blender3d.cz
http://www.blender3d.cz/forum/

PHP
http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=2492
Stránka 11

Autor:  mallox [ sob úno 11, 2006 9:50 pm ]
Předmět příspěvku:  PHP

Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

Autor:  6xx [ ned úno 12, 2006 2:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Neco takoveho delal milikiller

Autor:  mad_eye [ ned úno 12, 2006 3:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:

Autor:  mallox [ pon úno 13, 2006 6:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

mad_eye píše:
mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:

tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)

Autor:  SirThomas [ pon úno 13, 2006 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? :) :?:

Autor:  mallox [ úte úno 14, 2006 10:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

SirThomas píše:
mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nÄ›jak uniká hlavní myÅ¡lenka, k Ä

Autor:  SirThomas [ úte úno 14, 2006 11:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

mallox píše:
SirThomas píše:
mallox píše:
tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)


Pořád mi nějak uniká hlavní myšlenka, k čemu je dobré PHP ve spojení s Blenderem? :) :?:

treba udelat 3d online hru..kde budou v databazi nejake hrace a jejich nejlepsi vysledek..jeden z moznych pouziti blenderu a databaze (php)..;))


Ha to je zajímavá myšlenka, já pořád nějak zapomínám na gameengine v Blenderu. :shock:

Autor:  mad_eye [ úte úno 14, 2006 2:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: PHP

mallox píše:
mad_eye píše:
mallox píše:
Ahoj..
Mam dotazik..
jak je to s blender a php..daji se spojit? myslim ze kdybych udelal najake prostredi nebo hru pro hrani online, tak bych potreboval neco nacitat do databaze..slo by to zaridit?
zkousel uz to nekdo?
diky ;)

no osobne nevim co ma PHP spolecneho s databazemi. (krome toho ze je obcas vyuziva) PHP je serverside jazyk pro tvoreni interaktivnich webovych apikaci a generovani dynamickych dokumentu. Nevidim duvod proc to michat s blenderem(a taky si nedovedu poradne predstavit jak) kdyz k databazim se da naprosto vpohode pristupovat i primo. :wink:

tak mi vysvetli jak naprosto vpohode a primo se dostanes do databaze ktera je ulozena na webu..
btw..vim co je php..;)

Webem mas na mysli WAN? Jestli ano tak jednoduse, spojim se se serverem na portu kde bezi databazovy server, naloguju se a sazim data. Bud si nejakym zvlastnim spusobem nerozumime, nebo by si si mel nastudovat problematiku. Znovu opakuju, PHP ma s databazemi spolecne jen to ze k nim umi pomoci implikovanych funkci pristupovat, coz ale neznamena ze by se k nim nedalo pristupovat i primo. :wink: Ja verim ze vis co je PHP dokonce ze v nem umis i psat, ale ocividne si neuvedomujes souvislosti na elementarni urovni. Neber to prosimte tak ze bych te chtel nejak schazovat, jen se ti snazim vysvetlit o co de. Pokud chces do tematu proniknout tak si nastuduj TCP/IP komunikaci a system server/klient. Rozhodne se ti to neztrati a navic je to naramna zabava. :D

Autor:  mad_eye [ úte úno 14, 2006 2:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jeste to zkonkretizuji. Dejme tomu ze budes pouzivat SQL databazi a to treba pomerne rozsirenou MySQL, ta bezi defaultne na portu 3306. Zavolas tedy cilovou masinu a port 3306 zadas jmeno, heslo a dal uz pouzivas klasicky prikazy pro manipulaci s SQL databazemi. Muzes si to zkusit s telnetem(nebo spis s SSH). Otazka je jak to pribastlit k blenderu. Nemam zkusenosti s pythonem, takze netusim jestli ma nejake knihovny pro sitovou komunikaci. Pokud ano, tak by nemel byt problem napsat funkce pro pristup k SQL databazi.
edit: jeste jsem vyhrabl jeden manual kterej by se ti mohl hodit. http://heather.cs.ucdavis.edu/~matloff/Python/PyNet.pdf

Autor:  Ash [ úte úno 14, 2006 3:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

mad_eye,

máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať:
1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy.
2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam.

Autor:  mad_eye [ úte úno 14, 2006 3:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ash píše:
mad_eye,

máš pravdu, že k databáze sa dá pristupovať bez nejakého programovania na serverovskej strane. Keď si ale zoberieme vývoj hier, tak sú minimálne 2 dôvody, prečo niečo na serveri programovať:
1. Používať SQL databázu ako komunikačné médium nie je ideálne riešenie - dá sa použiť na uloženie zoznamu hráčov a ich výsledkov, ale asi nie na zdieľanie aktuálneho herného stavu (pozície a stav herných objektov, šírenie akcií jednotlivých hráčov...). Na to sa píšu služby, ktoré narábajú s dátami efektívnejšie a špecializovanejšie, než univerzálne SQL databázy.
2. Základné pravidlo v online hrách: Klient je v rukách nepriateľa - teda každý údaj z klienta musí byť overený a filtrovaný, a ak serveru "nevyhovuje", tak ignorovaný. Zamedzuje sa tým podvádzaniu, cheatom, nabúravaniu servera a iným bohumilým činnostiam.

Jasny, ale potom si napisu vlastni herni server a rozhodne k tomu nepouziju PHP. Protoze posilani dat hry ktera nebezi v browseru jako HTTP komunikaci a zpracovavat je skrz PHP mi pripada jako drbat se pravou nohou za levym uchem.

Autor:  Ash [ úte úno 14, 2006 3:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

PHP je momentálne najdostupnejšia možnosť, ak nechceš investovať do vlastného servera alebo platenej služby. A PHP nie je len HTTP protokol, má podporu aj pre sockety.

Na druhú stranu je jasné, že ak by na free serveri vznikla veľká záťaž kvôli urputnej komunikácii servera s hráčmi cez PHP, tak by ich asi odtiaľ hnali svinským krokom. Ale na určité typy hier (ťahové stratégie?) by to mohlo byť použiteľné.

Autor:  mad_eye [ úte úno 14, 2006 3:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to myslis vazne, tak si napises server jako stand-alone aplikaci a je to. PHP je dobry maximalne pro tahovy strategie typu RD.

edit: Tady uz je ale samozrejme zapotrebi mit vlastni server.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/