blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

WPTC 60. Lano
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=23&t=5347
Stránka 11

Autor:  freekill [ stř pro 05, 2007 9:06 pm ]
Předmět příspěvku:  WPTC 60. Lano

Nové téme je lano.
Hodně zdaru!

http://www.wptc.ic.cz/rope60.rar

Autor:  pedu [ čtv pro 06, 2007 4:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Takže jedno také hrubé...

Přílohy:
l.jpg
l.jpg [ 34.78 KiB | Zobrazeno 3509 krát ]

Autor:  pedu [ čtv pro 06, 2007 4:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

A jedno také svetelné vianočné... Viem, že je to gýč. Ale realisticky zobrazovať gýčový svet nie je gýč. Či áno?

Přílohy:
l2.jpg
l2.jpg [ 42.27 KiB | Zobrazeno 3499 krát ]

Autor:  jucas [ pát pro 07, 2007 1:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ten model nemá v pořádku normály. Taky by nebylo od věci v tomto případě udělat unwrap. Takže otázka je, jestli dodělání unwrapu a přepočítání normál je v souladu s pravidly (nenašel jsem to tam), nebo ne.

Pokud není, tak příspěvek považujte za nesoutěžní.

PS.: Přikládám i unwrapovaný blend, pro demonstraci, jak se takové lano pak dělá snadno.

Přílohy:
lano.jpg
lano.jpg [ 33.98 KiB | Zobrazeno 3482 krát ]
rope60_unwrap.zip [33.3 KiB]
140 krát

Autor:  pedu [ pát pro 07, 2007 3:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

jucas píše:
Ten model nemá v pořádku normály. Taky by nebylo od věci v tomto případě udělat unwrap. Takže otázka je, jestli dodělání unwrapu a přepočítání normál je v souladu s pravidly (nenašel jsem to tam), nebo ne.

Pokud není, tak příspěvek považujte za nesoutěžní.

PS.: Přikládám i unwrapovaný blend, pro demonstraci, jak se takové lano pak dělá snadno.


Normály sa mi zdajú byť v pohode.Ale procedurálky sú 3D, takže na ohyboch vznikajú problémy.

Aj ja som si dával otázku o UV, ale nakoniec som sa vytrápil bez neho.

Autor:  jucas [ pát pro 07, 2007 5:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jsem se já nebo ty napojil na internet jiné dimenze, protože (viz příloha).

Ad UV: Jistě, že se to dá nahnat nějakým optickým klamem, ale materiály by myslím měli být univerzální, ne jen při téhle kameře a tvaru. A u lana to UV je namístě.

Přílohy:
normaly_lano.jpg
normaly_lano.jpg [ 14.64 KiB | Zobrazeno 3466 krát ]

Autor:  pedu [ pát pro 07, 2007 10:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

jucas píše:
Tak to jsem se já nebo ty napojil na internet jiné dimenze, protože (viz příloha).


No dobre - až tak detailne som každé miesto nepozrel. Z tej strany, čo som to mal natočené, vyzerali dobre.

Na otázku o UV neviem odpovedať - isté majstrovstvo, či čelindž je aj vedieť pracovať s optickým klamom.

Na druhej strane - s UV by som vedel urobiť oveľa krajšiu textúru s menšou námahou... Zvláštne, že sa to rieši až v 60-tom kole.

Autor:  pedu [ sob pro 08, 2007 5:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Osobne si myslím, že Ctrl N na vyhladenie normál by malo byť povolené.

Unwrap by mal byť dodaný s modelom - je to predsalen zásah do objektu.

Myslím, že si tú otázku mal otvoriť hneď, nie až po vytvorení príspevku...

Najbezbolestnejšie by teraz bolo rozdeliť kolo na dve. Jedno bez UV, druhé s ním. Celkový víťaz by bol ten, čo má najvyšší súčet z oboch.

Autor:  jucas [ pon pro 10, 2007 3:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

Však u toho příspěvku mám uvedeno, že pokud by byl za hranicí pravidel, je nesoutěžní. Zrovna v tomto případě si myslím, že nejde udělat reálně vypadající materiál lana bez UV, pokud má být univerzální, co do pohledu kamery a tvaru anebo animovatelný.

Autor:  pedu [ pon pro 10, 2007 4:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Všimol som si, čo píšeš. Ale myslím, že by bola škoda "znesúťažniť" Tvoj príspevok. Na druhej strane UV mapovanie je skôr vecou mesha, ako procedurálky.

Ak je nemožné so zadaným objektom urobiť dokonalú vec, stačí čo najdokonalejšia ;-)

Autor:  pedu [ úte pro 11, 2007 6:43 am ]
Předmět příspěvku: 

Keďže je čas, vyjadrujem svoj názor, že môže byť pokojne jedno hlasovanie so všetkými tromi príspevkami.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/