Právě je pon říj 22, 2018 10:52 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2009 12:07 pm 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
Chtěl jsem se zeptat zda někdo netuší zda se Blender (Yafrey) nepřipravuje na podporu CUDA? Osobně si myslím, že render přes GPU by mohl být hodně velký skok v rychlosti renderu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2009 4:42 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
no zatim vim jen ze vedouci Lux renderu rozjizdi novy projekt a to renderer prez GPU :-) ale jinak do budoucna to od Nvidie vypada dost ruzove protoze nova archytektura dokaze snadneji importovat programy z procesoru na grafiky

http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... nerace-gpu

tady je dost dobry clanek o archytekture a co by to do budoucna mohlo zvladnout


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2009 4:44 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Diskuzi o CUDA jsem zaregistroval asi před půlrokem, ale vývojáři se k tomuto řešení stavěli poměrně vlažně. Jednak pro uzavřenost, hodně se měnící API (tehdy), a neposlední řadě i kompatibilita (Blender je multiplatformní). Ale někde v neoficiální diskuzi jsem zaregistroval, že pokud se bude využívat GPU pro rendering, je žhavým kandidátem OpenCL. Ale to je hudba budoucnosti. Zatím se maká na 2.5.
Moje osobní spekulace je, že by podpora OpenCL mohla být součástí některého z příštích GSoC.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2009 10:36 am 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
Bumpkin píše:
no zatim vim jen ze vedouci Lux renderu rozjizdi novy projekt a to renderer prez GPU :-) ale jinak do budoucna to od Nvidie vypada dost ruzove protoze nova archytektura dokaze snadneji importovat programy z procesoru na grafiky

http://pctuning.tyden.cz/hardware/grafi ... nerace-gpu

tady je dost dobry clanek o archytekture a co by to do budoucna mohlo zvladnout


Přesně kvůli tomu článku jsem se zde ptal, protože ten výkon bude pravděpodobně monstrózní a současné CPU si o tom mohou jenom zdát..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: sob říj 03, 2009 2:17 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
SirThomasno: muj skromny nazor je, ze to bude aspon 2-3 roky jeste trvat nez se bezne vypocty prez grafiku dostanou mezi lidi, kdyz si jen uvedomim ze az nyni (zhruba rok) se programy naucili ve vetsim mnozstvi vyuzivat vicejadrove procesory ci kdyz si uvedomim jak dlouho trvalo nez se vubec programy predelali na 64bite tak si stale rikam ze jsem vklidu a moc me to nemusi vzrusovat :-) pekne to sice je ze to dokaze ta grafika to ano ale co z toho kdyz se to k beznemu cloveku nedostane :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: stř říj 28, 2009 11:24 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Ono těch technologií je víc...ať už se jedná o CUDA od NVidia, nebo CTM (nyní pod názvem Stream SDK) od ATI, OpenCL, nebo BrookGPU...

Prozatím žádná z technologií nemá stabilní release - tím je myšleno, že ač nějaké základy těchto standartů vyšly, ještě nejsou uzavřeny...

Nicméně největší firmy stojí za standartem OpenCL jako např.: Intel, Nokia, AMD, IBM, NVidia,Apple, Samsung atd...

Jak psal Pitris, do Blenderu bude implementová OpenCL kvůli platformnosti, ale kdy, tak to se zatím neví...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pát led 08, 2010 2:53 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
nie sice blender a cuda uz vobec nie, ale oplati sa vidiet kam sa momentalne ubera open source gpu rendering
intenzivny test zamerany na implementaciu openCL do luxrenderu od Dadeho

http://vimeo.com/8487987

openCL ovladace su neni ale stale v stabilnom stadiu takze realne vyuzitie si mozeme zatial len predstavovat..
ale ktovie mozno nam vyvojari luxu prichystaju pekny darcek na vianoce 2010 :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pon led 11, 2010 1:00 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
a kam sa ubera komercny gpu rendering?
ex-veduci luxrenderu - radiance sa vytasil s octane rendererom
je tam video s workflow, velmi pekna praca..

http://www.refractivesoftware.com/

zere to OBJ format
momentalne iba na CUDA, port na openCL az ked budu stabilne ovladace

cena v beta fazi 99eur a po v1.0 199eur, takze celkom rentabilna zalezitost
ak niekto chce investovat par korun nech nevaha :)

edit:
cena vrayRT je 250eur + ale musi byt aj instalacia klasickeho vray 1.5 za 250eur, teda spolu 500eur
cena mental rayRT zatial neznama (iray http://www.mentalimages.com/index.php?id=634)
cena fryrenderRT zatial neznama (http://randomcontrol.com/index.php?opti ... &Itemid=94)

edit2:
cena RT renderu z ceskych luhu a haju furryball 'light' (viewport verzia, ziadny vystup) je 340eur, verzia 'design' je 900eur http://furryball.aaa-studio.cz/ (pozn. maya only!)
cena hypershot HD (RT cpu rendering) je priblizne 700eur (http://www.bunkspeed.com/hypershot/ vyzera to tak, ze hypershot je momentalne stiahnuty z predaja a chysta sa nova verzia)

este poznamka k cene octane rendereru v beta verzii je 99eur - potom ak vyjde v1.0 je licencia k tejto verzii zadarmo, inak bez ucasti v beta fazi je cena 199eur


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: čtv led 14, 2010 5:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
tak aktualne info ohladom blender a opencl priamo od brechta

Citace:
Further people have been asking about OpenCL for GPU acceleration. That is something we’re not planning, it wouldn’t be even remotely possible given the time constraints.


takze zatial nic co sa tyka opencl, avsak chystaju sa velmi prijemne zmeny ohladom shadingu a renderingu

viac info http://durian.blender.org/development/r ... ent-plans/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: pon led 18, 2010 7:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
randomcontrol (firma stojaca za fryrenderom) ohlasila novy realtime gpu render 'arion' (takze nic s nazvom fryrenderRT nebude, bol to zrejme iba dobre vymysleny marketingovy tah.. v dobe ked o ziadnom RT renderingu nebolo moc reci tak randomcontrol uz propagoval svoj fryrenderRT)

arion bezi na cuda, takze majitelia ati kariet si neskrtnu (zatial sa prechod na opencl nezvazuje)
arion narozdiel od octane, ktory je cisto gpu, pobezi na cpu+gpu+network, teda rovnaky pristup ako zvolili vyvojari luxrender(gpu) - ten vsak bude samozrejme open source a bude slapat na opencl

viac o arion tu http://www.randomcontrol.com/arion


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Blender + Cuda
PříspěvekNapsal: úte led 19, 2010 4:54 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
psychotron: Kdyztak to posilej do Novinky a Chat...
S puvodnim tematem to nema uz moc spolecneho.

Pro ty, kteri nevedi jaky je rozdil mezi CUDA a OpenCL:

CUDA - programovaci jazyk a rozhrani nvidie pro programovani jejich grafickych karet. Aplikace jsou fixne skompilovane pro danou architekturu.

OpenCL - programovaci jazyk pro programovani GPU a CPU, pricemz program je optimalizovan na dany HW po dobu runtime, ne fixne.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz