blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Tutoriály?
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=6371
Stránka 911

Autor:  jankoš [ stř lis 10, 2010 11:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

jasně že když do toho půjdu tak to budu chtít dokončit :wink: co se týče dokuwiki tak sem víceméně ze stejných důvodů jako smrq trochu skeptickej, nehledě na to, že verze pro tisk byla moje úplně prvotní představa, ale myslim, že to zatím není úplně důležitý - od pdf k tisku je to co by člověk kamenem dohodil...

každopádně by to chtělo nějakého project leadera, který by měl poslední slovo a tak nějak všechno koordinoval, navrhuju genoma nebo smrqa, popř. oba :-)

měli jste někdy v ruce některou z knížek ze série Odmaturuj? není to až tak stará záležitost a ty knížky jsou napsaný inteligentně a přehledně, samozřejmě s ohledem na danej předmět (matika, fyzika,...) - vzhledem k tomu, co psal genom bych si dokázal představit každej tutoriál jakoby rozdělenej na tři části:

teorie
praxe (příklad nebo víc :wink: )
tipy, triky, čemu se vyhnout atd

s tím, že jednotlivý tutoriály by byly v tematicky sjednocených sekcích (úvod do blenderu, modelování, svícení, materiály, animace,...) a na konci by mohl být třeba slovníček obecně používaných pojmů s vysvětlujícíma obrázkama...

Autor:  Genom [ stř lis 10, 2010 3:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Dokuwiki se mi taky nezdá jako dobrý nápad...přeci jen je tu oficiálni Blender wiki, kterou stačí jen přeložit...

Nicméně dal jsem dohromady jakýsi obsah, který by obsahoval základní témata, kdy samotná témata by obsahovala ještě další podtémata(nebo chcete-li subtéma).

Základní obsah by vypadal takto:
Předmluva - Skoro každá publikace začíná předlmluvou
Historie - to asi nebude potřebovat komentář
Instalace - i toto si zaslouží samostatné téma, kde by bylo uvedeno nejen klasické stažení binárního souboru, ale i pro pokročilé sestavení ze zdrojových souborů
Úvod do Blenderu - seznámení se základy ovládání, druhy editorů(3D editor, node editor, ...), objekty, možnosti...
Editory - podrobný popis všech editorů
Modelování - podrobný popis práce ve 3D (asi každý ví, co modelování zhruba je)
Materiály - " -
Světla - " -
Prostředí a Ambient efekty - prostředí je zde namysli World a AO asi každej zná
Vykreslení scény - Možno nahradit slovem Rendering - podrobný popis možností interního rendereru, net remdering, externí renderery...
Animace - přemejšlel jsem nad tím, jestli toto nerozdělit na dvě vlákna (Základy animace a pokročilá animace)
Efekty a fyzikální simulace - soft body, cloth, fluid, smoke...
Rozšíření Blenderu - add-ony, python skripty, skriptování...vše okolo pythonu ve spojení s Blenderem
Game engine - možnosti, omezení a práce v něm
Vývoj - možno nahradit -Shrnutí- zde by se uvedl vývojový cyklus, kam vývoj směřuje, co se do budoucna chystá atd...


Obsah v uvedené formě není konečný, a tak bych rád slyšel, nebo respektive zavedl i na toto téma debatu/připomínky, co přidat, ubrat, jinak nazvat...a hlavně jsem ještě nedomyslel všechny subtémata...

Autor:  jankoš [ stř lis 10, 2010 7:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

co se týče editorů, asi bych je zvlášť podrobně nerozebíral v samostatné kapitole, jen bych je letmo představil v úvodu a podrobně se jima pak zabýval v tematických kapitolách (u animace NLA, Dopesheet,...)

myslim, že node editor by si zasloužil samostatnou kapitolu třeba v postprocessingu...

no a nakonec bych dal slovníček obecných grafických pojmů (co je vertex, face, normála,...)

Autor:  Kapo [ stř lis 10, 2010 7:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Ach, game engine by chcel veľký update a samostatný set/publikáciu tutoriálov, či už na novú syntax pythonu (ok, toto nie je ani tak asi vecou Blenderu), alebo na zmeny a tak celkove...

Autor:  smrq [ pát lis 12, 2010 1:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Citace:
každopádně by to chtělo nějakého project leadera, který by měl poslední slovo a tak nějak všechno koordinoval, navrhuju genoma nebo smrqa, popř. oba
neblazni, ja to delat nemuzu. rozhodujici slovo by mel mit clovek, ktery dane problematice rozumi, ja jsem v blenderu porad jen prumerny uzivatel a 2.5ku jsem sotva parkrat zapnul...

to genom - ten obsah je imho v pohode, jen par postrehu:
mas v tom vyctu kapitol nekde prostor i pro castice? predpokladam, ze asi zde:
Citace:
Efekty a fyzikální simulace - soft body, cloth, fluid, smoke...
imho je to oblast natolik obsahla, ze by si zaslouzila samostatnou kapitolku.
a co textury? budou jen podcasti materialu? to pak bude velmi tlusta kapitola. :-) (i kdyz ony ani jine nebudou prilis utle.)
modifikatory budou (predpokladam) soucasti kapitoly modelovani.
taky bych mozna na nekolika mistech prohodil poradi kapitol. napriklad bych se asi venoval napred svetlum, az potom materialum. a kapitolu rozsireni blenderu bych dal jako predposledni.
Citace:
myslim, že node editor by si zasloužil samostatnou kapitolu třeba v postprocessingu...
imho je to napad, ktery by bylo dobre zvazit. node editor by si asi opravdu zaslouzil samostatnou kapitolu.
Citace:
vzhledem k tomu, co psal genom bych si dokázal představit každej tutoriál jakoby rozdělenej na tři části:

teorie
praxe (příklad nebo víc )
tipy, triky, čemu se vyhnout atd
dobre schema. imho by nebylo na skodu mit treba kazdou stranku rozdelenou na dva sloupce. v jednom by se popisovala podrobne omacka (teorie) v druhem by byl v bodech popisovan tutorial (praxe) vychazejici z teorie a na konec ty tipy. kdysi jsem neco podobneho nekde videl a bylo prijemne, ze na te same strance bylo nejen cviceni, ale zaroven i vysvetlujici text. pritom bylo mozne si cist jen jednu z tech casti a nemuset se prokousavat tim druhym.

Autor:  Genom [ pát lis 12, 2010 2:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

jankoš: Editory mám na mysly - 3D View, Console, File Browser, Properties atd...
Souhlas, nakonci by mohl být kromě rejstříku i slovník pojmů.

smrq: Asi máš pravdu v tom, že by to samostatnou kapitolu pro částice chtělo.
Imho, snažil jsem se ty kapitoly seřadit tak, aby do sebe zapadali...i co se znalostí týče...

Ano, Textury budou součástí kapitoly Materiály a modifikátory budou zmíněny v kapitole Modelování.
Ok, to první prohození by šlo, to druhý bych neprohazoval...přeci jen by bylo dobré něco znát o pythonu, scriptech atd, než se člověk pustí do game enginu...

Nicméně nebránim se tomu to jakkoli ještě pozměnit...např:

Předmluva
Historie
Instalace
Úvod do Blenderu
Editory
Modelování
Světla
Materiály
Textury
Prostředí a Ambient efekty
Vykreslení scény
Základy animace
Pokročilá animace
Částicový systém
Efekty a fyzikální simulace
Rozšíření Blenderu
Game engine
Vývoj
Rejstřík
Slovník pojmů

Autor:  boogie [ pát lis 12, 2010 8:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Myslím že by sem mohlo začít jen tím, že by se zde vytvořili thready s tématy do kterých by se přidávaly materiály, ze kterých by se vybralo to co by se použilo do tohoto projektu. :wink:

Autor:  G_Taurus [ sob lis 13, 2010 12:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

pokud by to někomu nevadilo tak bych se taky zapojil do návodů, jen co bude ménně práce

Autor:  smrq [ pon lis 15, 2010 9:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Citace:
přeci jen by bylo dobré něco znát o pythonu, scriptech atd, než se člověk pustí do game enginu...
napred jsem chtel napsat, ze souhlasim, ale ted si myslim, ze je to spatne. v BGE se da pracovat i bez znalosti pythonu, i kdyz ne moc kvalitne. scriptovani je spise rozsireni samotnych funkci BGE a ne naopak. napred by se melo zacit zakladama a pak rozsirenim.
Citace:
pokud by to někomu nevadilo tak bych se taky zapojil do návodů, jen co bude ménně práce
asi by bylo dobre, kdyby se lidi zacali hlasit/domlouvat, kdo se na jakou kapitolu citi a jakym zpusobem by ji chtel vystavet (abychom mu to mohli poradne zkritizovat :-D ).

Autor:  jankoš [ pon lis 15, 2010 4:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

smrq píše:
asi by bylo dobre, kdyby se lidi zacali hlasit/domlouvat, kdo se na jakou kapitolu citi a jakym zpusobem by ji chtel vystavet (abychom mu to mohli poradne zkritizovat :-D ).


tak to bych se rovnou hlásil na animace - jak základy tak pokročilejší a když na to nebudu sám tak budu jedině rád :) možná bych mohl přicmrndnout ještě k tomu node editoru, jestli teda dostane samostatnou kapitolu...

Autor:  Genom [ úte lis 16, 2010 6:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Node editor bych chtěl zpracovat já...a ano, nejspíše dostane vlastní kapitolu...
OK, vše o skriptování se přesune nakonec.


Založil jsem pro toto nové téma - Projekt-Kniha o Blenderu...pište tam.

Autor:  X_H_N [ stř lis 17, 2010 12:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Hlavne doufam ze planujete seckat na 2.6?

Autor:  Genom [ úte dub 19, 2011 8:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Zdravím,
možná si někdo všiml, že píšu tutoriál na částicový systém. Co by mě zajímalo je, zda články by měli být obecného rázu (stručné a jasné), a nebo by měli zacházet do největších podrobností.

Autor:  lokhorn [ úte dub 19, 2011 11:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

Já jsem pro větší podrobnosti, obecných návodů je na internetu dost.

Autor:  smrq [ úte dub 19, 2011 11:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Tutoriály?

take jsem pro podrobnejsi pojeti.

Stránka 911 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/