blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Výměna grafické karty
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=8881
Stránka 14

Autor:  vlastas [ pát srp 22, 2014 12:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Výměna grafické karty

Zdravím všechny,

chtěl bych poprosit o pomoc s výběrem nové grafické karty. Počítač mám asi rok a kupoval jsem ho primárně na 2D grafiku (illustrátor, pohotoshop). Teď jsem nově zabrousil do 3D a do animování a poprvé za ten rok jsem počítač využil na 100%.

Moje sestava: Procesor Intel Core i7 2600 Sandy Bridge 3,4GHz 4 jádra 8 vláken, deska Pegatron 2AB5, RAM 16GB, současná grafika AMD Radeon HD 7570 2GB paměť.

Počítač pracuje jak má, s ničím nemám problém, jen render je dost zdlouhavá záležitost.

Takže od výměny grafické karty za "nějakou" Nvidia si slibuju pouze zrychlení renderu (cycles).

Stále mě živí 2D grafikia. 3D je zatím záliba ve stádiu učení, takže zatím nechci investovat velkou částku. Rád bych se vešel do 3 až 5 tisíc.


Moc prosím o tip na konktrétní kartu, nebo radu, na který parametr u grafické karty se zaměřit aby se zrychlil render, ale neublížil jsem si v illustrátoru a photoshopu. Hry nehraji vůbec.

Díky moc, vlasta

Autor:  Marek [ pát srp 22, 2014 6:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

v této cenové kategorii bych rozhodně bral Nvidia GTX 750Ti - má docela slušný výkon a nízkou spotřebu.
Taky bych zvážil, jestli v počítači nenechat obě dvě karty - tu 7570 pro zobrazování na monitoru a nvidii pouze pro rendering.

Autor:  vlastas [ úte srp 26, 2014 8:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Díky moc za tip. Jestli to utáhne zdroj, tak nechám obě.

Autor:  vlastas [ stř srp 27, 2014 9:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Ještě bych do toho trochu rejpnul. Trochu se mi honí hlavou, když už změnu, tak ať je to znát. Kdybych cenovou hranici posunul kolem deseti tisíc třeba GTX 760 nebo 770, jak moc si pomůžu, když je to vyšší řada, ale ne TI? Asi za strop považuji GTX 780, Ale 780Ti to už je moc. Mám tu srovnání http://www.alza.cz/porovnani.htm?c=EB15 ... 9f;EB160d; ale pořád nevím, jaký parametr je důležitý pro rychlost renderu. Všiml jsem si, že render v After Effect využívá RAM paměť, oproti Blenderu, který při renderu paměť RAM nezaťěžuje vůbec. Ale to renderuje procesor, když bude renderovat grafická karta, je důležitá velikost její paměti? Vyplatí se zvýšit ze dvou na 3GB, nebo koupit třeba GTX 770 se 4GB? Nebo je naopak důležitý počet stream procesorů a na velikosti paměti nezáleží?

Předem díky moc za jakoukoli radu.

Autor:  Marek [ stř srp 27, 2014 11:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Obecně platí, že gtx 6xx a 7xx jsou na tom docela špatně co se týká výkonu v cycles. Třeba šestkový karty na tom byly výkonově o cca 20-30 % hůř než ekvivalentní o generaci starší pětkový karty. Nyní nastupuje nová architektura maxwell, která má (bude asi mít) menší spotřebu a nejspíš i výrazně vyšší výkon pro rendering. Ta GTX 750Ti je právě už nová architektura Maxwell (nevím, proč není značená jako 850Ti, ale prostě to tak je) a výkon i spotřeba jsou nad očekávání. V listopadu mají vyjít GTX 870, 880 a 860. Ceny by měly bejt srovnatelné se sedmičkovejma kartama. Takže já osobně bych si s nákupem nějaký dražší karty počkal na testy nový generace. Buď ten výkon bude opravdu tak dobrej, že se vyplatí takovou kartu koupit a nebo se vyplatí koupit nějakou sedmičkovou kartu, který asi půjdou s cenou trochu dolů (?).
To se týká paměti, tak čím víc, tím líp. Při renderu to funguje tak, že procesor připraví scénu pro render, takže potřebuješ mít dostatečnou kapacitu ramky, aby se tam mohla nahrát ta připravená scéna. Ta se pak překopíruje na vRAM grafický karty, aby s ní mohla počítat. Obecně platí, že čím větší kapacita vRAM, tím složitější scény můžeš renderovat (víc polygonů, víc textur). Já osobně se většinou vejdu do 1GB ramky, ale musím se dost krotit, používat jen malé textury a šetřit polygonama. Když pak přijde projekt, kde třeba jen o MB překročíš kapacitu, tak ti to GPU nevyrenderuje. Musíš použít procesor. Jinak "spotřeba" paměti se ti ukazuje při renderování nahoře v okně.
Já chci taky kupovat novou kartu ale čekám právě na 870 ve variantě 4GB. Ta by měla stát kolem těch 10 000 kč. Ale všechny informace o novejch kartách mám z nějakejch zahraničních fór, takže to není nic spolehlivýho. Taky se může stát že ty nový karty budou brutálně drahý a výkon nic moc :)

Autor:  vlastas [ stř srp 27, 2014 1:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Moc ti děkuju, hodně jsi mi pomohl. Teď už snad budu mít větší šanci se dál orientovat.

Takže mě z toho vychází. Když řešit hned, tak GTX 750 Ti, když jít do lepší, tak čekat. Ale to už si musím rozmyslet sám.

Snad jen poslední otázka. Záleží na výrobci? Je nějaký všeobecně preferovaný a spolehlivý, nebo je to jedno?

Autor:  Marek [ stř srp 27, 2014 3:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Rozdíly mezi výrobci jsou jednak v chlazení (a tedy v hlučnosti) a pak taky v přetaktování. Osobně bych se vyhnul nějakému extrémnímu přetaktování, bál bych se, že ta karta nemusí ustát dlouhodobý zatížení při renderingu. Taky bych kouknul na nějaký testy - hlavně na teplotu v zátěži - z toho se dá vytušit, jak efektivní je chlazení. Jinak nevim o tom, že by nějaký výrobce dělal výrazně spolehlivější karty než jinej. Na internetu o tomhle kolují dost protichůdný informace, takže je to asi hlavně o štěstí, co se ti dostane pod ruku za kus.

Autor:  vlastas [ stř srp 27, 2014 4:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Tak ještě jednou a asi naposeldy dík. Teď je to kompletní :)

Autor:  Bumpkin [ stř srp 27, 2014 6:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

ahoj, no já bych AMD neházel ještě do žita...

tady je trošku ještě podstatná výhoda u AMD kdy lze Cycles používat pod opeCL a jde provozovat GPU a CPU zároveň a scéna se načítá do operační paměti místo do ramky GPU tím se dají zpracovávat zásadně větší scény a hlavně textury, na příklad HDRI mapy které jsou většinou kolem 300Mb (ty kvalitnější), další výhoda u AMD je ve větší RAM u karet než u Nvidie, již u první 1Ghz jader nabízeli až 6GB ram u základních modelů...


Jak ale píše Marek, počkej radši na testy jader Maxwell, následně si zjisti ještě radši informace o AMD kartách protože se dnes dostávají do oběhu duální karty a jednočipová monstra která byla používána rok max 2 na těžbu internetových měn za pakatel!!


osobně bych počkal do vánoc, oba výrobci mají přijít se zásadním posunem ve výkonu.... v té době by již mohli být alespon prvni testy ;)

Autor:  vlastas [ čtv srp 28, 2014 3:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

To je trochu nad rámec mých znalostí, tak jsem hledal, jedná se o toto?

https://www.youtube.com/watch?v=brkQ91u4Pv8

Autor:  Marek [ čtv srp 28, 2014 5:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Osobně bych před použitím OpenCL Cycles varoval. Je o tom poměrně dlouhé vlákno na blenderartists:
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?254521-A-good-news-for-AMD-ATI-Graphic-cards-owners/

Autor:  Bumpkin [ čtv srp 28, 2014 6:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Marek:
jenže OpenCL řeší několik zásadních nešvarů CUDA rozhraní...

1 cuda je jen GPU only
2 cuda je jen Nvidia Only
3 cuda = výpočet jen na GPU
4 cuda = jen využití GPU ram

co z toho plyne?
render jen malých scén nebo scén rozdělených na kusy, či render malých textur atd...
při renderingu se ti zbytečně fláká výkoný procesor (i7 ve spojení s Vrayem je daleko lepší volba jak cycles a GPU)
nakoupená operační pamět je také úplně k ničemu...

Tady opravdu záleží na tom jestli jít na 100% cestou renderingu přes GPU když pak ve výsledku musíš stejně renderovat scény přes CPU protože finální projekt díky jeho rozměrům nenacpeše do grafiky (do ramky GPU)...

takže protlačovat GPU rendering když tu je Vray a ten českej renderer si myslím nemá moc cenu, kort když je tlačený přes platformu Nvidie...
sám jsem se o těchto neduhách přesvědšil při renderování těchto výstupů:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 5975_o.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 1931_o.jpg
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6258_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4449_o.jpg

Cycles je dobrý na rendering přes GPU nenáročných scén, tedy velké kvalitní textury nepřipadají v úvahu, na tož HDRI mapy větší jak 50Mb nedej bože modely které jsou kvalitně promodelované a jsou kolem 2 milionů fejsů...

Pokud tedy nevezmeš GPU alespon s 6GB ram můžeš se jít s renderingem pořádných scén zahrabat přes...
no a bohužel takto velká ramka se moc s Nvidiackýma grafikama neslučuje a když ano jsou za nehorázné peníze....
sory ale 4GB ram u geforce 760 za 7 000kc vs AMD R9 270 za 5 000kc a 290 za 7 000kc....

tedy pokud nekdo reálně přemýšlí o renderingu přes GPU je nutná grafika za 10 000kc a více!! kort když budeš chtít vzít NVIDII!!!

pokud ale tolik peněz nemáš je jasným lidovým řešením AMD a OpenCL případně Hybrid rendering (GPU + CPU)

vlastas
ano jedná se o toto, následně tam máš možnost ještě volby GPU + CPU, v tomto režimu se využívá operační paměť nikoli grafická, nejseš tedy omezen výše popsaným, a můžeš vesele se scénou pracovat, každopádně dań za to je že jsi spomalen tokem sběrnic, tedy CPU nestíhá krmit GPU, ale i tak je renderování hooodně rychlé (toto jde omezit rychlými ramkami).

Autor:  vlastas [ čtv srp 28, 2014 8:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Marek: nejsem úplně nejlepší angličtinář, sice si něco přečtu, ale takhle dlouhá diskuze by mi dala dost zabrat. Lze jednou větou stručně shrnout, proč se před openCL varuje?

Bumpkin: díky, nicméně jsem fakt začátečník :( postupoval jsem podle návodu, ale buď mi to nefunguje vůbec, nebo je render přes GPU úplně stejně dlouhý jako přes CPU.

Vypadá to, že nejrozumnější bude opravdu počkat do těch vánoc a zatím studovat a učit se, abych po vánocích měl větší přehled a víc zkušeností. Do té doby možná přelouskám i to vlákno co uveřejnil Marek :)

Autor:  Marek [ čtv srp 28, 2014 10:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Bumpkin:
To co píšeš je sice všechno pravda, ale pokud se člověk rozhodne pro řešení renderingu přes OpenCL, tak je Cycles venku ze hry. V současný době Blender Cycles oficiálně NEpodporuje rendering přes OpenCL. Takže když cycles, tak jednoznačně nvidii (a nebo renderovat přes procesor). Když jinej renderer (třeba Vray) tak tam hádám problémy s OpenCL nejsou (ale o tom nic nevím, netestoval jsem). Akorát s Blenderem je problém, že žádnej jinej renderovací engine není tak dobře integrovanej jako Cycles (teda kromě Internalu). V praxi to znamená, že čekáš mnohem déle, než se ti vůbec spustí render.

Vlastas:
Vpodstatě jde o to, že neexistuje 100% fungující verze Cycles, která by fungovala na OpenCL. Vývojáří tvrdí, že OpenCL obsahuje chyby, se kterejma nemůžou nic dělat a znamená to, že některé věci přes OpenCL nefungujou. Taky tam zmiňují to, že render přes GPU vypadá trochu jinak než render přes CPU, takže když používáš obojí najednou, tak se na výsledném renderu mohou objevit pruhy. Navíc tam dost lidí píše, že cycles je přes CUDA stejnak rychlejší, protože je líp optimalizovaný. Je možný, že se to časem změní, ale v současnosti bych v Cycles přes OpenCL raději nerenderoval.

Podle mě je dobrý si na začátku říct, jaký budeš používat renderery a podle toho vybrat. Třeba i dost populární Octane jede jenom na CUDA. Naproti tomu Luxrender OpenCL podporuje a Vray taky (ale ani jeden nepoužívám, tak za to nedám ruku do ohně). Jinak Nvidia karty podporují i OpenCL, akorát je problém, že ten jejich výkon v OpenCL je většinou mizernej.

Autor:  vlastas [ pát srp 29, 2014 11:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna grafické karty

Tak už jsem openCL trochu zprovoznil, ale někde bude chyba, renderuje sice fakt hodně rychle oproti CPU, ale vyrenderuje jen asi jednu třetinu horní části scény.

Už se orientuju trochu víc, a zatím se přikláním pouze k cycles, takže nvidie bude pro mě vhodnější, alejspoň zatím. Taky jestli tomu dobře rozumím, tak pokud renderuje GPU only, je CPU volnej? tedy přichází v úvahu rozumná práce na něčem jiném během renderu?

Samozřejmě s tím, že jsem omezen RAM grafický karty. Zatím jako začátečník nemám ponětí co se do 2GB vejde za scénu, to chce asi delší zkušenost. Ale myslím, že minimálně ze začátku by to omezovat nemělo, asi jako každý začínám spíše s jednodužšími věcmi.

Stránka 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/