Právě je pon pro 17, 2018 10:29 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: úte zář 24, 2013 6:29 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Zdravím,
máte někdo zkušenost s profesionálními kartami Nvidia Quadro či AMD FirePro? Zajímá mě hlavně výkon ve viewportu Blenderu. Nikoliv rendering v Cycles. Dokáží tyto karty zobrazovat výrazně více polygonů ve scéně oproti cenově srovnatelným GTX? V programech jako Maya nebo Smax mají profi karty výraznou výhodu, o 3D CADu nemluvě, ale jak je to s Blenderem a jeho OpenGL viewportem?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: úte zář 24, 2013 11:40 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
blender nemá podporu ani jedné firmy tak že je jasné že je jedno jestli máš profi kartu nebo standardní hráčskou verzi :-)

Následně jestli ti jde o to zrychlit viewport tak tě sklamu, obecně Nvidie není na zvolený typ zobrazení dobrá, její podpora OpenGL zaostává za podporou u Ati/AMD to je obecny fakt :-)
krásně si to můžeš dohledat v testech Cinema Benchmark :wink: ale zase výpočty přes Nvidia řešení jsou mnohem lepší jak jakopenCL

http://superapple.cz/2012/07/graficka-k ... kusenosti/
tady jedno pekný porovnání ;)

další velký nešvar těchto karet je ve velikosti ram, ty cenově dostupnější do 15 000kč (dejme tomu) mají za ty peníze fakt málo ram, njvějš 4Gb :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: stř zář 25, 2013 9:10 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Bumpkin píše:
blender nemá podporu ani jedné firmy tak že je jasné že je jedno jestli máš profi kartu nebo standardní hráčskou verzi :-)

Nejde mi přímo o zlepšenou podporu. Mám monitor s podporou 10bit a to hráčské karty neumí. Proto uvažuji o nějaké "profi" a proto mě zajmá, jestli bude výkon ve viewportu srovnatelnej s mojí současnou GTX 560 (kterou si chci nechat jako druhou kartu na CUDA). Konkrétně mě zajímá hlavně FirePro V3900. Ve všech testech dopadla docela dobře a třeba v Maya viewport má výkon na úrovni mnohem dražší Quadro 2000. Navíc i Quadro 600 poráží v Maye GTX 670 poměrně výrazně:

http://www.youtube.com/watch?v=kl4yNCgD3iA

Ale je pravda, že ten Cinebench výchází pro ty profi karty většinou docela špatně. Proto se nabízí otázka, jak to bude u Blenderu. Přijde mi, že blender viewport je poměrně jednoduchej a pro mě je důležitý abych dokázal sculptovat high poly meshe v solid modu. Tam bych očekával, že nějaká speciální podpora od výrobce karty není potřeba.

Taky se mi líbí, že ty low endový profi karty nepotřebujou extra napájení.

Abych to shrnul. Rád bych vyzkoušel 10bit, když už to podporuje můj monitor. Rád bych měl jednu kartu na tobrazování na monitorech a druhou (tu stávající GTX) pouze na CUDA rendering (abych mohl renderovat v cycles a zároveň stále pracovat v Blenderu - v současnosti se mi při renderování přes grafiku seká i internetovej prohlížeč). Chci nějakou pokud možno levnou variantu (do 4000 korun :) a kdyby to nešlo, tak bych byl schopen oželet i ten 10bit. Jo a potřebuju připojit pouze dva monitory - jeden 10bit přes DisplayPort a druhej 8bit přes DVI.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: stř zář 25, 2013 10:40 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Marek:
tak znovu a asi důrazněji že? :emo02:

1. profi karty mají jiné ovladače právě s optimalizacemi pro profi programy (hráčské zase pro individuální hry)
2. pokud tuto optimalizaci nemáš u blenderu musíš se spolehnout na kvalitu obecnou! a pokud je obecná kvalita špatná tak je asi odpověď jasná!!!
nvidia prostě openGL a openCL nedává tak dobře jako svoje placené platformy...
3. žádná profi karta do ceny co píšeš není dobrá na tož hráčská karta.....
4. nemůžeš mít v pc 2 karty od různých výrobců (pokud tedy nekoupíš starou desku s čipem Hydra... ale tady vyrobce zkrachoval a už není ani podpora.. )
5. nechapu proc chces 10bite zobrazení... když dneska drtivá většina zdroju tohle neumí ani v 10bitech porizovat, pokud tedy nemas pristup k profi vybavenim ktere se pohybuje v cenove hladine milionu u videa a sta tisíců u fotek.....
6. následně je nesmysl pracovat v 10bit zobrazení když 98% lidí zobrazuje vše v 8bit :-)
7. zjišťoval jsi vůbec jakej je mezi tím rozdíl? jestli to vůbec postřehneš?
Tady pár příkladů:
10 bit-8 bit-7 bit
http://www.boacinema.com/projects/2011/ ... titude.png
jednoduche vysvetleni:
http://www.hdwarrior.co.uk/wp-content/u ... -chart.jpg

pokud to tedy shrnu:
- nejsi li firma a velka.... fire pro nebo quadro se ti prostě nevyplatí!!!
- opravdu seš tak velkej profík že postřehneš rozdíl mezi 256 odstíny a 1023 odsíny na fotce? rozdíl poznám až jen podlupou v Photoshopu.... já to chápu v komerci že to je potřeba když se počítají fyzikální modely kde se určuje podle barevnýho spektra určitý parametry, nebo v lékařství ale v grafice to zatím není potřeba a kort když se dneska i na mobilech dostáváš na full HD rozlišení.....

ano větší hloubka má smysl až když by došlo ke strátě hloupky vlivem přenosu ale opět s tím se v běžné praxy prostě nesetkáš!

pkud tedy más už nyní kartu Nvidie a není to quadro tak nedoporučuju koupit levne verze profi karet a to protože nedosahují ani výkonů běžných lowendů...

ohledně sekání prohlížeče: ty se divíš že se ti seká? já ani ne....
co se děje v PC když renderuješ přes GPU:
vytěžuješ nejušší místo na maximum (severní můstek), a zatěžuješ ram grafiky a operační paměť.... pokud tedy renderujes nemaji se jak prenaset pripravena data z operacni pameti (nactene stranky) do grafiky protoze vetsinu toku zabral tok mezi pripravenyma datama ohledne sceny z operacni pameti do pameti GPU, nasledne ani tam neni moc mista aby se to mohlo nacist a zobrazit na monitoru protoze drtivou vetsinu ramky zabira renderovana scena

co se deje kdyz renderujes pres CPU:
zde zavisi vse na tom kolik jader vytezujes renderingem (prakticky by se dalo rici ze kolik ,,procesoru,,) pokud budes mit 4 jadrovej procesor tak 1 jadro bude pripraovat vzdy data pro rendering a chod nejakych dalsich aplikaci na pozadi 2 renderovat a na 1 muzes surfovat nebo prehravat video v nastaveni to pak je ze renderujes na 2 vlakna

- nasledne GPU vypocetni vykon nejde dobre skalovat jako u procesoru, proc? je to dane archytekturou, procesor zvladne slozite vypocty,dokaze si proste pockat a rict co se kdy jak ma spocitat, GPU ne, to musi dostat vse rozkouskovane na co nemensi vypocty a ty dela naraz a vsechna jadra...nemuzes rict ze 100 jednotek se bude valet a bude umoznovat nacitani stranek a 300 jich bude rendeorvat....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: stř zář 25, 2013 11:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Marek píše:
Přijde mi, že blender viewport je poměrně jednoduchej a pro mě je důležitý abych dokázal sculptovat high poly meshe v solid modu.

NEchcem mutit vodu, ale ak je dolezite aby si dokazal sculptovalt hipoly meshe, radsej investuj do zbrushu nez do nejakej dalsej grafiky ;) osobne myslim ze sculpt v blenderi je takmer nepouzitelny, hlavne ked povies ze sculpt je pre teba nieco dolezite. navyse blender ma podla mojho nazoru hrozny viewport (rychlost), na mojom starsom PC som zacinal mat lagy asi pri 200 000polygonoch v blender, kdezto napr v maxe asi pri 2-3 000 000, zbrush ten ani nehovorim, tam som mal aj 8 000 000 a islo to este velmi solidne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2013 10:26 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
A kdyby ses rozhodl opravdu pro zbrush nakonec investuj do nadupaneho cpu protoze zbrush prez nej vykresluje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2013 6:47 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
X_H_N, Paul 68 Rageous:
přesně!! :-) jen souhlasím! je to prostě tom že si musí zjistit co jak běhá a co je jak řešené.... a blender fakt specializovaný na sculpting není :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2013 11:46 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Děkuji všem za komentáře. Bohužel jsem se ale asi nevyjádřil přesně. Současná karta mi stačí k tomu abych sculptoval pomocí dynamický topologie. Jelikož nemám nejnovější procesor ani hafo operační paměti, nemá pro mě smysl mít nějakou highend grafickou kartu. Zároveň nemám 20 tisíc na to, abych koupil novou desku, procák, paměť a navrch zbrush za 15 000. Když jsem psal o high poly sculptech, tak jsem tim myslel high poly v relacích dyntopo, tedy scéna max. cca 2 miliony polygonů.
Proč teda chci druhou kartu? Hlavně proto, že když například ladím materiály v cycles, tak nechci furt zapínat a vypínat realtime vieport render, pokud chci přidat nějakej node nebo změnit jednu hodnotu, protože v současnosti se to seká (ano, chápu, že když gpu renderuje tak nestíhá vykreslovat viewport). Vzhledem k tomu, že při renderingu přes gpu je vytížení procesoru cca 25% a operační paměť má evidentně taky rezervy, hádám, že problém bude právě v tom, že grafická karta nezvládne zároveň renderovat a vykreslovat viewport (podotýkám, že nerozumím příliš tomu jak pc funguje, takže se rád nechám vyvést z omylu). Tedy se evidentně nabízí jednoduché řešení - mít jednu kartu na vykreslování zobrazení pro monitory a druhou pouze na CUDA rendering (takže tato karta nebude mít jinou funkci než renderování v Cycles). Podotýkám, že nehraju hry a herní výkon mě tedy nezajmá.

Bumpkin píše:
nvidia prostě openGL a openCL nedává tak dobře jako svoje placené platformy.......

Nechápu, proč neustále zdůrazňuješ, že nvidia nedává openGL. Nemám problém s kartou od ATI - tedy FirePro. OpenCL nepotřebuju.


Bumpkin píše:
3. žádná profi karta do ceny co píšeš není dobrá na tož hráčská karta.....
4. nemůžeš mít v pc 2 karty od různých výrobců (pokud tedy nekoupíš starou desku s čipem Hydra... ale tady vyrobce zkrachoval a už není ani podpora.. )

Podle diskusí na zahraničních forech není vůbec žádnej problém nainstalovat pod Win7 dva ovladače a mít tak na standardní desce dvě karty od různých výrobců (ATI, nvidia, matrox). Já ty karty nechci spojovat pomocí SLI (což je evidentně nesmysl), ale chci je mít na sobě nezávislé.
Bumpkin píše:
5. nechapu proc chces 10bite zobrazení... když dneska drtivá většina zdroju tohle neumí ani v 10bitech porizovat, pokud tedy nemas pristup k profi vybavenim ktere se pohybuje v cenove hladine milionu u videa a sta tisíců u fotek.....

Trochu mícháš pojmy: Posílaní 10 bitů na monitor a focení do deseti bitů jsou různé věci. Navíc dneska téměř každej digitální foťák umí fotit do RAWu, což není nic jinýho než 10 bit formát (někdy 12bit, 14bit). U videa je to samosebou horší, nicméně jsou kamery který uměr 10 bit video a jejihž cena je v řádu desetitisíců korun (viz BlackMagic Pocket Cinema Camera)
Bumpkin píše:
6. následně je nesmysl pracovat v 10bit zobrazení když 98% lidí zobrazuje vše v 8bit :-)

To je jako říct, že nemá smysl pracovat na 24 palcovym monitoru, když většina lidí používá 13'' s mizernym rozlišením (nebo 5'' na smartfounu).
Bumpkin píše:
7. zjišťoval jsi vůbec jakej je mezi tím rozdíl? jestli to vůbec postřehneš?
Tady pár příkladů:
10 bit-8 bit-7 bit
http://www.boacinema.com/projects/2011/ ... titude.png
jednoduche vysvetleni:
http://www.hdwarrior.co.uk/wp-content/u ... -chart.jpg

Tvoje příklady jsou dost zavádějící, v prvním je porovnání chroma subsamplingu, druhý obrázek ukazuje že v jemných přechodech se u 8bitů zobrazuje tzv. banding. Netvrdím, že by mi banding na 8bit monitorech trhal oči, ale když bych si mohl vybrat, tak bych se bez něj klidně obešel. Ale musím přiznat, že jsem nikdy neviděl na vlastní oči monitor s kompletním 10bit workflow a nevím, jak bych na svém 8 bit monitoru mohl vidět rozdíl mezi zobrazením 8bit a 10bit jen tím, že si zobrazím nějaký názorný příklad zkomprimovaný do jpgu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: čtv zář 26, 2013 11:49 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Bumpkin píše:
X_H_N, Paul 68 Rageous:
přesně!! :-) jen souhlasím! je to prostě tom že si musí zjistit co jak běhá a co je jak řešené.... a blender fakt specializovaný na sculpting není :D

Nikdo tady netvrdí, že by blender byl specializovanej na sculpting, nicméně sculptovat se v něm dá a je pozoruhodné, že lidi, který používaj zbrush i blender používaj dyntopo raději než dynamesh. Že by sculpting v blenderu nebyla až tak úsměvná záležitost? :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2013 10:21 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
no koukam že jsi asi trošku línej viď?

co je openGL?
http://cs.wikipedia.org/wiki/OpenGL
je to Api na kterém je napsaný Viewport Blenderu... proto sem ti to popisoval že je to pro Nvidii nevýhoda, sice mírná ale je..

co je to openCL?
http://cs.wikipedia.org/wiki/OpenCL
je to opět api v kterém je pro Ati/amd karty napsaný Cycles....

co je to CUDA?
http://cs.wikipedia.org/wiki/CUDA
je to api které se používá k renderování přes Nvidia karty

Co je to API?
http://cs.wikipedia.org/wiki/API
rozhraní pro programování aplikací

Ohledne infomaci s dvemi kartamy vycházím z vlastních zkuseností, klidne si pod win narvy Nvidia kartu a AMD kartu a uvidíš jaký ti to po čase bude dělat bordel :-) hlavně je vůbec nejlepší vyměňovat celkově jednoho výrobce za druhý.... zatím jsem vždy musel udělat reinstal a to i se sedmičkama, tak že nepochybuji o tom že ti to chvíli fungovat bude ale pak to bude dělat dost artefakty a další věci....

ohledně desetibitového pojmu nic nemíchám, lidské OKO jako orgán není prostě stavěno na větší hloubku tak že je fakt úplná blbost to natyvně poštět do monitoru, proto jsem psal že ano má to smysl když strácíš hloubku ostrosti v některých situacích....

dále ohledně 98% si stojím za svým, a to z toho důvodu že nemá smysl řešit hloubku ostrosti protože ji díky svému oku nepostřehneš ale rozlišení ano, čím více bodů narveš na plochu tím lepší a jemější obraz, a proč je to lepší? protože je jemější matice kterou můžeš naopak okem postřehnout opět ale jen když přijdeš blíž.....

ohledně tvé poznámky že se dá v blenderu skulptovat se opravdu musím zasmát :)
Skulptovat se dá v ledazčems ale to neznamená že je to použitelné....
V blenderu dobře vyskulptíš ruku nebo nohu či ucho atd ale né celou postavu alespoň ne tak aby to bylo opravdu detaílní a mohl si sculptit i póry na kůži...
vizkoušej si prosím tě alespoň zkušební licence nebo sculptris ať poznáš něco normálního na sculptování, než něco takového vůbec napíšeš....


finálně nedoporučuju nákup žádné profi karty do tvé cenové kategorie ale je to jen na tobě, podle tvých komentářů jsi se rozhld už nazačátku jí koupit tak si ji kup, brzo jí budeš při nejmenším prodávat.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: úte říj 01, 2013 12:20 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Bumpkin píše:
no koukam že jsi asi trošku línej viď?

Jsem dost línej, takže odpovím dnes jen krátce...

Bumpkin píše:
Ohledne infomaci s dvemi kartamy vycházím z vlastních zkuseností, klidne si pod win narvy Nvidia kartu a AMD kartu a uvidíš jaký ti to po čase bude dělat bordel :-) hlavně je vůbec nejlepší vyměňovat celkově jednoho výrobce za druhý.... zatím jsem vždy musel udělat reinstal a to i se sedmičkama, tak že nepochybuji o tom že ti to chvíli fungovat bude ale pak to bude dělat dost artefakty a další věci....

Měl jsi k oběma kartám připojený monitor? Na zahraničních forech mnoho lidí píše, že používá ati na hry a nvidii jen a pouze na physx. Jiní úspěšně kombinují karty při zobrazování na více monitorech. V zásadě nikdo, kdo zkoušel více výrobců na jedný kartě od tohoto řešení neodrazoval. Zkoušel jsi to pod win7? Nebo pod nějakejma staršíma Winama?

Bumpkin píše:
ohledně desetibitového pojmu nic nemíchám, lidské OKO jako orgán není prostě stavěno na větší hloubku tak že je fakt úplná blbost to natyvně poštět do monitoru, proto jsem psal že ano má to smysl když strácíš hloubku ostrosti v některých situacích....

Problém s osmibitem, který je celkem snadno viditelný, je tzv banding. Díky tobě jsem si o tom našel něco víc a zjistil jsem, že se ten problém dá řešit i v rámci osmibitu tzv. ditheringem. Je to asi praktický i pro tisk.
Dobrej článek o tom v angličtině:
http://www.iceflowstudios.com/2013/tips ... dithering/

Takže není pravda, že by to oko nedokázalo rozlišit. Je ale dobrý vědět, že se ten problém dá obejít (alespoň teda ve Photoshopu) celkem snadno a efektivně.

Bumpkin píše:
ohledně tvé poznámky že se dá v blenderu skulptovat se opravdu musím zasmát :)
Skulptovat se dá v ledazčems ale to neznamená že je to použitelné....
V blenderu dobře vyskulptíš ruku nebo nohu či ucho atd ale né celou postavu alespoň ne tak aby to bylo opravdu detaílní a mohl si sculptit i póry na kůži...
vizkoušej si prosím tě alespoň zkušební licence nebo sculptris ať poznáš něco normálního na sculptování, než něco takového vůbec napíšeš....


Sculptris jsem používal a v porovnání s dyntopem nenabízí výrazně vyšší výkon - taky v něm póry na kůži nevyskalptuješ. Nicméně já potřebuju dělat rychlý meshe a nepotřebuju detaily typu póry na kůži. Pro tyhle účely je Blender fajn a vzhledem k tomu, že se ho (narozdíl od jinejch softů) nemusim učit, tak je to jasná volba. Ale nechci tuhle diskuzi dál flameovat. Diskuse o tom, v jakym softu se dá sculptovat a v jakym ne přenechám odborníkům.

Bumpkin píše:
finálně nedoporučuju nákup žádné profi karty do tvé cenové kategorie ale je to jen na tobě, podle tvých komentářů jsi se rozhld už nazačátku jí koupit tak si ji kup, brzo jí budeš při nejmenším prodávat.....

Kdybych byl předem rozhodnutej, tak bych se tady neptal. Očekával jsem racionální argumenty. Těch tady pár padlo, některý až tak racionální nebyly. Každopádně díky za názor, rozhodně mi to pomohlo abych si o celý problematice zjistil něco víc. Až budu mít kartu funkční, podělím se o zkušenosti...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: pon kvě 05, 2014 2:48 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Před časem jsem slíbíl, že se se po koupi karty podělim o své zkušenosti. Novou kartu používám už docela dlouho, tak si myslim, že je vhodná doba, abych k tomu něco napsal. Třeba to někomu přijde vhod.

Nakonec jsem se rozhodnul pro MSI R7750 za necelých 2000,- a to hlavně proto, že můj současný zroj nemá napájení pro další kartu a to byla v té době asi nejvýkonnější karta, která si vystačila s napájením ze základní desky. Myšlenku na 10bit workflow jsem vynechal, protože programů, které podporují 10bit je málo a i proto, že dneska stejně většinou netisknu, ale posílám finální rendery jako JPEGy. Problém s bandingem se dá obejít (viz odkaz výše), takže jsem tomu nedával moc velkou prioritu (i díky téhle diskuzi :-) ).

Trochu jsem se obával, že budu mít problémy s provozováním dvou karet od různých výrobců (ati, nvidia) najednou, ale ty obavy se naštěstí nenaplnily. Instalace karty proběhla uplně bez problémů a operační systém je stabilní, žádný pády, nestandartní chování. Jediné, s čím se pravidelně setkávám, jsou zvláštní čtverečky v liště panelů u Firefoxu, ale hádám, že je to obecný problém na straně driverů od Ati. Není to nic zasádního, tak jsem se ani nepokoušel to řešit přeinstalací driverů, případně jinou verzí.

Důležitý je zmínit, že mám karty uspořádané tak, že k Ati mám připojené dva monitory a k Nvidii žádný - používám ji pouze pro rendering v Cycles. Když jsem zkoušel jiné uspořádání - třeba každý monitor připojený k jiné kartě, měl jsem rázem spoustu různých problémů se stabilitou. Problém většinou spočíval v tom, že když jsem měl otevřenou trochu náročnější scénu v Blenderu a přesunul jsem okno programu z jednoho monitoru na druhý, tak blender zpravidla spadnul. Přijde mi to ale docela pochopitelný, dělal jsem to hlavně abych otestoval, co všechno jde a co nejde.

Co se týká výhod toho řešení oproti tomu, když jsem měl jen jednu kartu (nvidia gtx560), tak jsou to dvě hlavní věci:
1: zobrazování na monitorech zabírá paměť na Ati kartě a paměť nvidie je tedy celá k dispozici pro cycles. Není to uplně dramatický rozdíl, ale mám scény, který se pohybujou na hraně paměťové kapacity současný karty a ty bych s jednou kartou nevyrenderoval (rozdíl může být odhadem 100 - 200 MB).
2: odezva počítače během renderování. Když renderuju, tak se počítač nijak neseká, můžu pracovat na texturách, můžu modelovat v jiném otevřeném blenderu, můžu se dívat na fullHD video, všechno bez jakýchkoli záškubů. To předtím nebylo možné a byl to hlavní důvod, proč jsem tohle řešení chtěl.

Omezení:
Hlavní omezení, které mě trochu překvapilo je, že pokud renderuju nějakou scénu, tak ji během renderování nemohu skoro vůbec upravovat. Musim si otevřít nový blender, v něm otevřít tu samou scénu a pak ji můžu upravovat vpohodě, ale jinak to moc nejde. Když renderuju ve viewportu, tak se seká node editor uplně stejně jako dřív. Čím větší renderovanej viewport, tím víc se to seká, takže někdy není možné ani posunout nějaký node, protože 3 vteřiny není vidět, kam se ten node posunul.

Pak se tady ještě řešilo jak je to s Nvidia kontra Ati a chování v blenderu:
V solid módu má dvakrát levnější ati mnohem lepší výkon, pokud mají objekty zapnutý doublesided a je zapnutý VBO. Pokud vypnu u objektů doublesided, tak je výkon prakticky srovnatelný (hádám, že limitující faktor je v tomto případě paměť karet, která je stejná - 1GB).
V texture modu má Nvidia navrch, nedokážu to vyjádřit přesně procentuálně, netestoval jsem to, ale v praxi je to znát.
Ati karta má jeden velkej problém, že označování objektů ve wireframe modu kliknutím myši ve viewportu může trvat i několik (!) vteřin, v závislosti na složitosti modelu. Je to dlouho známý problém, který nikdo doposud nevyřešil. Dá se to obejít označováním solidu, nebo v Outlineru. Je to taková drobná nepříjemnost, zase člověk nemusí furt přepínat doublesided u všech objektů.


Takže pokud to shrnu:

Dvě karty jsou super. Jedna zobrazuje, druhá renderuje a uživatelsky je to fakt skvělá věc. Mít dvě karty od různých výrobců na operačni systému Win7 nepředstavuje žádnej problém, pokud jsou k jedné kartě připojené monitory a druhá jenom renderuje. Kdybych dneska uvažoval, jestli koupit ati nebo nvidia, asi bych koupil nvidii i na zobrazování, taky proto, že v případě, kdy mám hotovo a potřebuju rychle renderovat, tak bych mohl vyúžít obě karty. U některých programů (Premiere) se mi taky nepodařilo rozchodit CUDA akceleraci s tímhle nastavením (fakt je, že gtx 560 není oficiálně podporovaná karta, nevím přesně jestli byl problém v tom setupu nebo by mi to nefungovalo i kdybych měl jenom tu 560...).

Tolik mých pár postřehů. Třeba to někomu bude vhod...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Profi karty Quadro a FirePro
PříspěvekNapsal: stř kvě 21, 2014 9:05 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Diky. :)

R.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz