Právě je čtv bře 28, 2024 6:48 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ?objekt?
PříspěvekNapsal: sob dub 17, 2010 11:12 am 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
pár otázek :-D
__________________________________________
1) jak udělat aby se zníčil objekt
2)samovolné chodení pbjektu
3)objek na tebe zautočí a ubllíží ti
a neco mimo objekt
___________________________________________
jak bych jestli vubec de udělal náky objek který jiným objektem vezmu a budu třeba rychlejši
________________________________________________
ve všem sem nováček takže bych chtěl návod který pochopim
Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 12:53 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
toto je ako chytit po prvy krat do ruky gitaru alebo sadnut za klavir a pytat sa, ako zahram lemon tree od fool's garden, ako zahram sialene tercie od liszta, atd...co tak pozriet sa po tutorialoch a samostudium? skusit zaklady az potom taketo veci :wink:

nespecifikoval si "znicenie objektu" ak to chces mat fyzikalne perfektne tak zgerbi mal niekde stary script na deformaciu podla interakcie objektov...co je ale narocne na vykon...inak vymena meshu na nejaky podnet...
pohyb objektu...na to sluzi bud ipo, alebo loc, force, rot atd...to tretie nejdem komentovat radsej ani :emo08: :emo15: musis byt konkretnejsi :-D

zle sa pytas :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 3:23 am 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
Hlavne by si coky mal sam popremyslat nad tim ci to ide a ako by si to urobil, pripadne sa to pokus spravit a potom sa pytaj preco ti to tvojim postupom nejde. Veta, som novacik tak mi to tak vysvetlite aby som to pochopil je sice pekna, ale ako pisal kapo blenderovskeho "virtuoza" z teba nikto neurobi, to musis ty sam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: ned dub 18, 2010 2:05 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Vies z koho sa stava virtuoz? Kto pre svoju vec zije, doslova sa tym zaobera 24 h/den, ale s pristupom "poslite mi navod ktory pochopim" to tak asi nebude, pretoze keby ta to naozaj bavilo, hladal by si si ho sam...skus zgerbiakove navody, su skvele...dalej hladaj prikladove blendy, z ktorych sa tiez da vela vycitat... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2010 3:48 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
bavilo by me v tom pátrát ale nevím ani základ jak s něčím takovým začít takže to vezmu popořadě
jak rozbýt objekt- no prostě třeba mám zbran a už sem se naučil aby střílela ale stříli jaksi nikam kdybi střelila do například kuličky aby se ta kulička rozbila ????


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2010 4:25 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
Kapo má pravdu začínáš od prostředka. Nejdřiv musiš pochopit základní principy a pak se teprve snaž dělat hru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: pon dub 19, 2010 7:20 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
jáké zakládní princypi například


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2010 1:02 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
Třeba znát všechny logic bricks. Stahni si nějáky hry a mrkni jak fungujou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2010 5:01 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
Souhlasim, nejdriv je nutny znat zaklady, vyzkouset si jednotlivy moznosti logic bricks, vedet co to dela a potom se dostanes do faze, kdy zacnes myslet skrz tyhle nastroje. Ale abys nerekl, zkusim ti poradit s rozbijenim objektu. Nebude se nic pocitat realtime, objekt si narezes predem na maly objekty a nechas pohromade. Pak je budto pres parent nebo constraint spojis a dejme tomu kdyby to byla koule, tak doprostred das empty, ktery bude mit near senzor na nejakou vzdalenost, kdyz se k nemu dostane jiny objekt, LB bude mit actuator rozpojeni parentu a objekt se rozpadne. Pokud ti neco nebude jasny, coz predpokladam, zkus se zeptat jinak :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2010 6:05 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
takže spojil sem to parentem do prostřed sem nastavil empty a na to sem dal near a dal už sem nic nepochopil


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: úte dub 20, 2010 7:55 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
zkus si udelat jednoduchou scenu:
jeden plane, static, na nej pak spadne nejaky objekt
jeden empty, treba nad planem
jeden objekt typu dynamic, kterymu se bude vypocitavat fyzika, aby mohl spadnout, pochopitelne nad planem

Nic rucne neparentuj. Vem si objekt, pridej mu property. Budou nas zajimat dva stavy: priparentovano a odparentovano, takze bohate staci typ bool. nastav na true a pojmenuj treba na "parent".

Dal objektu pridej tri senzory, tri kontrolery a tri aktuatory.
vsechny kontrolery budou typu AND.
Kazdy senzor bude mit prave jeden Aktuator propojeny pres AND.

prvni senzor: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: true
prvni aktuator: typ parent, hodnota set parent, OB: "jmeno objektu ke kterymu parentujem, takze napri Empty.009"

druhy senzor: typ keyboard, klavesa treba mezernik
druhy aktuator: typ property, hodnota assign, Prop: parent, Value: false

treti senzot: typ property, hodnota equal, Prop: parent, Value: false
treti aktuator: typ parent, hodnota remove parent

Urcite by slo vymyslet i lepsi a jednodussi reseni, ale tohle je krasne funkcni. Mas tady nejakou promennou, ve ktere je stav pripojenosti, je nastavena na zacatku na presne znamou hodnotu, da se menit v case, neni tady prasarna, ze bys mel jeden senzor always a tam natvrdo parent a snazil se always prekonat jinym senzorem. Jakmile zmacknes mezernik, prenastavi se promenna, a objekt se odparentuje. Snad to z toho chapes :wink:
Timto zpusobem by slo udelat i "roztristeni" vetsiho objektu, ktery bys mel predem rozrezany.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: stř dub 21, 2010 3:57 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
takže mi ta koule nic neudělala spadla na ten plane a nic se nestalo
chápu dobře že má byt nastavená koule (padajcí objek takto)
http://files.animate-gif.webnode.cz/200000114-b7ff6b8f96/koule.jpg
že plane na kterej objekt padá nema mít žádné nastavení ani nemá být ručně rozřezán
a že empty také nemá mýt žádné nastavení jen že je uprostřed planu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2010 2:14 am 
Offline
.....
.....

Registrován: sob srp 20, 2005 5:03 pm
Příspěvky: 539
Heh, nechcem byt sarkasticky, ale pride mi vtipne, ze v inom vlakne davas vitazne navod na trivialnu vec, .blend do .exe a tu sa prazvlastne vyhovaras z toho aby si sa nieco musel naucit. Evidente nerozumies GE principom a budes mat vzdy problem nielen ze nieco spravit, ale to i pochopit a nasledne dajme tomu iny problem riesit rovnakou cestou... sa divim, ze si vybi dava tu pracu ti to vysvetlovat :emo20:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2010 1:05 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
Skoro ti to fungovalo, akorat ti tam chybi ta promenna, no :-)
Dej add property, pojmenuj ji na ten parent, a nastav na typ bool a jako vychozi stav true.
..pochopitelne add property te kostce


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ?objekt?
PříspěvekNapsal: čtv dub 22, 2010 3:34 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte bře 09, 2010 6:35 pm
Příspěvky: 85
:emo08: no tak to sem nepochopil :-(
to coste sem ted napsal mám nastavit u objektu který rozbíjí objekt sem dopře pochopil
a tam mám nastavit teda zase všechny tři nové kolonky nebo to mám nastavit u něčeho co tam už je?
nak sem to nepochopil


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz