blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

Kalibrace monitoru
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=397
Stránka 11

Autor:  SirThomas [ pát říj 15, 2004 7:57 am ]
Předmět příspěvku:  Kalibrace monitoru

Všiml jsem si, že se tady vedou často diskuze na téma tmavosti scény. Pište sem své postřehy jak správně kalibrovat monitor. Tola poprosím, aby sem uploadl kalibrovací obrázek s krátkým popisem jak na to, bo já ho někde potratil.

Autor:  Ragnos [ sob říj 01, 2005 3:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kalibrace monitoru

Mohl bych poprosit o ten kalibracni obrazek. Tedka delam na jedne scene a na jednom monitoru je precervenala az moc a na druhem pc je o.k.

Autor:  jm [ sob říj 01, 2005 6:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

teda kalibrovat monitor bez kalibrovacniho nastroje je naprosto ....no moc to nejde.

jm

Autor:  SirThomas [ pon říj 03, 2005 11:39 am ]
Předmět příspěvku: 

Postup je následující:

- Kontrast na plno
- Jasu na minimum
- Posléze přidávat jas dokud se neobjeví obě jedničky

Kupodivu se mi takhle daří kalibrovat dost přesně. Mám to ověřené s kalibrační sondou. Toto je platné pouze pro monitoty CRT :!:

Přílohy:
Poznámka: Kalibrační obrázek
TutNode487.jpg
TutNode487.jpg [ 15.81 KiB | Zobrazeno 3505 krát ]

Autor:  jm [ pon říj 03, 2005 11:51 am ]
Předmět příspěvku: 

a co barvy :?:

Autor:  SirThomas [ pon říj 03, 2005 12:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

jm píše:
a co barvy :?:


Jó s barvama musí poradit někdo jiný....

Autor:  mad_eye [ pon říj 03, 2005 1:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

SirThomas píše:
Postup je následující:

- Kontrast na plno
- Jasu na minimum
- Posléze přidávat jas dokud se neobjeví obě jedničky

Kupodivu se mi takhle daří kalibrovat dost přesně. Mám to ověřené s kalibrační sondou. Toto je platné pouze pro monitoty CRT :!:

mno, ja ty jednicky zretelne vidim i na minimalni jas...

Autor:  tol [ pon říj 03, 2005 2:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

jm píše:
a co barvy :?:


Tohle je postup, který Ti má zajistit, že uvidíš maximální tonální rozsah. Když vytvoříš obrázek na takto zkalibrovaném monitoru, neměl by být ani přesvětlený ani podsvícený a i když ho na jiném, taky takto zkalibrovaném monitoru, uvidíš v trošičku jiných barvách, kontrast a celkový rozsah od stínů ke světlům bude velmi podobný.
Je to zatím nejvíc, o čem víme, že se dá pro tohle udělat bez kalibrační sondy, postup radí mimo jiné Jeremy Birn, expert na svícení scén v 3D, ve své knize, ale najdeš to i různě po internetu od dalších autorů (a v několika hrách v konfiguraci), čili předpokládám, že je to víceméně standard pro domácí použití:)

Autor:  SirThomas [ pon říj 03, 2005 2:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

mad_eye píše:
SirThomas píše:
Postup je následující:

- Kontrast na plno
- Jasu na minimum
- Posléze přidávat jas dokud se neobjeví obě jedničky

Kupodivu se mi takhle daří kalibrovat dost přesně. Mám to ověřené s kalibrační sondou. Toto je platné pouze pro monitoty CRT :!:

mno, ja ty jednicky zretelne vidim i na minimalni jas...


Nemáš náhodou LCD ???

Autor:  mad_eye [ pon říj 03, 2005 3:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

SirThomas píše:
Nemáš náhodou LCD ???

Nope, normalni CRTcko.

Autor:  Ragnos [ pon říj 03, 2005 3:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

Diky moc. :)

Autor:  jm [ stř říj 05, 2005 2:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak sem to nakonec taky sladil dle toho grafu. a teda vam reknu ze ta bila je najednou neprijemne bila :whaasup:

Autor:  D@vi$ [ čtv říj 06, 2005 9:02 am ]
Předmět příspěvku: 

:oha: To se mně bude dost hodit. Já už jsem asi známej tím, že moje scény bývají tmavé (většinou to je ale mám způsobený tím, že na fullscreen je to světlejší než ve zmenšení a pro mě je směrodatný fullscreen... takže nic).
thx :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/