhé a na správnom nasvetlení pri textúrach myslím dosť záleží.. Nie každému sadne defaultná scéna, teda aspoň nejakú voľnosť sme chceli nechať..

Citace:
9.) Rešpektuje sa Scaleline aj Raytracing ale nesmie to byť externý render, ani YafRay

- jestli někdo zapne/vypne Ray by mohlo být celkem jedno..


Je to jedno, jen aby niekto nezmenil "Blender internal" na "Yafray"

Citace:
10.) Na už existujúci model je povolené použiť SubSurf

- ani tohle bych nepovoloval, scéna by měla být už od začátku vytvořená tak, aby vyhovovala pro daný typ textury (voda, dřevo, kámen, sklo atd...)


Narážka na Displacement, toto je tá istá textúra, akurát mesh vľavo je bez subsurf:

Obrázek

Vieš, rozumná scéna je subjektívna vec, to čo je rozumné pre jedného, može byť druhému nočná mora.. Dúfam že som ti dal rozumné odpovede, ale samozrejme ak si stále proti, môžeme to pekne vydiskutovať, teraz by ma hlavne zaujímali názory ostatných..

Autor:  AD [ sob úno 19, 2005 2:24 am ]
Předmět příspěvku: 

....no, já osobně bych byl pro, dovolit pouze materiálová nastavení .... světlo hodně ovlivní výsledný vzhled. Ta textura by měla být podle mě taková, aby měla širší uplatnění a nevypadala dobře jen za specifických podmínek.

..... i do scény s plane, nebo terénem bych vložil kostku a kouli, protože je na nich lépe znatelné napřiklad nastavení reflexe atd...

..... AO, nebo Raytrace bych se sice nebránil, ale i tato nastavení jsou podle mě důležitější pro obrázky, než pro textury jako takové.....

Autor:  iIN [ sob úno 19, 2005 12:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
....no, já osobně bych byl pro, dovolit pouze materiálová nastavení .... světlo hodně ovlivní výsledný vzhled. Ta textura by měla být podle mě taková, aby měla širší uplatnění a nevypadala dobře jen za specifických podmínek.


Ale v tom je ten problém.. Aj vopred daná scéna sú dosť špecifické podmienky.. Ak by sme chceli byť objektívni, chcelo by to spraviť viac scén s rôznym osvetlením :? Alebo sa mýlim?

S ostatnými bodmi súhlasím..

Autor:  honzakov [ sob úno 19, 2005 1:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

iIN
Citace:
Ale v tom je ten problém.. Aj vopred daná scéna sú dosť špecifické podmienky.. Ak by sme chceli byť objektívni, chcelo by to spraviť viac scén s rôznym osvetlením Confused Alebo sa mýlim?


Ne, nemýlíš, ale pořád je to IMHO objektivnější, než, kdyby si každý nastavoval světla, jak se mu zlíbí.. Problém podle mě je, že velké změny lze docílit i pouhou změnou intenzity nebo odstínu světla, ta intenzita má velký vliv hlavně při použití "Nor"..

O těch více scénách s různým osvětlením jsem už taky přemýšlel, mám hotové dvě scény pro textury typu "terén" a jedna je nasvícená jako při východu/západu slunce, druhá jako ve dne...

AD
Citace:
..... i do scény s plane, nebo terénem bych vložil kostku a kouli, protože je na nich lépe znatelné napřiklad nastavení reflexe atd...


No, já osobnÄ› bych to tam necpal, spíš bych to vidÄ›l vytvoÅ™it scény specifické pro urÄ

Přílohy:
wptc_terrain_day.zip [27.52 KiB]
111 krát
wptc_terrain_dusk.zip [27.54 KiB]
110 krát

Autor:  iIN [ sob úno 19, 2005 4:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Co se raytrace týká, tak to má IMHO největší smysl pro kovové a skleněné materiály, raytrace bych se nebránil, jen bych vyžadoval použítí blender internal raytraceru...


Ano.. Tak je to definovane.. Mozes pouzit Raytracer ale iba interny.. Pisal som to uz 2 krat!

Tereny su pe zaciatok Ok..

OT: iIN, nie iNN, je to tak velke psycho ze sa pomyli kazdy druhy clovek? :)

Autor:  honzakov [ sob úno 19, 2005 5:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, iIN, snad už to příště nespletu :wink:

Návrh scény pro materiál typu keramika, porcelán možná sklo..

K otexturování všechny objekty mimo krychle, na které stojí

Přílohy:
wptc_ceramic+porcelain.jpg
wptc_ceramic+porcelain.jpg [ 30.21 KiB | Zobrazeno 3479 krát ]
wptc_ceramic+porcelain.zip [221.3 KiB]
107 krát

Autor:  Slange [ sob úno 19, 2005 8:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tie cajniky tam nedavaj. :mad: S 3d maxom mam zle skusenosti a prave cajniky mi ich pripominaju.

( Vies co, nepocuvaj ma. To bol len taky chvilkovy zachvat hnevu. :wink: )

Autor:  honzakov [ sob úno 19, 2005 9:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

8) Lepší konvice, než hlava opice 8)

Tak, návrh scény pro kovy... Bez konvic.. :wink:

Přílohy:
wptc_metalic.jpg
wptc_metalic.jpg [ 25.32 KiB | Zobrazeno 3467 krát ]
wptc_metalic.zip [191.86 KiB]
95 krát

Autor:  jankoš [ pát zář 16, 2005 10:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty...

Autor:  Slange [ pát zář 16, 2005 10:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

Elbow píše:
Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty...


Neviem presne aky trik myslis, ale ak to je ten z motion blurom a pohybom kamery, tak asi nie. Pretoze tym zmenis scenu. To by mohlo patrit k bodu 7.
A naco by si chcel pouzivat Dof? Ved sa hodnotia materialy a nie prevedenie obrazku. :wink:

Autor:  jankoš [ pát zář 16, 2005 10:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Slange píše:
Elbow píše:
Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty...


Neviem presne aky trik myslis, ale ak to je ten z motion blurom a pohybom kamery, tak asi nie. Pretoze tym zmenis scenu. To by mohlo patrit k bodu 7.
A naco by si chcel pouzivat Dof? Ved sa hodnotia materialy a nie prevedenie obrazku. :wink:


No, bral sem to jako vedlejší činitel líbivosti :)

Autor:  iIN [ pát zář 16, 2005 10:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

Striktný zákaz

Autor:  jankoš [ pát zář 16, 2005 10:57 pm ]
Předmět příspěvku: 

iIN píše:
Striktný zákaz

Dobře dobře už su ticho...

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/